خنجر بدعهدی زیمنس بر پشت اقتصاد ایران/ دربهای منفعت طلبی را بر روی زیمنس ببندید / ایران را به بهانه تجهیزات پزشکی ساخت زیمنس کوچک نکنیم

علیرضا چیذری؛ رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی

خنجر بدعهدی زیمنس بر پشت اقتصاد ایران/ دربهای منفعت طلبی را بر روی زیمنس ببندید / ایران را به بهانه تجهیزات پزشکی ساخت زیمنس کوچک نکنیم

ایران و ایرانی همیشه فرهنگ و اصالت و غرور ملی اش بر هر متجاوز و دشمنی در نهایت پیروز شده است از مغولان بگیرید تا شورش افغانها این در نهایت فرهنگ و تمدن ایرانی است که به فرهنگ و حتی معماری آنها تجلی یافته است زیرا این مهم ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارد.

نمی دانم چه ماجرایی است که ما باید سالانه چندین میلیون دلار بابت واردات تجهیزات سرمایه ای پزشکی تقدیم به شرکتی کنیم که اولین لبیک به خصم و تحریم را همیشه و مکرر داشته است زیمنس یکی از پیمانکاران این نماد غرور ملی ما در نیروگاه اتمی بوشهر سالها به دلیل خلف وعده و همراهی با تحریم کنندگان از ایران خارج شد و در 2 مهرماه 1391 بود که رئیس وقت کمیسیون امنیت مجلس گفت که این دشمن ایران و ایرانی در تجهیزات ارائه شده برای نیروگاه، مواد منفجره به سبب ایجاد آسیب قرار داده است.

 حتی در سال 1988 نیز از قرارداد 1974 بوشهر در کمیسیون تجارت پاریس شانه خالی کرد و خسارت نیز نداد.

در اکتبر 2009 اما این دشمن ایران و ایرانی تصمیم گرفت دیگر قرارداد تجاری با ایران نداشته باشد و پتر لوشو، مدیرعامل وقت زیمنس، تمامی دفاتر و قرارداد های خود با ایران را معلق نمود و گفت ایران برای ما مهم نیست زیرا کمتر از یک درصد تجارت ما در دنیا با ایران است!

چگونه ما را تحقیر بیش از این کنند؟ آیا ما نتوانستیم در نیروگاه و خطوط ریلی و مخابرات، جایگزینی برای این کاسب تحریم و مطیع صهیونیسم جهانی بیاییم؟ پاسخ آشکار است بله حتی شرکتهای آمریکایی و اروپایی و آسیایی تجهیزات پزشکی نیز بودند که بدون تحریم ایران و با قیمت پایین تر و کیفیت جهانی جایگزین آن شدند و حتی از ایران در اوج تحریم خارج نشدند.

البته در پزشکی، زیمنس این مادر پیشتازان همراهی کننده با تحریم های استکبار جهانی بیش از صدها رقیب تولید کننده داخلی و آسیایی و اروپایی ارزانتر و اگر نگوییم با کیفیت مشابه، بلکه بهتر دارد.

جالب این است که در بخش عمده ای از خریدهای وزارت بهداشت هنوز تا سال گذشته با ارز حمایتی از زیمنس این همراه همیشگی تحریم های استکبار جهانی انجام می شد. ایرانی که آرش دارد. ایرانی که ابوعلی سینا دارد. ایرانی که بیش از 300 هزار شهید برای غرور ملی و استقلالش داده است و ایرانی که امروز موجب فخر ملت های استقلال طلب و ملی گرا و مسلمان است باید دشمنی مانند زیمنس را نه امروز بلکه برای همیشه تحریم  کند و دربهای این کشور را بروی سودجویان امثال زیمنس ببندد.

اولین شرکتی که در همراهی با تحریم ناجوانمردانه ملت ایران، دفاتر خود را در ایران بست و با تصور پوچ خود ایران را دچار مشکل نمود زیمنس بود و امروز از صنعت اتمی جهان در حال خروج است. اما خروج زیمنس با نیروگاه های ایران در سال 1401 چه کرد؟

یادم می آید در نشستی مدیرکل سابق تجهیزات پزشکی گفت: به نظر می آید در هر دستگاهی که حدود 1 میلیون دلار قیمت داشت بیش از چند صد هزار یورو از زیمنس گرانتر خریداری شده است.

خودروساز آمریکایی را نیز تحریم کردیم و در نهایت این صنعت خودروی آمریکا بود که بزرگترین بازار آسیایی خود را از دست داد و امروز پس از 40 سال بسیار کوچکتر گشته است.

زیمنس را از ایران بیرون کنید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • حمید
    1

    پاراگراف آخر را متوجه نشدم
    خودروساز آمریکایی را نیز تحریم کردیم و در نهایت این صنعت خودروی آمریکا بود که بزرگترین بازار آسیایی خود را از دست داد و امروز پس از 40 سال بسیار کوچکتر گشته است

  • یکی بود یکی نبود
    1

    خوب بیرونش کنید دیگه....

  • ناشناس
    0

    اگرهزاران براب رپول بلوکه که بخشیشو باادعای کمک دارویی گرفتند وخرج نزول خوری وبچه های سهمیه ای ورباخوریشون شد هم بدهند بازهمین بساط تباهی وفساداوریه

  • ناشناس
    1

    مجموعه چرند و پرند
    تا کنون کیفیت دستگاهی پزشکی بهتر از زیمنس ندیدم
    یه فشارسنج ازش از زمان دانشجویی تا الان بالای چهل سال دارم عین ساعت کار میکند

  • ناشناس
    2

    بدهید این تجهیزات را دانشگاه امام صادق درست کند

  • ناشناس
    2

    اگر منافع سر دزدهای داخلی پینه پیشانی اجازه بدهد,چشم!

  • Ahmadi
    0

    میزان ارزی که نماینده این شرکت در سال گذشته ۱۱۰ میلیون دلار بوده، در حالی که توشیبا، فیلیپس جنرال الکتریک و هیتاچی که همه اگر از زیمنس قوی تر نباشند ضعیف تر نیستند باهم به اندازه این شرکت ارز نگرفتند. قطعا فساد زیادی در این واردات است

  • علام
    1

    ایران لایق خیلی بیشتر از این خنجرهاست پس نوش‌جان ایران

  • حبیب اکبری
    2

    حمایت میکنم

  • ناشناس
    1

    خب نویسنده محترم آیا فکر نکردی که احیانا کرم از خد درخته و کل دنیا بد نیست و فقط ما خوبیم، ما در اصل چوب از حاکمان بی لیاقت خودمون میخوریم والا اگر مثل کشورای دیگه حکومتی با نورم دنیا داشتیم اینهمه مصائب رو نداشتیم و رفاه رو در زندگیمون میدیم نه اینکه با اینهمه ثروت زندگی شعب ابیطالب رو داشته باشیم پس یه طرفه به قاضی نریم لطفا.

  • محمد
    0

    شما که صنعت خودروی آمریکا رو تحریم کردین و موجب ورشکستگیش شدید ..بی زحمت صنعت فضایی آمریکا رو هم تحریم کنید تا نتونن به مریخ برن.....شنونده باید عاقل باشه

  • علی
    0

    میدونی دلیلش چیه ما نخبگانمونو صادر میکنیم!! شنیدین از آب گلالود ماهی میگیرن حالا قرارداد با همچین شرکتایی یه دفعه این وسط قرارداد منحل میشه و معلوم نیست بودجش تو جیب کی میره!!! تحریمم میشه تقصیر کار!

  • ناشناس
    1

    نویسنده مقاله یک فرد عرزشی بیسواد بوده.

  • محمد
    0

    سلام مقاله نویس لطفا چرند و پرند ننویس حرفها ونظرات مسولین همیشه باعث بدبختی ملت شده اگر خبر نگار با وجدانی هستی هر خبری ننویس .مگر دوران کرونا یادت رفت جلوی ورود واکسن را گرفتند تا روزی 1500 نفر از این ملت را کشتند؟؟؟؟. مگر خودشان در مجلس ان زمان واکسن خارجی نزدند ؟؟؟؟ هیچ وقت حرفهایشان را باور ندارم تا وقتی که صالحین و پاکان سر کار بیایند ......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها