اوج قیمت نات کوین همزمان با لیست شدن در صرافی اکس اونیکس

نات کوین «Notcoin» یک میم کوین مبتنی بر شبکه اجتماعی تلگرام است. نات کوین بر روی بلاک چین تون کوین ایجاد شده و در ابتدا بر روی یک بازی تلگرامی معرفی شد.

اوج قیمت نات کوین همزمان با لیست شدن در صرافی اکس اونیکس

این بازی آنقدر توجه کاربران را جلب کردن که در مرحله بتا بیش از 500 هزار بازیکن فعالیت خود را آغاز کرده و بالغ بر 60 میلیارد نات کوین استخراج کردند. بسیاری از کاربران بر این باورند که توکن‌های نات کوین ارزشی ندارند و تنها در بازی ثبت می‌شوند.

با این وجود روزبه‌روز بر تعداد بازیکن‌های این بازی اضافه شد. سازنده و بنیان‌گذار این میم کوین هنوز هیچ اطلاعات خاصی در زمینه توزیع توکن ارائه نکرده است. کاربران علاوه بر استخراج از روش‌های مختلفی مانند فعال کردن تلگرام پرمیوم، دعوت دوستان به بازی با استفاده از لینک ارجاع، پیوستن به یک تیم، ورود به لینگ نقره ای و ... می‌توانند پاداش‌های اضافی دریافت کنند.

و اما ارزش نات کوین چقدر است؟ آیا نات کوین در صرافی‌های معتبر لیست شده است؟ آیا امکان معامله این رمز ارز در صرافی‌ها وجود دارد؟ چگونه می‌توانیم کوین‌های به دست آمده در بازی را به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهیم؟

در ادامه توضیحاتی در پاسخ به این سوالات و نکات پیرامون این رمز ارز جنجالی ارائه می‌دهیم.

آیا پروژه نات کوین کلاهبرداری است؟

در اوایل معرفی بازی نات کوین و روی کار آمدن آن، بحث‌های جنجالی زیادی در مورد اسکم بودن این پروزه در سرتاسر اینترنت منتشر شد. ولی در نهایت روند ارزش گذاری این توکن به تمامی شایعات پایان داد. بعد از انتشار بازی، سایت Get Gems امکان معامله بسته های 10 میلیونی و 100 میلیونی نات کوین را به صورت NFT فراهم کرد.

خرید و فروش NFT نات کوین با استفاده از ارز دیجیتال تون کوین صورت می‌گرفت. نحوه قیمت و ارزش‌گذاری آن بر این اساس بود که هر 10 میلیون نات کوین، 5 تون ارزش داشت. در نهایت پس از گذشت 1 ماه، توکن نات کوین در پری مارکت «PreMarket» صرافی ارز دیجیتال بای بیت لیست شد.

تا به اکنون ارزش‌گذاری‌های مختلفی برای نات کوین اعلام شده است. به عنوان مثال: به ازای هر 10 میلیون نات کوین 67 تتر و برای 100 میلیون نات کوین، 670 تتر در نظر گرفته شده است.

یعنی نرخ هر واحد نات کوین برابر با 0.0000067 تتر است. البته این نرخ تا زمان ارائه و قیمت گذاری رسمی تغییر خواهد کرد. فقط به خاطر داشته باشید که نرخ ارائه 1 به 1 نخواهد بود و دارایی های شما در داخل بازی به توکنهای اصلی تبدیل نخواهد شد.

لیست شدن نات کوین در صرافی ها

در حال حاضر نات کوین در صرافی‌های مختلفی لیست شده است، ولی قیمت آن با نوسانات شدیدی روبه‌رو شده و در صرافی بایننس حدود 50 درصد از ارزش آن کاهش یافته است. مارکت کپ رتبه 105 بازار ارزهای دیجیتال را به نات کوین اختصاص داده است. ارزش حدودی نات کوین در صرافی بایننس 0.007 دلار است.

البته این توکن در ابتدای معاملات خود به رکورد 0.12 دلار رسیده بود و پس از آن 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. جالب است بدانید که حجم معاملات این رمز ارز حدود 880 میلیون دلار و مارکت کپ آن در پلتفرم مذکور 740 میلیون دلار است. ارزش نات کوین در صرافی اوکی اکس «OKX» در ابتدا به 0.12 دلار و اکنون به 0.0072 دلار رسیده که با کاهش 38 درصدی روبه رو شده است.

راه اندازی نات کوین با دردسرهای خاص خود همراه بود و صرافی‌های بزرگی مانند بایننس به دلیل تقاضای زیاد برای مدتی کوتاه مشکل پیدا کردند. همانطور که در ابتدا اشاره شد، نات کوین در وب سایت کوین مارکت کپ «CoinMarketCap» با مارکت کپ 688 میلیون دلار خود بین 9 هزار و 956 توکن لیست شده و در رتبه 105 جای گرفته است.

البته نات کوین هنوز ارزش خود را از دست نداده و تا رتبه 84 رشد کرده بود. از نظر حجم معاملات 24 ساعته، این توکن در رتبه 17 قرار گرفته است. دقت داشته باشید که نوسانات این رمز ارز همچنان ادامه داشته و امکان تغییر آن وجود دارد.

 

ریسک خرید و فروش نات کوین

اخیرا ارزش نات کوین اصلاح 6.3 درصدی داشته که ارزش آن حدود 0.0065 دلار شده است. اکنون مارکت کپ آن 675 میلیون دلاری بوده و در رتبه 110 قرار گرفته است. این موضوع نمایانگر کاهش 6 درصدی مارکت کپ نات است. از طرفی حجم معاملات این ارز دیجیتال سقوط 50 درصدی را تجربه کرده که این مقدار به حدود 290 میلیون رسیده است.

نات از نظر حجم معاملات دارای رتبه 27 بازار است و همچنان با نوسانات زیادی دارد. به همین دلیل خرید و فروش آن دارای ریسک زیادی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از رفتارهای هیجانی خودداری کرده و با تحلیل و منطق وارد معاملات شوید.

تحلیل و پیش بینی قیمت نات کوین

بر اساس تحلیل و پیش بینی ارزش نات کوین در سایت اکس اونیکس، قیمت نات کوین رو به نزول است. همین مسئله به نوعی نمایانگر فشار فروش و پایین بودن شاخص قدرت نسبی «RSI» است. از طرفی شاخص مکدی «MACD» منفی باقی مانده که به معنای تایید احساسات منفی حاکم بر بازار است.

بر اساس تحلیل و بررسی این شاخص‌ها، امکان سقوط قیمت Notcoin تا زیر 0.005676 وجود دارد. با بررسی و تحلیل دقیق‌تر، نات کوین در یک الگوی کنج نزولی قرار گرفته که معمولا سیگنال بازگشتی صعودی دارد. یعنی این الگو نمایانگر جهش بهای نات کوین بعد از شکسن صعودی قیمت از الگوی کنج است.

به این ترتیب معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که تمایل به خرید این ارز دیجیتال دارند، باید تا زمان شکست صعودی قیمت و عبور به سمت بالای الگوی کنج صبر کنند. زمانی این افزایش قیمت تایید می‌شود که قیمت از سطح روانی 0.007000 دلار عبور کرده و به عنوان حمایت جدید تثبیت شود. بعضی از تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت و ارزش نات کوین تا 50 درصد افزایش می‌یابد.

عوامل موثر بر افزایش قیمت نات کوین

نات کوین با یک بازی تلگرامی و فناوری بلاک چین ادغام شده که همین مسئله جذابیت آن را به طور چشمگیری افزایش داده است. این ارز دیجیتال دارای سیستم منحصر به فرد tap to earn است که کاربران با لمس یک سکه طلایی در بازی می‌توانند پاداش دریافت کنند. این بازی به ظاهر ساده بالغ بر 35 میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

به طور کلی عوامل مختلفی بر روی ارزش نات کوین تاثیرگذار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تمرکز قوی آن بر روی کاربران اشاره داشت. اخیرا توکن نات بر روی بلاک چین تون ارائه شده و توزیع آن به صورت عادلانه‌ای با توجه به مشارکت انجام شده است. یکی از نکات مثبت این ارز دیجیتال، نبودن هیچ پیش فروش یا فروش خصوصی توکن یا تخصیص ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران بزرگ است.

تا به اکنون تنها 35 میلیون کاربر با استفاده از بازی موفق به استخراج توکن نات شده‌اند و اکنون می توانند آن ها را نزد خود نگهداری کرده یا بخشی از آن ها صرف رشد بازی کنند. دقت داشته باشید که عوامل اصلی موثر بر قیمت نات کوین، عرضه و تقاضا، افزایش پذیرش، تیم توسعه‌دهنده، ویژگی‌های پلتفرم، فعالیت‌های نهنگ‌ها است.

بدون شک هر چقدر تقاضا برای نات کوین بیشتر باشد، رشد آن هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. به روزرسانی‌ها، هاردفورک‌های احتمالی و تصمیمات نهادهای رگولاتوری از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت و ارزش نات کوین به حساب می‌آیند.

آینده ارز دیجیتال نات کوین

پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده در زمینه ارزش نات کوین برای یک سال آینده بر اساس تجزیه و تحلیل فنی عمیق مثل: حرکت حجمی نات، شاخص قدرت نسبی، میانگین حرکت و ... است. با این وجود، بررسی عوامل فنی به تنهایی کافی نخواهد بود.

پشتیبانی توسعه‌دهنده نات کوین، احساسات بازار، پیشرفت‌های فناوری نات کوین در محیط Web3، نرخ پذیرش نات از جمله مواردی هستند که بر روی عدم امکان قطعیت در تخمین قیمت و ارزش نات کوین تاثیر دارند. در واقع با بررسی و در نظر گرفتن این فاکتورها می توانیم ارزش نات کوین را 0.029268 دلار پیش‌بینی و تخمین بزنیم.

برخی از متخصصان و تحلیل‌گران بر این باورند که ارزش این رمز ارز در بلند مدت «در سال 2029» به قیمت 0.12458 دلار خواهد رسید.

تحلیل فاندامنتال و ارزیابی ارزش ذاتی نات کوین

به طور کلی، تحلیل تکنیکال شامل بررسی الگوهای آماری در حجم و قیمت دارایی است. آسان‌ترین و بهترین راه برای انجام تحلیل بنیادی توکن نات کوین، بررسی پویایی عرضه و تقاضا است. همچنین شما می‌توانید با مشاهده مقدار سرمایه بازار و عرضه در گردش به قیمت معقولی برای آینده دست پیدا کنید.

در سمت تقاضا باید به داده‌های زنجیره‌ای مرتبط با تعداد تراکنش‌ها و تعداد آدرس‌های جدید و فعال توجه داشته باشید. همانطور که اشاره شد، عوامل و فاکتورهای مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌تواند ارزش نات کوین را تحت تاثیر خود قرار دهد. هر چقدر میزان عرضه و تقاضا بیشتر باشد، ارزش این توکن به همان میزان افزایش می‌یابد.

در مقابل، اگر میزان تقاضا و عرضه کاهش یابد، ارزش و پذیرش به همان نسبت کاهش می‌یابد. فعالیت نهنگ از دیگر عوامل موثر بر ارزش نات کوین است. بدون شک، هولدرهای بزرگ این رمز ارز می‌توانند تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن داشته باشند. به این صورت که یک سفارش فروش بزرگ می‌تواند سبب کاهش چشمگیر ارزش آن شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد