«قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد» | خرید از باکیفیت‌ترین خشکبار سال

با نزدیک شدن به شب یلدا و بازار داغ آجیل، بسیاری از فروشنده‌ها قیمت‌های بسیار زیادی را برای آجیل یلدا از خریداران طلب می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع امسال قیمت آجیل یلدا به صورت رسمی اعلام و فروشندگان برگزیده و معتبر نیز معرفی شدند.

«قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد» | خرید از باکیفیت‌ترین خشکبار سال

به نقل از تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران، گفت " حداکثر قیمت آجیل شب یلدا که شامل 900 گرم پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، مغز گردو، بادام هندی، انجیر، مغز فندق، بادام پوست کاغذی، کشمش، توت، مویز و برگه زردآلو  و 100 گرم (چند تکه) باسلوق است، حداکثر 480 تومان تعیین شد. همچنین

وی افزود:  "عرضه آجیل شب یلدا با قیمتی بیش از هر کیلوگرم 480 هزار تومان  مصداق گرانفروشی است."

خدامی گفت "مردم برای خرید آجیل با کیفیت شب یلدا آن را از واحدهای دارای جواز کسب خریداری کنند."

قیمت آجیل شب یلدا (آجیل شب چله)

قیمت رسمی آجیل شب یلدا بر اساس عواملی زیادی مشخص می‌شود. یکی از مهمترین عواملی که باعث افزایش قیمت آجیل یلدا می‌شود،‌ میزان عرضه و تقاضا است. با توجه به تقاضای بسیار زیاد اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران تصمیم گرفت تا با کنترل کردن میزان عرضه بتواند قیمت آجیل شب یلدا را کنترل کند تا همه مردم بتوانند سنت قدیمی دور هم بودن شب یلدا را با آرامش بیشتری جشن بگیرند و نگران هزینه‌های بالای آن نباشند.

عوامل بسیار متعددی مشخص می‌شود که هر کدام به صورت مستقیم باعث افزایش و یا کاهش قیمت آن می‌باشد. شاید قیمت آجیل شب یلدا یکی از عوامل مهم در انتخاب شما می‌باشد،‌ اما باید عوامل بسیار زیاد دیگری را در نظر داشته باشید که در نهایت بتوانید با قیمت بسیار کمتر و کیفیت بسیار بیشتری آجیل شب چله خود را تهیه کرده و همراه با خانواده آن را جشن بگیرید.

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

خرید آجیل شب چله یکی از سنت‌های قدیمی و ادامه دار همه ما ایرانیان است. هر کدام از اجزای آجیل شب یلدا و سفره آن نماد چیزی است که باید آنها را بشناسید.

مغزهایی مانند پسته، بادام، گردو و فندق و … نمادهایی از باروری، زایش و سلامتی هستند. ما بر این عقیده هستیم که دانه‌ها و مغزها نماد کاشت و رویش هستند و باعث می‌گردند یک گیاه متولد شده و در این خاک ریشه کند.

میوه‌های خشکی مانند خرما، کشمش، برگه‌ها و …. نماد برک، طول عمر و شادابی هستند. از آنجایی که فصل گرما مانند تابستان برای ما ایرانیان بسیار مهم بوده است، در طول زمستان با خوردن میوه‌های خشک تابستانی، به یاد آن روزهای پربار و برکت افتاده و با امید کم کم آماده می‌شویم تا سال جدید با برکت دیگری را آغاز کنیم. سرمای زمستان رفتنی است و روزهای پر برکت در راه است.

شاید بد نباشد که بدانید میوه‌هایی که در سفره شب چله استفاده می‌شوند هم نماد چه هستند.

انار اصلی‌ترین و مهمترین میوه شب یلدا است. انار نزد ما ایرانیان نمادی از برکت، خون و زندگی است. در تمام هنرهای تجسمی جهان رنگ قرمز نماد زندگی است. دانه‌های قرمز رنگ انار با تضاد رنگ سفید داخل آن،‌ یادآور جاودانگی و حیات مجدد در زمستان است. یعنی از دل برف دوباره زندگی آغاز می‌شود.

هندوانه دومین میوه اصلی شب یلدا است که نمادی از سرخی و گرمای خورشید دارد. باور ما ایرانیان بر این است که خوردن هندوانه در شب سرد و زمستانی چله، باعث می‌شود در طول سال تنی سالم داشته باشیم.

آجیل شب یلدای عروس

یکی از رسوم بسیار زیبای ما در ایران این است که در شب یلدا خانواده داماد برای عروس و نامزد خود آجیل شب یلدا به هدیه می‌برد. به همین دلیل به آجیل شب یلدا آجیل بخت گشا هم گاهی اوقات گفته می‌شود و نمادی از برکت و خوشبختی برای عروس و زندگی جدید است.

اما ببینیم داخل آجیل شب یلدا عروس چیست.

چه چیزهایی در آجیل شب یلدای عروس وجود دارد؟

  • مغزها که شامل پسته، بادام، گردو، فندق، بادام هندی، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، نخودچی و … است.
  • میوه‌های خشک که می‌تواند شامل کشمش، توت خشک، انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، برگه هلو، قیسی و … باشد.
  • همچنین خوراکی‌های دیگری چون باسلوق، نقل، شکلات، گل محمدی، زعفران و …

خانواده داماد می‌توانند با توجه به سلیقه و ذوق خود، مواد مختلفی را به آجیل شب یلدای عروس اضافه کنند.

قیمت آجیل شب یلدا - تصویر 1

تزیین آجیل شب یلدای عروس

امروزه برای این کار از سینی آجیل شب یلدای عروس استفاده می‌شود. این سینی و تزیین آن شامل طرح‌های بسیار متنوع کوچک و بزرگ و بسیار زیبایی است که یک هدیه ارزشمند و درخور عروس می‌باشد.

برای مشاهده انواع مدل‌های این سینی، کافی است به فروشگاه‌های آجیل مراجعه کرده و از تنوع آنها لذت ببرید.

ایده‌هایی برای تزیین آجیل شب یلدای عروس:

  • استفاده از سینی‌های سنتی مانند سینی‌های مسی یا برنجی می‌توانند زیبایی خاصی به آجیل شب یلدای عروس ببخشند.
  • چیدن آجیل به شکل‌های مختلف که می‌توان آجیل را به شکل گل، پرنده، قلب و ... چید.
  • روشن کردن چند شمع در کنار آجیل، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند.
  • می‌توانید روی یک کارت تبریک، شعری در وصف عروس و یا پیامی تبریک برای او بنویسید و به همراه آجیل به او هدیه دهید.

قیمت آجیل شب چله - تصویر 2

آجیل شب یلدا را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از معتبرترین و خوش قیمت‌ترین‌ها فروشگاه خشکبار علی گیاهی است که اولین توصیه ما به شما است. چون فروشگاه خشکبار علی گیاهی با بیش از 70 سال سابقه در زمینه ی عرضه انواع خشکبار، آجیل و میوه‌های خشک، یکی از معتبرترین و بهترین گزینه ها برای خرید آجیل شب یلدا به شمار می‌رود و به انصاف و قیمت‌های بسیار مناسب معروف است.

چرا از فروشگاه خشکبار علی گیاهی برای خرید آجیل شب یلدا استفاده کنیم؟

علی گیاهی با ارائه ی طیف گسترده ای از آجیل ها و میوه های خشک با کیفیت درجه یک، امکان انتخابی بی نظیر را برای شما فراهم می کند. تمامی محصولات علی گیاهی با دقت و ظرافت فراوان فرآوری و بسته بندی می شوند تا طراوت و طعم اصیل خود را حفظ کنند. علی گیاهی با حذف واسطه ها و ارائه ی محصولات به صورت مستقیم، قیمتی مناسب و به صرفه را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد.

شما می توانید به صورت حضوری از شعب مختلف علی گیاهی در سراسر کشور خرید کنید و یا به راحتی و با چند کلیک، به صورت آنلاین از طریق وب سایت یا اپلیکیشن این مجموعه، آجیل شب یلدای خود را سفارش دهید.

علی گیاهی با بهره مندی از سیستم حمل و نقل مجهز و پرسنل مجرب، آجیل شب یلدای شما را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت کاملا سالم به دست شما می رساند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • sajad
    0

    کو تا شب چله ؟؟؟!!!!!! اینجا ایرانه داداش تا بعد از ظهر قیمت هیچ کالایی ثابت نیست ها ؟ حالش خوبی ؟!

  • ناشناس
    0

    با نزدیک شدن به شب یلدا؟ صحت خواب

  • ناشناس
    0

    شب یلدا؟ الان ۸ خرداده ها!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رپورتاژ آگهیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها