مراحل پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی خشک شده روی فرش

تابحال برای شما هم پیش آمده که مهمانی فوری برایتان پیش بیاید یا کارهای زیادی داشته باشید و مجبور باشید که غذا درست کردن را با سرعت بالایی انجام دهید؟ وقتی زمان کافی برای آماده کردن غذا ندارید، باید تمام کارها را سریع انجام دهید. همین موضوع باعث می شود تا اغلب بعدا با لکه هایی روی فرش تان مواجه شوید. لکه رب گوجه فرنگی که برای آماده سازی غذا، استفاده کرده اید؛ یکی از این لکه ها است.

مراحل پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی خشک شده روی فرش

 

اما نگران نباشید و همیشه قالیشویی تبریز را برای شستشوی عمیق فرش تان، به خاطر داشته باشید. بخش درباره قالیشویی تبریز به شما کمک می کند تا بهتر با ما آشنا شوید و خیال تان بابت آسیب ندیدن فرش های تان آسوده باشد.

اما اگر به هر دلیلی قصد استفاده از خدمات قالیشویی تبریز  را ندارید، می توانید با مطالعه این مقاله و استفاده از راهکارهای ارائه شده، لکه رب گوجه خشک شده روی فرش تان را به راحتی پاک کنید.

 

مواد و وسایلی که برای پاک کردن لکه رب گوجه خشک شده روی فرش نیاز دارید

توجه داشته باشید که پیش از پاک کردن لکه خشک شده فرش تان، بهتر است مواد و وسایل مود نیاز را آماده کنید تا در حین تمیزکاری، دچار مشکل نشوید.

مواد و وسایل موردنیاز برای پاک کردن لکه رب خشک شده روی فرش عبارتند از:

  • یک یا چند دستمال پارچه ای
  • یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای
  • یک عدد لیموترش تازه
  • یک فنجان آب تمیز و تازه

لکه رب گوجه فرنگی خشک شده روی فرش را پاک کنید

مراحل زیر به شما کمک می کنند تا فرش تان را بدون آنکه آسیب ببیند، پاک کنید. پس به محض اینکه لکه رب گوجه فرنگی روی فرش را کشف کردید، سریع عمل کنید. شاید بپرسید وقتی لکه خشک شده است دیگر چه فرقی می کند که سریع تر وارد عمل شوید؟ توجه کنید که لکه خشک شده را نیز هر چه سریع تر پاک کنید، راحت تر پاک شده و از ماندگاری همیشگی لکه روی فرش تان، در امان خواهید ماند.

مرحله 1

با استفاده از یک پارچه تمیز یا اسفنج آغشته به آب سرد، سعی کنید لکه را کمی پاک کنید. با این کار باعث تازه شدن لکه می شوید. وقتی لکه تازه می شود، پاک کردن آن نیز آسان تر خواهد شد. دقت کنید که پاک کردن لکه را از سمت بیرونی لکه شروع کرده و به سمت مرکز لکه پیش بروید.

مرحله 2

یک لیموترش تازه بردارید. با چاقو آن را به دو نیم تقسیم کنید. یک بخش از آن را بردارید و روی لکه خشک شده فرش بمالید. لیموترش تازه می تواند رب گوجه فرنگی را در خود حل کند تا پاک کردن آن راحت تر شود. لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای پاک کردن لکه رب روی فرش، عالی عمل می کند.

بعد از اینکه لیموترش را روی که زدید، حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا اثر خود را روی لکه اعمال کند.

به خاطر داشته باشید که لیموترش یک ماده طبیعی بوده و آسیبی به فرش تان وارد نمی کند. پس با خیال راحت از لیموترش استفاده کرده و منتظر اثرات آن باشید.

2

مرحله 3

به کمک یک دستمال، سعی کنید تا لکه را پاک کنید. در این مرحله باید رب گوجه حل شده با لیموترش، به دستمال شما جذب شود. هر بار که دستمال را روی فرش می زنید، باید بتوانید کمی از این مواد را به آن جذب کنید. وقتی دستمال کاملا کثیف شد، آن را با دستمال تمیزی جایگزین کنید.

بسته به مقدار رب گوجه ریخته شده و اندازه لکه ای که ایجاد کرده است، مراحل 2 و 3 را تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.

مرحله 4

در این مرحله باید محل را بشویید. محلی از فرش که تمیز کرده اید، باید شسته شود تا مقادیر باقی مانده رب و لیموترش از آن خارج شود. کمی آب روی فرش اسپری کنید یا با یک دستمال مرطوب، تلاش کنید تا محل را شستشو دهید. دقت کنید که آب بیش از ریختن روی فرش، باعث دیرتر خشک شدن فرش و درنتیجه کپک زدن آن می شود.

فقط به اندازه ای آب روی فرش بریزید که بتوانید باقی مانده مواد را از فرش تان خارج کنید.

مرحله 5

حالا با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز تا حد ممکن آب فرش را خارج کنید. حوله را به محل تمیز شده فرش بزنید تا آب اضافی را جذب کند. هر بار که حوله را روی فرش می گذارید، کمی فشار دهید تا آب به حوله جذب شود.

پس از خشک کردن فرش با حوله نیز می توانید به کمک یک سشوار که در فاصله 20 سانتی متری فرش روشن می کنید، آن را بهتر خشک کنید تا کپک نزند.

قالیشویی در تبریز

شستشوی فرش در قالیشویی تبریز بهترین راهکار برای تمیز کردن عمیق فرش است. با این روش شما می توانید فرش های تان را که مدت هاست آلودگی را در الیاف خود جمع کرده اند، تمیز کنید. فرش های تمیز شده می توانند آلودگی های محیط شما را نیز کاهش داده و آلرژی های تان را نیز برطرف نمایند.

خدمات قالیشویی شهر تبریز توسط تکنسین های فرش شویی حرفه ای با استفاده از مواد شوینده درجه یک انجام می شود. پس نیازی نیست نگران خراب شدن یا پوسیدگی و پارگی فرش هایتان باشید و آن ها را جهت شستشوی عمیق، به قالیشویی در شهر تبریز بسپارید.

3

قالیشویی تبریز

قالیشویی تبریز خدمات خود را برای شما در هر کجای شهر تبریز که ساکن باشید، ارائه می دهد. اگر می خواهید فرش های خود را با بالاترین سطح کیفیت توسط یک قالیشویی معتبر بشویید، کافیست با همکاران ما تماس بگیرید. همچنین می توانید خدمات سفارش آنلاین قالیشویی ما را از طریق وبسایت ما نیز رزرو کنید.

پس از ثبت سفارش تلفنی یا آنلاین قالیشویی تبریز تنها ظرف 3 روز کاری، تمامی مراحل دریافت فرش توسط ما، شستشو، خشک کردن و تحویل فرش به شما در محل خودتان، انجام خواهد شد. پس با قالیشویی تبریز دیگر نگران تاخیر در دریافت فرش تان نباشید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد