مالیات حقوق و درآمد در سال 1403 تصویب شد

در بررسی رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اجزای ۲،۴ بند ب،ث تبصره ۱۵ موافقت کردند.

مالیات حقوق و درآمد در سال 1403 تصویب شد

نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر می‌باشد:

نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۱،۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون (۱،۹۸۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، ده درصد (۱۰%)

نسبت به مازاد یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون (۱،۹۸۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تا سه میلیارد و دویست و چهل میلیون (۳،۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، پانزده درصد (۱۵%)

نسبت به مازاد سه میلیارد و دو یست و چهل میلیون (۳،۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و هشتصد میلیون (۴،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، بیست درصد (۲۰%)

نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتصد میلیون (۴،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریاب به بالا، سی درصد (۳۰٪)

کلیه افرادی که در قبال ارائه خدمت در دستگاه‌ها تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق‌الزحمه، حق نظارت، حق‌التألیف و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند، مشمول حکم این بند هستند. اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) «قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم» مصوب سال ۱۳۹۴ هستند.

مفاد این بند در خصوص درآمد مشمول مالیات حاصل از عناوین برشمرده شده فوق که از مصادیق درآمد مواد (۸۲) و (۸۳) «قانون مالیاتهای مستقیم» نباشند، نیز جاری است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • مردم
    0

    حقوق زیر 30 تومن زیر خط فقره بیشرفها از زیر خط فقرم مالیات میگیرین ؟ اونوقت بابت چی؟ چه امکاناتی داریم ؟ جرومتون باشه بشه دوا درمون و مرگ بچه هاتون

  • ن
    0

    مالیات در حد بلژیک اما سطح زندگر در حد شعب ابی طالب ازتون بیزاریم

    نظرات شما -
    • سامی
      0

      دمت گرم نمایندگان مردم که انتخاب میشن اول فکر جیب خودشون هستن دوم خالی کردن جیب مردم🤬

  • 🐜
    0

    از زباله گردها و کودکان کار مالیات نگیرید!!!

  • امیر
    0

    مالیات رو‌از حقوق بگیر و‌کارگر میگیرن ولی از دلال و رانتخوار و اقازاده‌ها و‌پزشکان زیرمیزی بگیر نمیتونن مالیات منصفانه بگیرن

  • ناشناس
    0

    فقط از کارمند و کارگر مالیات میگیرند. از پولدارها که برجها و اسکلت آپارتمانها و کالاها را احتکار کرده اند که مالیات نمی گیرند. چاقو دسته خودش را نمیبره.

  • ناشناس
    0

    از باغ و ویلاهای غیرمجاز و مجاز هم مالیات نمی گیرند.

  • ناشناس
    0

    تورم بدترین نوع دزدی و مالیات گرفتن از قشر متوسط رو به پایین هست.

  • ناشناس
    0

    با تورم چند صد درصدی چگونه میتوان اسم در آمد بر عایدات و مالیات بر عایدات(توسط دولت که به خون آشام زندگی و سفره نداشته مردم تبدیل شده است) بر آن گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها