زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد: اقدام اخیر سازمان برنامه و بودجه مبنی بر واریز علی الحساب مبالغی از همسان سازی حقوق بازنشستگان، مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است.

زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

در پی اعلام نظر داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، علی بابایی کارنامی اعلام کرد: در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود تا پس از صدور احکام، تسویه قطعی انجام شود. حال این پرسش از سوی کارشناسان مطرح شده است که آیا اقدام دولت شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد شد یا صرفا بازنشستگان کشوری و لشگری را پوشش می‌دهد؟

در پاسخ به این سوال، نماینده مردم ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار کرد: اقدام اخیر سازمان برنامه و بودجه مبنی بر واریز علی الحساب مبالغی از همسان سازی حقوق بازنشستگان، مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشستگان دولت و همچنین بازنشستگان لشگری است و ربطی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ندارد.

وی افزود: اساسا اقدامات سازمان برنامه و بودجه بودجه مربوط به نیروهای حقوق بگیر خود دولت است و ربطی به سازمان تامین اجتماعی که منابع خود را دارد، نخواهد داشت.

بابایی کارنامی با بیان اینکه «متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز امسال انجام خواهد شد و دولت متعهد به آن است» افزود: از آغاز برنامه هفتم توسعه باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری امسال انجام شود و فرمول اجرای آن نیز مشابه فرمول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری است. مبالغ این متناسب سازی نیز توسط خود سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: منابع لازم برای این اقدام بیشتر از ناحیه رد دیون دولت به تامین اجتماعی است و بدین منظور، همین امسال سهام‌های درنظر گرفته شده برای رد دیون امسال سازمان، با انتقال سهام باید انجام شود و این اقدام باید همزمان با پرداخت دیون سایر صندوق‌ها باشد. وظیفه اجرایی پرداخت نیز پس از این اقدام،‌ باخود سازمان تامین اجتماعی است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    باچه منطقی دولت پول تامین اجتماعی را که مال باز نشستگان کارگری است را پرداخت نمی کند آنوقت باز نشستگان دولت را از همان پول پرداخت می کنید این چه عدالتی است،یاباید به هیچ کس ندهید یا به همه بدهید بار سنگین مملکت روزی بر دوش همین کار گران باز نشسته بوده است مسئولین کارگری به جد پیگیری کنید

  • ناشناس
    0

    افزایش ۳۵% بعلاوه ۵۱۵ هزار تومانی که حقوق تامین اجتماعی های عزیز را دو برابر کشوری ها کرد همسان سازی آنها بود که دو سال پیش انجام شد و معوقه آنرا گرفتند و نوش جان کردند

  • ناشناس
    0

    یعنی چه؟ موقعی که دولت کم آورد دست در جیب تامین اجتماعی کرد و نگفت به دولت ربطی ندارد و صندوق را خالی کرد !

  • ناشناس
    0

    یعنی چه که دولت از تامین اجتماعی می گیرد وبه جیب کشوری و لشکری میریزد؟

  • ناشناس
    0

    همسان سازی یک عنوان دهن پر کن،پوچ و توخالی است،حداکثر به هر نفر بیش از ۲ میلیون تومن اضافه نخواهد شد،پس اگه راست می گویید فرمول آن و میزان اضافه شدن را هم بگویید،تا دروغگویان رسوا شوند؟؟؟

  • ناشناس
    0

    امروز چهار‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ هست که متأسفانه معوقات فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی را واریز نکردن چرا؟ چرا حق وحقوق بازنشستگان ومعوقه فروردین پرداخت نمیکنین مدیریت نمی‌توانید کنید کنار برید مگر ارث پدر شماست

  • ناشناس
    0


    مبلغ علی الحساب پرداختی بابت متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

    تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
    محل پرداخت بودجه برای مبلغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دربرنامه هفتم مشخص شد.
    مبلغ علی الحساب پرداختی بابت متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

    به گزارش ایلنا، پرداخت مبلغ یک ميليون تومان علی الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی براساس بند د تبصره ۱۵ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۳ کشور است



    بند "د"- دولت مکلف است با رعایت سیاستهای کلی اصل چهل وچهارم (۴۴) قانون اساسی نسبت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده خود به سازمان تأمین اجتماعی، ومتناسب‌سازی حقوق ونیز حفظ قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد(۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به صورت نقدی یا ازطریق روشهای تهاتر، با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی واگذاری سهام شرکتهای بورسی و غیر‌بورسی سودده، تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی وشرکتهای تابعه، واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه)منتشرشده توسط دولت، اعطای ضمانتنامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری طرح(پروژه)‌های دارای توجیه اقتصادی با درصد پیشرفت بالا وسایر موارد قابل واگذاری اقدام نماید.





  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0

    بنده هر سال به خاطر پرداخت پرداخت نکردن افزایش تفاوت معوقات و... بیش از 2 الی 3 میلیون تومانی هزینه می کنم چون به خاطر در این مورد بنده هر سال علیه شعبه مربوطقه تامین اجتماعی و یا سازمان تامین اجتماعی شکایت و اعتراض می کنم. و این در حالی است که مدارک مورد نیاز برای کم کردن غیر قانونی از حقوق و مزایا بنده در حکم بازنشستگی سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 و هم در فیش حقوقی شکایت علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری ارسال کردم.

  • ناشناس
    0


    پرداخت وام فوری در بانک ملت + نحوه دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی! و باز هم ۱۰۰ در صد فقط دروغ است
    جزییات ثبت نام وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون سود بانک رفاه و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
    دریافت وام ۵۰ میلیونی سریع و فوری بدون ضامن باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
    ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بانک رفاه بدون ضامن و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
    دریافت وام از بانک ها در سراسر کشور ۱۰۰ درصد فقط با پرداخت و دریافت رشوه امکان پذیر است.

  • ناشناس
    0

    چرا حق وحقوق بازنشستگان ومعوقه فروردین پرداخت نمیکنین مدیریت نمی‌توانید کنید کنار برید مگر ارث پدر شماست امروز پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ هست که متأسفانه معوقات فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی را واریز نکردن چرا؟

  • ناشناس
    0

    لطفا جواب بدهید مابه التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه کی واریز می‌شود؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی انجام می‌شود؟

  • ناشناس
    0

    از زمانی ایشان وزیر شدند هیچ کاری برای بازنشسته ها انجام ندادند وحتی وضعیت بازنشسته ها بدتر شده

  • ناشناس
    0

    امروز پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ هست که متأسفانه معوقات فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی را واریز نکردن چرا؟ چرا حق وحقوق بازنشستگان ومعوقه فروردین پرداخت نمیکنین مدیریت نمی‌توانید کنید کنار برید مگر ارث پدر شماست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها