هرآنچه که برای سفر به جزایر خلیج فارس باید بدانید

هر کدام‌ از جزایر خلیج فارس طبیعتی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز دارند و جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده‌ و کم‌نظیری در خود جای داده‌اند.

هرآنچه که برای سفر به جزایر خلیج فارس باید بدانید

از جمله پرطرفدارترین جزایر حوزه خلیج فارس می‌توان دو جزیره کیش و قشم را نام برد. البته در این منطقه جزایر زیبای دیگری مثل جزیره هرمز ، هنگام، ابوموسی و... نیز وجود دارد؛ شاید معروفیت این جزایر به اندازه دو جزیره قشم و کیش نباشد، اما این موضوع از ارزش‌ها و زیبایی‌های این جزایر کم نمی‌کند و می‌توان گفت که جزو دنج ترین و بکرترین جزایر هستند. در ادامه درباره نکات مهم سفر به جزایر خلیج فارس سخن خواهیم گفت، همراه ما بمانید.

فوت و فن سفر به کیش

برای سفر به جزیره کیش ابتدا باید هدف خود را از سفر مشخص و متناسب با آن فصل مناسبی برای سفر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید جزیره در بهترین حالت آب‌وهوایی باشد، می‌توانید فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید و از قدم زدن در سواحل زیبای کیش و انجام تفریحات آبی آن لذت ببرید.

اگر مایل هستید، سفری مقرون‎به‌صرفه به جزیره کیش داشته باشید، می‌توانید سفر خود را برای تابستان برنامه‌ریزی کنید، چون در این فصل به علت بالابودن میزان رطوبت و گرمای زیاد هوا میزان مسافر در جزیره کاهش می‌یابد و هزینه‌های سفر نیز تا حدودی ارزان‌تر می‌شود.

پس از مشخص‌ کردن زمان سفر، وقت آن است که مقدمات سفر خود مثل رزرو هتل، خرید بلیط و... را انجام دهید. برای سفر به جزیره کیش می‌توانید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید؛ یعنی سفر زمینی و ریلی نیز به جزیره کیش امکان‌پذیر است. برای آگاهی از قیمت بلیط هواپیما کیش رفت و برگشت و خرید بلیط می‌توانید به سایت‎‌های معتبر رجوع کنید و اقدامات لازم را برای خرید بلیط انجام دهید.

برای سفر زمینی باید بلیط اتوبوس و قطار را به مقصد بندرعباس تهیه کنید و سپس مابقی مسیر را به‌صورت آبی طی کرده و به جزیره زیبای کیش برسید. همچنین امکان سفر با خودرو شخصی نیز به جزیره وجود دارد و درصورت تطابق شرایط خودرو شما با قوانین جزیره، می‌توانید خودرو خود را از مسیر آبی به جزیره کیش منتقل کنید.

برای رزرو هتل در جزیره کیش نیز می‌توانید ابتدا از طریق جستجو در اینترنت و سایت‌های معتبر هتل مدنظر خود را پیدا کنید و اقدامات لازم برای رزرو آن را انجام دهید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید هتل قیمت مناسب در نزدیک دریا رزرو کنید، با سرچ عبارت هتل ارزان کیش نزدیک دریا به گزینه‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت که متناسب با شرایط و بودجه خود می‌توانید یک مورد را برای اقامت انتخاب و رزرو نمایید.  هتل ترنج، هتل مارینا، هتل داریوش، هتل ارم، هتل سیمرغ و... از جمله هتل‌های نزدیک به دریا هستند.

جزیره کیش جاهای دیدنی و مراکز تجاری تفریحی زیادی دارد که می‌توان به مواردی مثل شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، مرکز خرید دامون، بازار مرجان کیش، پاساژ مرکز تجاری کیش، روستای باغو، اسکله تفریحی کیش اشاره کرد.

هرآنچه که از سفر به قشم باید بدانیم

۲

جزیره قشم یکی از جزایر منحصربه‌فرد حوزه خلیج فارس است که در برخی بخش‌ها بافت سنتی دارد و طبیعت آن نیز بسار خاص و بی‌نظیر است. جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی در این جزیره وجود دارد که برای برخی از آنها داستان‌ها و باورهای مختلفی توسط مردم بومی جزیره نقل می‌شود.

برای رسیدن به جزیره قشم نیز می‌توانید از طریق مسیر زمینی (ریلی، جاده‌ای) یا هوایی سفر کنید. تهیه بلیط هوایی یا زمینی قشم از طریق سایت‌های معتبر و به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است و می‌توانید به‌راحتی با وارد کردن اطلاعات درخواستی و پرداخت هزینه، بلیط خود را خریداری کنید.

برای رزرو هتل نیز می‌توانید به همین ترتیب پیش بروید؛ یعنی به‌صورت اینترنتی ابتدا هتل و اتاق مدنظر خود را انتخاب کنید، سپس اطلاعات درخواستی، مدت زمان اقامت و... را وارد نمایید و در نهایت با پرداخت هزینه رزرو هتل را انجام دهید. هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در قشم وجود دارد و برای اینکه بتوانید هتل قشم ارزان رزرو کنید، بهتر است سفر خود را در ایام غیر پیک انجام دهید و همچنین تخفیفات مختلف هتل‌ها را بررسی کرده و در زمان تخفیف اقدام به رزرو هتل نمایید.

دره ستارگان، جزایر ناز، جنگل حرا، غار نمکدان قشم، مقبره بی بی مریم، تنگه چاهکوه و ... از جاهای دیدنی کیش هستند. همچنین جزیره قشم برای خرید نیز بسیار مناسب است و می‌توانید اجناس مختلف و باکیفیت را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری خریداری کنید. قابل ذکر است که امکان سفر از جزیره کیش به جزیره قشم به‌صورت آبی وجود دارد و شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب در یک سفر از هر دو جزیره کیش و قشم دیدن کنید.

راهنمای سفر به جزیره زیبای هرمز

۳

جزیره هرمز از دیگر جزایر شگفت‌انگیز حوزه خلیج فارس است که زیبایی‌های فراوانی دارد و خاک سرخ آن بسیار معروف است. برای سفر به جزیره کیش امکان سفر هوایی و زمینی وجود دارد، اما این امکان به‌صورت مستقیم نیست؛ یعنی در جزیره هرمز فرودگاه وجود ندارد و به‌همین‌خاطر شما برای سفر به این جزیره می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد قشم یا بندرعباس تهیه نمایید و سپس مسیر آبی را به مقصد جزیره هرمز طی کنید.

جزیره هرمز برای کمپ کردن و لذت بردن از طبیعت و در کل برای یک سفر آرامش‌بخش یکی از بهترین مقاصد است. به عنوان جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان دره مجسمه‌ها، فرش خاکی هرمز، دره سکوت یا غار مراقبه، ساحل نقره‌ای، ساحل سرخ، زیارتگاه خضر، دشت آهوان و... را نام برد. جزیره هرمز نیز مانند سایز جزایر خلیج فارس آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد، به‌همین‌خاطر می‌توان گفت که از نظر آب‌وهوایی نیمه دوم سال برای سفر به این جزیره مناسب‌تر است.

از آنجایی‌که فاصله جزیره هرمز تا جزیره قشم کم است، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جزیره زیبای قشم، بازدید از جزیره حیرت‌انگیز هرمز را فراموش نکنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها