در سال ۱۴۰۲ کدام استان ها بیشتر درگیر تورم بودند؟

تورم مصارف غیرخوراکی و خدمات طی سال ۱۴۰۲ از ۲۵ درصد تا ۴۳ درصد در استان‌ها متغیر بوده است.

در سال ۱۴۰۲ کدام استان ها بیشتر درگیر تورم بودند؟

نمودار بالا نشان می‌دهد رشد قیمت غیرخوراکی‌ها و خدمات در سال گذشته تنها در دو استان سیستان و بلوچستان و بوشهر کمتر از ۳۰ درصد بوده است. از سوی دیگر، تورم نقطه‌ای انتهای اسفند برای استان‌های کرمان، ایلام، آذربایجان غربی، قزوین، یزد و البرز بالای ۴۰ درصد بوده است. این در حالی است که تورم میانگین کشور ۳۶٫۱ درصد برآورد شده است.

در میان بخش‌های مختلف سبد مصرفی، سطح قیمت‌ها و تورم خدمات تفاوت بیشتری میان استان‌ها نشان می‌دهد. تورم کالاهای غیرخوراکی هم به خاطر تأثیرپذیری کمتر از قیمت‌گذاری دستوری نسبت به کالاهای خوراکی، پراکندگی بیشتری نشان می‌دهند. در مجموع تورم بخش «غیرخوراکی‌ها و خدمات» طی سال ۱۴۰۲ از ۲۵ درصد تا ۴۳ درصد در استان‌ها متغیر بوده است.

منبع: فردای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    هیچ یک از مردم ایران از تیر زهرآلود تورم شما جون سالم به در نبردن مگه جیره خورتون بوده باشن

  • رابی
    0

    در بلاد کفر اروپا به طور مثال آلمان اگر یک کیلو شکر در برلین یک یورو قیمت داشته باشد در تمام آلمان حتی دورترین روستاهایش یک یورو است و کسی نمی تواند آن را یک سنت گرانتر بفروشد.در ایران اسلامی دو مغازه کنار همدیگر قرار دارند و یک جنس را با دو قیمت متفاوت به مشتری می فروشند!

  • اسد
    0

    چرا مغازه داران روز به روز وضع مالی شوند خوبتر می شود چون هرچه ددلشون میخواهد می فروشند من یک بنده خدایی را می شناسیم از زمانی که مغازه زد در عرض پنج سال سرمایه ای درست کرده که نگو و نپرس واقعا از کجا آورده چرا وضع مغازه داران روز به روز بهتر میشه و همه هجوم آوردن به مغازه داری چون از بلبشو بازار سود هنگفت می برند دوم دلالان هم هنگفت پولدار شدن چون دولت کنترل مغازه ها را ول کرده ولی کارمند آن بدبخت در این مملکت هرروز فقیرتر شده چرا چون دولتها هیچگاه متناسب تورم به حقوقات اضافه نکرده و همیشه کارگران و کارمندان در این مملکت بدبخت شدن به ویژه بازنشسته ها و فرهنگی ها البته ارگانهای پول دار وضع کارمندانش خوبست و ارگان‌هایی که د رامد ندارند بدبخت هستندالان کارمندان و کارگران شرکت نفت را نگاه کن ببین اونا کجایند یک معلم کجاست به لحاظ معیشتی چرا چون اونا پودارم وبه کارمندانشون می رسند ولی معلمان سالی یک بار اونم کمتر از حد تورم حقوقشون اضافه میشود و... عدالت حقوقی هم مرده خیلی چیزها مرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها