گونه در محل کار بدون دستگاه اسپرسو قهوه دم کنیم

مصرف قهوه در محل کار علاوه‌‌بر طعم استثنایی به‌دلیل بالابردن سطح انرژی و تامین کافئین موردنیاز برای یک روز کاری به روتین کارکنان تبدیل شده است.

گونه در محل کار بدون دستگاه اسپرسو قهوه دم کنیم

یکی از مشکلات اصلی آن‌ها نبود تجهیزات دستگاهی لازم برای دم‌آوری و درست‌کردن قهوه نظیر دستگاه‌های اسپرسوساز در محل کار است. برای حل این مشکل تنها لازم است تا سراغ استفاده از فرنچ‌پرس برای دم‌آوری قهوه‌ های تخصصی (اسپشیالیتی) بروید.

برای استفاده از فرنچ‌پرس از چه دانه‌هایی استفاده کنیم؟

معمولا قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) بهترین انتخاب برای دم‌آوری قهوه با فرنچ‌پرس هستند. این نوع قهوه‌ها معمولا از دانه‌های قهوه عربیکا تهیه می‌شوند که به‌ طعم‌های پیچیده‌شان مشهور هستند. شما می‌توانید از طریق خرید اینترنتی قهوه این دانه‌های باکیفیت را از فروشگاه‌های معتبری نظیر قهوه تلنت تهیه کنید. دلایل اصلی که قهوه‌های تخصصی برای دم‌آوری با فرنچ‌پرس مناسب هستند عبارت‌اند از:

رُست مناسب

قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) اغلب بادقت زیادی رُست می‌شوند تا ویژگی‌های طعمی آن‌ها به‌خوبی نمایان شود. این دانه‌ها تحت شرایط خاص و در محیط‌های کنترل‌شده رشد می‌کنند که باعث می‌شود طعم و عطر فوق‌العاده‌ای داشته باشند. استفاده از فرنچ‌پرس نیز در کم‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری این ویژگی‌های طعمی را قابل‌تشخیص می‌کند.

کنترل کامل بر فرایند دم‌آوری

فرنچ‌پرس یکی از روش‌های دم‌آوری است که به شما اجازه می‌دهد کنترل کاملی بر زمان و دمای دم‌آوری داشته باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا طعم و عطرهای مختلف قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) را به بهترین شکل ممکن استخراج کنید.

حفظ ویژگی‌های اصلی قهوه

فرنچ‌پرس به‌دلیل طراحی خاصش (فیلتراسیون با مش فلزی) تمامی ویژگی‌های طعمی و روغن‌های طبیعی قهوه را حفظ می‌کند. قهوه‌های اسپشیالیتی دارای طعم‌های بسیار پیچیده و منحصربه‌فردی هستند که می‌تواند شامل نُت‌های میوه‌ای، شکلاتی یا حتی ادویه‌ای باشد. فرنچ‌پرس با حفظ عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی قهوه، به تجربه بهتر این طعم‌ها کمک می‌کند.

مراحل دم‌آوری قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) با فرنچ‌ پرس

فرنچ‌ پرس یکی از محبوب‌ترین ابزارهای دستی برای دم‌کردن قهوه است. این وسیله شامل یک پارچ استوانه‌ای، یک فیلتر مشبک و یک لوله‌ دارای فیلتر داخلی است. دانه‌های قهوه با ریختن آب داغ روی آن‌ها و هم زدن، سپس فشاردادن آرام پِرِس به پایین، دم کشیده می‌شوند. با این کار آب داغ از میان پودر قهوه عبور کرده و در انتهای پارچ جمع می‌شود و در نتیجه قهوه‌ای غلیظ و با طعم دلپذیر به دست می‌آید.

مرحله اول: آماده‌کردن دانه قهوه

با ۴ قاشق غذاخوری (۱/۴ پیمانه) دانه قهوه و ۲ پیمانه (۱۶ اونس) آب شروع کنید. شما می‌توانید باتوجه‌به ذائقه‌ خود برای قهوه‌ غلیظ‌تر، این نسبت را تغییر دهید و قهوه‌ بیشتری اضافه کنید. برای این مرحله بهتر است سراغ خرید قهوه عربیکا مناسب فرنچ‌پرس بروید.

مرحله دوم: آماده‌کردن آب‌جوش

بعد از اینکه آب جوش آمد، کتری را از روی حرارت بردارید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند تا به دمای مناسب برای فرنچ‌پرس برسد. اگر خیلی داغ باشد، قهوه طعم سوختگی می‌گیرد.

مرحله سوم: دم‌کشیدن قهوه

قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) را به‌اندازه دلخواه کف فرنچ‌پرس ریخته و ۱ پیمانه آب داغ روی قهوه بریزید. درِ بالا را بگذارید (اما فشار ندهید) و بگذارید ۱ دقیقه بماند.

مرحله چهارم: هم زدن ملایم و دم‌کشیدن مجدد

بعد از ۱ دقیقه، به‌آرامی با دسته یک قاشق چوبی آن را هم بزنید تا لایه‌ رویی قهوه را بشکنید. ۱ پیمانه‌ باقی‌مانده‌ آب داغ را اضافه کنید. درِ بالای فرنچ‌پرس را بگذارید (اما پایین فشار ندهید) و بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه‌ دیگر، بسته به اینکه می‌خواهید قهوه چقدر غلیظ باشد، دم بکشد.

گونه در محل کار بدون دستگاه اسپرسو قهوه دم کنیم - تصویر 2

مرحله پنجم: فشاردادن تفاله‌های قهوه

به‌آرامی پِرِس را به سمت پایین فشار دهید تا قهوه به انتهای ظرف بروند. اگر فشاردادن خیلی سخت است، احتمالا قهوه‌ شما خیلی ریز آسیاب شده است. اگر به‌راحتی و بدون هیچ مقاومتی پایین می‌رود، احتمالا خیلی درشت آسیاب شده است. ایده‌آل جایی بین این دو حالت است که کمی مقاومت وجود داشته باشد به همین دلیل قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) پیشنهاد می‌شوند.

مرحله ششم: سروکردن قهوه‌ دم‌شده

قهوه را بلافاصله با شیر و شیرین‌کننده، (در صورت استفاده) سرو کنید. اگر کل قوری را مصرف نمی‌کنید و می‌خواهید فنجان دوم را بعدا بنوشید، بهتر است قهوه را به یک فلاسک یا پارچ دیگری منتقل کنید. اگر آن را داخل فرنچ‌پرس نگه دارید، به دم‌کشیدن ادامه می‌دهد و ممکن است خیلی غلیظ یا تلخ شود.

قهوه فرنچ‌پرس با دستگاه اسپرسوساز چه تفاوتی دارد؟

قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) فرنچ‌پرس با خیساندن دانه‌های قهوه‌ درشت آسیاب‌شده در آب داغ و سپس، فشاردادن یک پِرِس برای جداکردن تفاله‌های آن از قهوه‌ دم‌کشیده تهیه می‌شود. قهوه‌ای که با فرنچ‌پرس درست می‌شود، به‌طورکلی غنی‌تر و طعم قوی‌تری نسبت به سایر دم افزارهای قهوه دارد، زیرا دانه‌های قهوه برای مدت طولانی‌تری با آب در تماس مستقیم هستند.

از طرف دیگر، اسپرسو با فشاردادن مقدار کمی آب داغ تحت‌فشار زیاد از میان دانه‌های قهوه‌ آسیاب‌شده‌ ریز تهیه می‌شود. قهوه‌ حاصل بسیار غلیظ است و طعم جسور و شدیدی دارد. اسپرسو بافتی غلیظ و خامه‌ای و رنگ غنی کارامل مانند دارد.

تفاوت دانه اسپرسو و فرنچ‌پرس

قهوه‌ اسپرسو نوعی قهوه‌ بسیار ریز آسیاب‌شده و فوق‌العاده غلیظ است. استفاده از پودر قهوه‌ ریز در فرنچ‌پرس می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. یکی از مهم‌ترین مسائل این است که احتمال دارد تفاله‌های ریز از فیلتر فلزی فرنچ‌پرس عبور کرده و وارد قهوه‌ نهایی شوند.

به‌طورکلی، هنگام تهیه‌ قهوه با فرنچ‌پرس، بهتر است از قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) نسبتا درشت استفاده کنید. برای خرید قهوه اسپشیالیتی (تخصصی) مناسب فرنچ‌پرس، می‌توانید سراغ فروشگاه قهوه تلنت با بهترین دانه‌های عربیکا بروید.

مشکل دیگر استفاده از پودر قهوه‌ ریز در فرنچ‌پرس، احتمال زیاد عصاره‌گیری بیش از حد است. این بدان معناست که دانه‌های قهوه، روغن و طعم بیشتری را به آب پس می‌دهند و در نتیجه قهوه‌ای به دست می‌آید که بیش از حد تلخ و احتمالا برای نوشیدن ناخوشایند است.

گونه در محل کار بدون دستگاه اسپرسو قهوه دم کنیم - تصویر 3

جمع‌بندی

دم‌آوری قهوه با فرنچ‌پرس یکی از روش‌های محبوب و ساده برای تهیه قهوه است که به شما امکان می‌دهد طعم‌های غنی و عطرهای قوی را به‌خوبی تجربه کنید. فرنچ‌پرس به‌دلیل حفظ روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی قهوه، تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر را ارائه می‌دهد. بهترین دانه‌های قهوه برای این روش، قهوه های تخصصی (اسپشیالیتی) است که با بهترین کیفیت در فروشگاه قهوه تلنت عرضه می‌شوند.

منابع

https://planetarydesign.com/how-to-make-espresso-with-french-press/

https://www.foodnetwork.com/how-to/packages/food-network-essentials/how-to-use-a-french-press

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها