بازی همستر از طمع‌ورزی تا کلاهبرداری‌های جدی و خالی‌شدن حساب‌ها

دیدگاه محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری درباره همستر

بازی همستر از طمع‌ورزی تا کلاهبرداری‌های جدی و خالی‌شدن حساب‌ها

دیدگاه محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری درباره همستر

این روزها شاید دیده باشید که مخاطبان بسیاری از شما هر لحظه به تلگرام می‌پیوندند و در لیست گفتگوی شما تعداد زیادی پیام درباره ورود به تلگرام از مخاطبان خود می‌بینید. به این صورت که مشاهده می‌کنید هر لحظه مخاطبان زیادی از شما به تلگرام می‌پیوندند که باعث تعجب می‌شود. چطور ممکن است که یک پلتفرم به یکباره این چنین محبوب شده و همه افراد را جذب خود می‌کند، به خصوص در کشور ما که این نوع شبکه‌های مجازی فیلتر هستند!

به تازگی ربات همستر روی تلگرام‌ خیلی از افراد دیده می‌شود یا وقتی افراد یکدیگر را می‌بینند در مورد این بازی و داستان ارزهای نجومی در حال صحبت هستند که قرار است از بازی کردن با همستر به دست بیاورند.

فرضیات بسیار زیادی درباره بازی همستر وجود دارد. برخی می‌گویند بازی سیاسی است یا اینکه اسرائیل پشت پرده است و یا قرار است افراد جهان سوم تبدیل به ربات برای افراد ساکن در جهان اولی شوند. بعضی دیگر می‌گویند سیاستمداران دنیا در حال اقداماتی هستند که قرار است ذهن‌ها به آن سمت برود. همه این موارد نظریه‌هایی است که دقیقا مشخص نیست که کدام درست و کدام به واقعیت نزدیکتر است.

برد یا باخت با همستر 

درباره رمز ارزها بعضی از افراد کاملا بین صفر و صد هستند، یک عده از افراد اصلا رمز ارز را قبول ندارند و می‌گویند که پشتوانه طلا و دلار نیست و هنوز این شکل از پول را باور ندارند. بعضی دیگر تمام زندگی خود را در رمز ارزها و ترید کردن خلاصه کردند.

داستان از این قرار هست که از همان ابتدای ایجاد رمز ارزها، یکسری بازی‌ها، پلتفرم‌ها و ربات‌ها این قابلیت را داشتند که کاربران می‌توانستند تعدادی سکه مجازی را در بازی به دست آورند و از آنها استفاده کنند. بسیاری از افراد چند سال است که این نوع بازی‌ها را انجام می‌دهند، به امید اینکه یک روزی تبدیل به پول شوند و ارزش پیدا کنند. اما چیزی که واقعیت دارد این است که خیلی از این بازی‌ها هیچ کدامشان تبدیل به ریالی پول نشده و اصلا در صرافی‌ها به عنوان رمز ارز با ارزش پولی که قابلیت خرید و فروش را داشته باشد، لیست نشده‌اند. درواقع مورد خرید و فروش قرار نگرفته و ارزش ریالی یا دلاری پیدا نکرده‌اند. بنابراین شما کاربران باید بدانید این نوع بازی‌ از زمانی که بازار رمز ارزها ظهور پیدا کرده، وجود داشته و خیلی از افراد که در این بازار هستند و اطلاعاتی از این بازار دارند، ساعت‌ها وقت خود را روی آن گذاشته؛ ولی متاسفانه هنوز به پول نرسیده‌اند.

مسئله‌ای که باید در نظر داشت این است که نمی‌توانیم بگویم ربات همستر دروغ یا درست است و از آنجایی که قبل از این ماجرا درباره بازی‌های این مدلی اعتمادسازی شده و نات کوین دقیقا از این طریق استخراج شد و کسانی که این ربات را داشتند، توسط تلگرام توانستند به این محصول برسند و سود خوبی کنند؛ ولی آیا ربات همستر نیز همین سرنوشت را پیدا خواهد کرد، این سوالی است که خیلی از کاربران از خود می‌پرسند؟

راهکارهای وکیل پایه یک دادگستری درباره ربات همستر - تصویر 2

راهکارهای وکیل پایه دادگستری به کاربران ربات همستر

اگر شما کاربران دوست دارید که وارد این بازی شوید؛ اما نگران هستید که ممکن است خطری داشته باشد و مردد هستید که وارد شوید، چند نکته را حتما در نظر بگیرید. اول اینکه هر چیزی در وضعیت رمز ارزها احتمال دارد، در این بازار نمی‌توان هیچ چیزی را به صورت قطعی در نظر گرفت. ممکن است ربات همستر یک سرگرمی باشد که صرفا شبیه نات کوین اجرا می‌شود و از آنجایی که ربات نات کوین موجب سوددهی بسیاری از افراد شده، شاید ربات همستر فقط برای اعتمادسازی وارد این بازار شده است، اما درنهایت هیچ خروجی نداشته باشد. یا اینکه ممکن است یک بازی با اهداف سیاسی یا اقتصادی و هر چیز دیگری باشد. به همین علت از همان ابتدای شروع به بازی در نظر بگیرید که این ربات ممکن است مانند نات کوین نباشد. شاید مانند هزاران بازی که هیچ کدام از آنها به خروجی نرسیدند، باشد.

دومین مسئله این است که شما در اواسط بازی همستر باید یک ولد تهیه کنید و رمز آن حتی قابلیت وصل شدن به تلگرام را دارد، بنابراین احتمال دارد خیلی از افراد بتوانند کلاهبرداری کنند و با باز کردن ولتی که شما اطلاعاتی نسبت به آن ندارید، رمز شما را کپی و برای خودشان ذخیره کنند. سپس در آینده وقتی شما سکه‌ها را جمع‌آوری کرده و رمز ارز آن را برای خودتان به دست آورید، از موجودی شما استفاده کنند. بنابراین احتمال اینکه افراد کلاهبردار پسوردهای ذخیره شده را در اختیار دیگران قرار بدهند، وجود دارد.

در رابطه با بحث اجتماعی و سیاسی هم نمی‌توان نظر داد؛ ولی قطعا مسیری است که باعث می‌شود سیاستمداران و دولتمردان در کل دنیا بتوانند ارزیابی کنند که یک بازی چه قدرتی دارد و چطور می‌تواند همه افراد را به یک سمت و سو هدایت کند. همچنین داده‌ها و خروجی‌هایی که از این ربات می‌توان برداشت کرد به طور قطع قابل ارزش‌گذاری برای بقیه موضوعات خواهد بود.

مسئله بعدی این است که تلگرام هرچند که جزء تقریبا پلتفرم‌های امن است؛ ولی در رابطه با میزان امنیت آن هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد و ممکن است اطلاعات شما کاربران امنیت نسبی داشته باشد و قابلیت دسترسی از سوی بقیه برنامه‌ها یا ربات‌ها داشته باشد. بنابراین نمی توان بیان کرد آیا این پلتفرم می‌تواند خطرناک باشد و اطلاعات شخصی شما کاربران را در معرض خطر قرار دهد یا خیر!

به هر حال بازار رمزها یک بازار بسیار جدید با رویکردهای بسیار نوین است که هیچ کسی از آن خبر ندارد. بنابراین شما کاربران گرامی برای استفاده از آن باید با احتیاط عمل کنید و تا زمانی که آگاهی خود را در این مورد افزایش نداده‌اید، نباید وارد این نوع بازی‌ها شوید. هر چند که ممکن است سود بسیار زیاد یا ضرر بسیار زیادی داشته باشند، هر دوی این احتمال وجود دارد.

وکیل محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری - تصویر 3

چگونگی ربات همستر از دیدگاه وکیل محبوبه حجتیان

به ربات‌هایی مانند همستر که در دنیای رمز ارز استخراج می‌شوند، ایردراپ می‌گویند. به این صورت که رمز ارزها اول به صورت ایردراپ هستند، بعد از اینکه به تعداد بالایی رسید در لیست صرافی‌ها قرار می‌گیرند و در شبکه‌های رمز ارز معرفی می‌شوند، اگر شرکت‌های بزرگ تایید کنند، به رمز ارز تبدیل می‌شوند و قابلیت خرید و فروش خواهند داشت. پس باید بدانید تمام رمز ارزها، ابتدا از طریق ایردراپ شروع می‌شوند و ایجاد آنها از این طریق است. دلیل اینکه همستر بسیار معروف شده، این است که یک کمپانی بزرگ به نام TOND به عنوان اسپانسر آن را حمایت می‌کند. درضمن شما کاربران باید بدانید تمام این بسترهای بلاک‌چین ارتباط قوی با برنامه تلگرام دارد، حتی پروکسی هم در بستر بلاک‌چین است و بلاک چین بستر اصلی رمز ارزها است.

موارد ذکر شده دیدگاه وکیل محبوبه حجتیان درباره بازی همستر بود و اینکه چه اتفاقی قرار است به رخ دهد، مستلزم گذشت زمان است که مشخص می‌کند سرنوشت ربات وسوسه‌انگیز همستر چه خواهد بود، آیا در لیست رمز ارزها قرار می‌گیرد یا اینکه تنها برای سرگرمی به عنوان یک ربات در اختیار کاربران قرار گرفته است.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری با داشتن دانش کافی و تسلط بر قوانین حقوقی توانایی برعهده گرفتن پرونده های مختلف حقوقی، تجاری و کیفری را دارا است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    خانوم وکیل ناز نکن, لینک بدم بیای؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها