آشنایی با برج روشنایی استادیومی + انواع آن

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در استادیوم‌های ورزشی به منظور تامین روشنایی محیط در نظر می‌گیرند، برج روشنایی استادیومی است. البته روشنایی تنها دلیل استفاده و نصب این وسیله نیست، بلکه تصاویری واضح و زیبایی را هم از مسابقه در اختیار تماشاگران می‌گذارند.

آشنایی با برج روشنایی استادیومی + انواع آن

سیستم‌های روشنایی در استادیوم‌های ورزشی بسیار قدرتمند بوده و در ارتفاعی نصب می‌شوند که زاویه تابش کم و بین 12 تا 60 درجه قابلیت تنظیم دارند. برای اینکه این برج‌ها بتوانند روشنایی مناسبی برای محیط فراهم کنند، بهتر است در ارتفاع 12 تا 18 متری داخل ورزشگاه نصب شوند.

 

انواع برج های روشنایی استادیومی را بشناسید

برج‌های روشنایی برای تامین نور مورد نیاز در استادیوم‌ها و محوطه‌های وسیع مورد استفاده قرار گرفته و هدی مستطیلی شکل دارند. برج‌های روشنایی دارای چند ردیف پروژکتور قدرتمند بوده که فضای مشخصی را روشن خواهندکرد. طراحی سبد پروژکتورهای برج روشنایی، نور را در یک جهت خاص انتشار می‌دهد.

برج روشنایی استادیومی متحرک چه کاربردی دارد؟

برج‌های روشنایی متحرک در استادیوم‌های ورزشی، پارکینگ و ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بااین اوصاف زمانی که می‌خواهید خدمات و محصولات‌تان را به کاربران بیشتری معرفی کرده و قصد خرید تلویزیون شهری را دارید، تجهیزات را باید به گونه‌ای در نظربگیرید که تمام جزئیات محتوای ویدئویی تبلیغاتی‌تان به درستی نمایش داده شود. پس لازم است برج‌های روشنایی متحرک را درنظر بگیرید. در این مدل از برج نوری پروژکتورها داخل سبدی متحرک قرار گرفته و در راستای عمودی پایه اصلی برج، قابلیت جابجایی دارند. از آنجاییکه این دست از برج‌ها متحرک هستند، تعمیر و نگهداری، سرویس و نصب پروژکتورها به راحتی انجام خواهدشد. البته این ویژگی را نیز دارند که پروژکتور را روی زمین آورده و آن را تعمیر کنند.

بیشتر بخوانید» در صورتی که قصد دارید از تلویزیون‌های شهری برای تبلیغ محصولات خودتان استفاده کنید، لازم است با رایج‌ترین اصطلاحات تلویزیون شهری آشنا شوید تا بدانید علاوه بر کاربرد این نمایشگرها، به چه ملزوماتی برای نمایش محتوای ویدئویی خود نیاز دارید.

آشنایی با انواع برج روشنایی استادیومی متحرک

برج‌های روشنایی خود نیز به دو دسته دستی و برقی تقسیم‌بندی می‌شوند. مدل دستی با هندل و وینچ حرکت کرده و نوع برقی را با استفاده از الکتروموتور و گیربکس جابجا می‌شوند. برای اینکه میزان روشنایی محیط را تامین کنید باید بدانید که توان مصرفی و میزان نوردهی برج‌ها با هم متفاوت خواهند بود که همین موضوع به معرفی برج‌های روشنایی سیار و کاربردهای آن جهت خواهد داد.

به عنوان مثال در استفاده از برج‌های روشنایی باید میزان نور مورد نیاز برای روشن شدن محیط، ابعاد محوطه، تعداد پروژکتورها، وزن و ارتفاع آن‌ها محاسبه خواهندشد. از جمله ویژگی‌های برج‌های روشنایی سیار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بدنه چندضلعی
  • دارای میکروسوئیچ برای تأمین امنیت در حین بالا و پایین بردن سبد
  • دارای قابلیت نصب برق‌گیر
  • پوشش ارتفاع از 10 تا 45 متر
  • دارای دریچه دسترسی برای نصب تابلو برق
  • امکان استفاده از آن در محوطه‌های بزرگ
  • دارای پاراشوت برای جلوگیری از سقوط سبد و فشار بر روی گیربکس
  • دارای بازوهای کنترل تراز و قفل در بالای برج نوری

برج روشنایی استادیومی ثابت و کاربردهای آن

برای محوطه‌های بزرگی که بایستی روشنایی‌شان تامین شود مانند پارکینگ، کارخانه، پارک، اسکله، فرودگاه، میادین شهری، سایت‌های پتروشیمی، مکان‌های تفریحی و... برج‌های روشنایی استادیومی ثابت مورد استفاده قرار خواهندگرفت. ارتفاع این دست از برج‌ها بیشتر بوده و از آنجاییکه قابلیت حرکت ندارند به سبد بالای ستون اصلی سازه متصل هستند. در این مدل از برج های ثابت عملیات نصب، سرویس، تعمیرات و نگهداری در ارتفاع انجام خواهدشد.

2

آشنایی با انواع برج روشنایی استادیومی ثابت

برج روشنایی ثابت دارای دو نوع نردبان دار و بدون نردبان است. در نوع نردبان دار اپراتور زمانی که به بالای برج برای تعمیر، نگهداری یا سرویس می‌رود، به واسطه همین نردبان‌ها حفظ خواهدشد. اما در مدل‌های بدون نردبان، اپراتور بایستی به واسطه جرثقیل بالای برج رفته و عملیات لازم را انجام دهد. نکته قابل توجه این است که به دلیل مسائل امنیتی، برج‌ها را بیشتر از ارتفاع 25 متر نمی‌سازند.

ساختار کلی برج های روشنایی به چه صورت است؟

برج‌های روشنایی معمولاً از یک ستون عمودی و یک یا چند منبع نور تشکیل شده‌اند. ستون عمودی اغلب از مواد مانند فلز، بتن یا فلز و بتن ترکیبی ساخته می‌شود. این ستون عموماً دارای ارتفاع قابل توجهی است تا بتواند به خوبی از دور دیده شود. منابع نور معمولاً در بالای ستون عمودی یا در اطراف آن نصب می‌شوند. این منابع نور می‌توانند از لامپ‌های ال‌ای‌دی، لامپ‌های فلورسنت یا لامپ‌های هالوژن باشند. منابع نور معمولاً به صورت دایره‌ای یا مستطیلی طراحی شده‌اند تا بتوانند نور را به طور یکنواخت منتشر کنند. برج‌های روشنایی ممکن است دارای سیستم‌های کنترل نور باشند که به آنها اجازه می‌دهد تا در طول شبانه‌روز روشنایی خود را تنظیم کنند، به عنوان مثال در طول روزهای آفتابی نور فعال نباشد و در شب‌ها روشنایی داشته باشد.

برج روشنایی را چگونه انتخاب کنیم؟

زمانی که قصد تهیه برج روشنایی را برای سازه های خود مانند استادیوم، پالایشگاه‌ها، کارگاه‌های ساختمانی، نمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌های حفاری نفت، بزرگراه‌ها، پل‌ها، اماکن تفریحی مثل پارک‌های جنگلی، مناطقی با شرایط آب‌وهوایی نامساعد و فرودگاه‌ها و... را دارید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • میزان روشنایی مورد نیاز
  • ارتفاع
  • زاویه نصب
  • تعداد و نوع پروژکتور
  • ابعاد و وزن پروژکتور
  • نوع عملکرد نوری

کلام پایانی

برج روشنایی یک سازه عمومی است که برای نشان دادن مسیر و راهنمایی افراد استفاده می‌شود. این برج‌ها اغلب از یک ستون عمودی با ارتفاع قابل توجه و یک یا چند منبع نور برای نشان دادن مسیر استفاده می‌کنند. برج روشنایی ثابت معمولاً در نقاطی مانند خیابان‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها، فرودگاه‌ها، بنادر و سواحل و همچنین در نقاطی که نیاز به راهنمایی و نشان‌دهی دارند، نصب می‌شوند.این برج‌ها معمولاً از مواد مانند فلز، بتن یا فلز و بتن ترکیبی ساخته می‌شوند و می‌توانند یک نماد از شهر یا منطقه مربوطه باشند. به طور کلی، برج‌های روشنایی به عنوان نقطهٔ توجه و نشانگر مسیر برای افراد و همچنین به عنوان یک علامت مشخص‌کنندهٔ مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد