رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک عنوان کرد

آخرین وضعیت بازار شیرخشک نوزاد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را از آبان‌ماه تغییر داده است.

آخرین وضعیت بازار شیرخشک نوزاد

هانی تحویل زاده با بیان اینکه  سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را در آبان ماه تغییر داده است، گفت: این سازمان زمانی که ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی شد و هزینه تولید کارخانه‌های تولیدکننده شیرخشک نوزاد ۷ برابر شد، قیمت‌ها را تغییر داد.

وی ادامه داد: قیمت هر قوطی شیرخشک حدود ۷۰ هزار تومان بود که به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است. البته در این تغییر قیمت نظر تولیدکنندگان پرسیده نشده بود و معتقدیم باید بیش از این باشد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تصریح کرد: وقتی قیمت تمام شده تولید ۷ برابر شود قیمت برای مصرف‌کننده باید ۲.۵ تا ۲.۸ برابر شود، ولی در حال حاضر چنین نیست.

وی عنوان کرد: بر اساس سازوکار سازمان غذا و دارو سهمیه هر نوزاد در ماه ۲۴ قوطی است که ۱۲ قوطی آن با قیمت ۷۰ هزار تومان و ۱۲ قوطی دیگر نیز با قیمت آزاد به فروش می‌رسد.

تحویل زاده اضافه کرد: البته این شیوه فروش برای داروخانه‌ها نیز مشکل ایجاد کرده است، زیرا برای ۱۲ قوطی شیرخشک که با قیمت قبل محاسبه می شود داروخانه باید قیمت جدید بپردازد و مابه التفاوت را از بیمه دریافت کند که مشخص نیست دقیقا چه زمانی این پرداخت صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: وقتی تغییر نرخ ارز شیر خشک داریم دولت باید در بودجه آن را ببیند و برای آن منابع تخصیص دهد تا فشار بر مصرف‌کننده، تولیدکننده و توزیع‌کننده نباشد.

وی افزود: آمار تولید شیر داخل در ماه حداکثر ۷ میلیون عدد در ماه است و به طور کل واردات کلا کمتر از یک میلیون عدد بوده است. واردات مشکلی از بازار داخلی حل نکرده و بازار داخل از تولید داخل تامین می شود.

به گفته وی ظرفیت تولید داخل ۷.۵ میلیون عدد در ماه است که بیش از نیاز داخل است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    خاک توی سرتون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا زمانی که مردم باهم متحد نشن این علف های هرز ما رو نابود میکنند پس باید متحد و یک دست بشیم و اینا رو از ریشه شون منقرض کنیم

    • ناشناس
      0

      حیف خاک هست

  • ناشناس
    1

    ما حاصل اشتباه پدر و مادرمان هستیم...این اشتباه را تکرار نکنید

    نظرات شما -
    • کیوان
      1

      احسنت و آفرین چه بجا و منطقی گفتید

    • ناشناس
      0

      چرا باید یک عده کشور را به این فلاکت و بدبختی بکشونند که اینطور بعضی صحبت کنند

  • ناشناس
    0

    خیلی وقته اولویت جوانان ایران ازدواج و بچه دار شدن نیست فقط مهاجرت که نگم فرار از ایران است به جنت..بگید ازدواج و بچه دار شود

  • ناشناس
    0

    البته‌‌اربابن‌ثروت‌برای‌‌اموالشون‌کارگر‌می‌خواند.
    درکشورما‌همیشه‌خان‌زاده‌خان‌هستو
    کارگرزاد‌هم‌اخرش‌کارگر
    تعویض ‌انگلیسی‌باچاشنی‌روس‌چین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها