کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب

اگر به دنبال کسب درآمد دلاری هستید، کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب یکی از گزینه‌های پیش روی شما است.

کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب

در دنیای امروز با توجه به محبوبیت روش نشر الکترونیکی و رونق فروش کتاب‌های الکترونیکی، این امکان فراهم شده تا با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود در هر زمینه، به تالیف یا ترجمه کتاب‌ها بپردازید و از این طریق درآمد دلاری کسب کنید. این درآمد به راحتی می‌تواند از طریق کارت‌های بانکی بین‌المللی به دست شما برسد و برای نقد کردن درآمد دلاری می‌توانید با استفاده از سایت‌های ایرانی معتبر اقدام نمایید. به این منظور در ادامه به چگونگی کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب خواهیم پرداخت.

کسب درآمد دلاری با فروش کتاب‌های الکترونیکی

همانطور که گفته شد با پیشرفت تکنولوژی روند پیشبرد کارها دچار تغییر و تحول شده و به همان شکل قبلی انجام نمی‌شوند. این واقعیت برای صنعت نشر نیز صادق است. در عصر فناوری اطلاعات، برای چاپ و انتشار کتاب، لزوماً نیازی به همکاری با انتشارات بزرگ و عرضه کتاب فیزیکی نیست، زیرا نشر الکترونیک که ساده‌تر و ارزان‌تر است، به محبوبیت بیشتری دست یافته است.

بهترین سایت های خارجی فروش کتاب

اگر ایده کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب در ذهنتان جرقه خورده، بد نیست سایت‌های معتبر برای فعالیت در زمینه تالیف کتاب را بشناسید:

  • آمازون (Amazon.com):

این فروشگاه معروف که بیش از سه دهه در زمینه فروش هر نوع محصول از جمله کتاب آنلاین فعالیت دارد، برای نویسندگان بخشی به نام "Kindle Direct Publishing" دارد که امکان انتشار کتاب‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند. در این سیستم، شما می‌توانید کتاب‌های خود را منتشر کرده و از فروش آن‌ها درآمد کسب کنید. درصدی از فروش (بین ۳۵ تا ۷۵ درصد) به عنوان سهم نویسنده درنظر گرفته می‌شود که این درصد با توجه به فروش و محبوبیت کتاب، متغیر است.

  • Selz.com:

این سایت علاوه‌بر فروش کتاب‌های الکترونیکی، امکانات زیادی برای نویسندگان فراهم می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید کدهای تخفیف، امنیت در انتقال فایل‌های دیجیتال و ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را تجربه کنید. همچنین، این سایت تنها ۲ درصد از مبلغ فروش شما را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند که فوق‌العاده است.

  • Fiverr.com:

این سایت معروف به انتشار محصولات دیجیتال، از جمله کتاب‌های الکترونیکی شهرت دارد. نویسندگان می‌توانند از طریق این سایت برای برقراری ارتباط با مشتریان، مدیریت فروش و دریافت کمیسیون برای هر فروش کمک بگیرند. هر فروش در این سایت با کمیسیون یک دلاری همراه است.

  • Blurb:

Blurb درکنار فروش کتاب‌های الکترونیکی، ابزارهایی برای طراحی کتاب‌های زیبا و متناسب با استانداردهای مدرن را فراهم می‌کند. این سایت امکان ساخت و انتشار کتاب‌های الکترونیکی را فراهم کرده و اجازه می‌دهد کتاب خود را در بستر آن و در دیگر سایت‌های معتبر منتشر کنید.

  • Google Play:

این فروشگاه آنلاین نیز امکان انتشار کتاب‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند. با استفاده ازGoogle Play، کتاب‌های شما در دسترس کاربران میلیاردی اندروید در سراسر جهان قرار خواهد گرفت و می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید.

کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن نقد و بررسی کتاب - تصویر 2

به جز نوشتن کتاب و انتشار الکترونیکی آن، روش‌های دیگری برای کسب درآمد از طریق صنعت چاپ و نشر کتاب وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن نقد و بررسی کتاب

کسب درآمد از طریق نقد و بررسی کتاب برای افراد مسلط به زبان انگلیسی و علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های مختلف، امکان‌پذیر است. فقط کافی است که پس از پایان کتاب، نظر شخصی خود را در مورد آن ارائه دهید. از آنجایی که کتاب‌های متعددی دائماً در حال چاپ هستند، نقد و بررسی آن‌ها معمولاً مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

چگونه نقد کتاب بنویسیم؟

اگر به عنوان یک خواننده فعال، علاقه‌مند به نوشتن نقدهایی از کتاب‌ها هستید، می‌توانید این هنر را با مراعات چند مهارت اصلی، به خوبی پیاده کنید و درآمد داشته باشید. نقد کتاب با معرفی آن تفاوت دارد؛ در حالی که معرفی کتاب هدفش اطلاع‌رسانی به خواننده در مورد وجود کتاب است، نقد کتاب باید زیر ذره‌بین تحلیلی شما قرار بگیرد و مخاطب را با جوانب مختلف کتاب آشنا کند.

  • قدم اول: طرح سوال

قبل از شروع به نوشتن نقد، می‌توانید یک سری سوالات مهم را مطرح کنید و آن‌ها را در طول خواندن کتاب پاسخ دهید. برخی از این سوالات عبارتند از:

1. انگیزه اصلی نویسنده برای نوشتن این کتاب چیست؟

2. آیا نویسنده به اهدافی که در این کتاب دنبال می‌کند، رسیده است؟

3. مطالب کتاب چقدر با یکدیگر مرتبط و هماهنگ هستند؟

4. آیا کیفیت ظاهری کتاب مناسب و جذاب است؟

5. آیا شخصیت‌های کتاب به طور جامع و موثر توصیف شده‌اند؟

  • قدم دوم: توجه به جزئیات

در مرحله بعد، می‌توانید به تحلیل جزئیات و محتوای کتاب بپردازید. برای مثال، با معرفی زندگی شخصی و شرایطی که نویسنده در آن بزرگ شده است، اطلاعاتی درباره شرایط تاریخی و فرهنگی زمان نگارش کتاب کسب کنید. پس از ارائه تحلیل و نقد، نظرات و انتقادات خود را با نویسنده به اشتراک بگذارید. این ارتباط می‌تواند به بهبود کیفیت کتاب‌های آینده کمک کند.

سایت‌های پیشنهادی برای کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب

اگر به دنبال سایت‌هایی برای کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب هستید، وب‌سایت‌های زیر فرصتی فوق‌العاده برای نویسندگان فراهم کرده‌اند تا با نوشتن نقدهای کوتاه، درآمد دلاری کسب کنند. بهترین سایت‌های حوزه نقد و بررسی کتاب عبارتند از:

  • Kirkus Reviews
  • Online Book Club
  • New Pages
  • Booklist
  • Reedsy
  • Book Browse

کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن خلاصه کتاب - تصویر 3

کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن خلاصه کتاب

برخی ناشران و شرکت‌ها، متن‌های طولانی را خلاصه می‌کنند و آن‌ها را به افرادی که به دنبال نسخه‌های کوتاه‌تر هستند، می‌فروشند. درواقع بسیاری از این شرکت‌ها برای خواندن کتاب و سپس خلاصه‌نویسی آن، به فریلنسرها مبلغی را پرداخت می‌نمایند.

به عنوان مثال سایت Instaread، برای افرادی که مهارت خلاصه‌نویسی دارند، مناسب است. این وب‌سایت خلاصه‌ای می‌خواهد که درونمایه اصلی کتاب در آن رعایت شده باشد. هر خلاصه باید حدود 1000 تا 1500 کلمه باشد و این سایت برای هر خلاصه که نوشته شود، حدودا 100 دلار پرداخت می‌کند.

سایت getAbstract برای افرادی که علاقه‌مند به کتاب‌های غیرداستانی هستند، مناسب است. این وب‌سایت بیش از ۱۸,۰۰۰ کتاب غیر داستانی را به صورت ۱۰ دقیقه‌ای خلاصه کرده و اغلب به دنبال نویسندگانی است که در زمینه‌های علم و فناوری مهارت خلاصه‌نویسی داشته باشند. getAbstract به صورت مستقل و متغیر هزینه پرداخت می‌کند و مبلغ ثابتی برای پرداخت ندارد.

درآمد دلاری خود را چگونه نقد کنیم - تصویر 4

درآمد دلاری خود را چگونه نقد کنیم؟

نگران نقد کردن درآمد دلاری خود نباشید. امکان نقد کردن درامد دلاری توسط برخی سایت‌های واسط در ایران وجود دارد. ایرانیکارت یکی از مشهورترین سایت‌های واسط برای نقد کردن درآمد دلاری شما است که در سریع‌ترین زمان و بهترین کارمزد، این کار را انجام می‌دهد.

در دسترس بودن خدمات ایرانیکارت به صورت 24 ساعته، مشکل عدم دسترسی ایرانیان به بانک‌های بین‌المللی را برطرف کرده است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها