تفاوت بین شستشوی مبل چرمی و پارچه ای

مبل ها بخشی جدایی ناپذیری از زندگی روزمره همه ما هستند. مبلمان به عنوان مرکزی برای استراحت، دورهمی ها و فعالیت های مختلف عمل می کنند.

تفاوت بین شستشوی مبل چرمی و پارچه ای

با توجه به استفاده مکرر از این وسایل گران قیمت و کارآمد، حفظ نظافت آنها نیز اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. با استفاده منظم از خدمات مبل شویی کرج تضمین می کنید مبلمانی که روزانه با آن در تعامل هستید، جذاب، راحت و مساعد باقی بماند.

چه مبل چرمی یا پارچه ای داشته باشید، با مراقبت مناسب می توانید علاوه بر عملکرد بهتر، به حفظ پاکیزگی و زیبایی مبل و محل تان کمک کنید. با این حال بهتر است بدانید که هر نوع از روکش مبل، روش‌ تمیز کردن متفاوتی دارد تا آسیب نبیند و در بهترین شرایط خود باقی بماند.

خواه مبل شما پارچه ای باشد یا چرمی، در هر حال نوع تمیز کردن مبل، مهم است. هر دو نوع مبل را باید بسته به میزان استفاده، تعدد نفرات، نوع محیط و ... باید تمیز کنید. ما تفاوت واقعی بین شستشوی مبل پارچه ای و چرمی، در نوع مواد مورداستفاده است. اگرچه هر دو به تمیز کردن منظم و گردگیری نیاز دارند تا در بهترین حالت خود بمانند، اما تفاوت هایی در نوع تمیز کردن شان وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

شستشوی مبل پارچه ای

مبل های پارچه ای راحت و سبک هستند. فرآیند تمیز کردن عمیق این نوع مبلمان، در چند مرحله بسیار موثر و توصیه شده انجام می شود. این فرآیند دقیق شامل چندین مرحله ضروری زیر است:

پیش بازرسی

فرآیند تمیز کردن مبل پارچه ای با بررسی کامل مبل برای شناسایی مناطق احیانا پوسیده شده یا لک شده، آغاز می شود.

جاروبرقی خشک

برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و دیگر زباله های خورد و ریز، ابتدا مبل را جاروبرقی می کشند. این مرحله تضمین می کند که ذرات سست از سطح پارچه رومبلی برداشته شده و مبل تان برای تمیز شدن عمیق آماده می شود.

ضدعفونی کردن

سپس یک ماده ضد عفونی کننده مخصوص پارچه روی مبل شما اسپری می شود. با این کار، ویروس ها، باکتری ها و میکروب هایی که ممکن است روی پارچه جمع شده باشند، از بین می روند.

شامپو + اسکراب با سری نرم دستگاه

در این مرحله با استفاده از یک محلول فرموله شده و از پیش آماده شده، سعی می شود تا کثیفی ها و لکه های سرسخت با دستگاه از روی مبل پاک شود. این مرحله به محلول اجازه می دهد تا آلودگی ها را از بین ببرد و پارچه را برای پاکسازی عمیق تر آماده می کند.

در این مرحله از سری نرم دستگاه استفاده شده و به کمک شامپو، کف ملایمی برای تمیز کردن سطح پارچه رومبلی آماده شده و تمیز کردن به اواسط خود می رسد. در این قسمت هرگونه کثیفی و لک و آلودگی از مبل برداشته شده و پارچه احیا و شاداب می شود.

همچنین در این مرحله، لکه های سرسختی که ممکن است به طور کامل از بین نرفته باشند نیز به صورت جداگانه با لکه برهای تخصصی پاک می شوند.

شستشوی مبل پارچه ای - تصویر 2

بخار داغ 170 درجه

قسمت اصلی فرآیند مبل شویی استفاده از بخار آب داغ است. بخارشویی در این قسمت با آب داغ و محلول تمیز کننده نهایی انجام می شود. این ترکیب قدرتمند در شستشو و ضدعفونی کردن پارچه رومبلی، معجزه می کند. بخار داغ به اعماق الیاف پارچه نفوذ کرده و به طور موثر حتی عمیق ترین کثیفی ها و آلرژن ها را از بین می برد. به این ترتیب نه تنها ظاهر مبل شما تمیز و تازه می شود بلکه فضای زندگی تان سالم تر خواهد شد.

استخراج آب

برای تکمیل فرآیند شستشوی مبل نیز از تجهیزات پیشرفته برای خارج کردن آب و کف از داخل پارچه استفاده می شود. این تکنیک پیشرفته تضمین می کند که تمام کثیفی ها و گرد و غبار و همچنین آب و شوینده ها از پارچه خارج می شود.

در این مرحله نهایی، همچنین دقت می شود تا آب از مبل کاملا جدا شود تا خشک شدن کامل، سریع تر انجام گردد.

در انتهای کار، بل به صورت کمی مرطوب، نه خیس، به شما تمیز و کاملا پاکیزه تحویل داده می شود.

بازرسی نهایی

پس از تکمیل فرآیند تمیز کردن، یک بازرسی نهایی انجام می شود تا مبل تمیز و پاکیزه به شما تحویل شود.

شستشوی مبل چرمی

مبل های چرمی پیچیدگی و جذابیت را به هر فضایی می آورند اما به مراقبت خاصی نیاز دارند.

توجه به این نکته نیز مهم است که انواع مختلف چرم ممکن است به روش‌ها و محصولات شستشوی مختلفی نیاز داشته باشند.

بازرسی اولیه

فرآیند تمیز کردن مبل چرمی با بررسی کامل اولیه انجام می شود. کارشناسان ابتدا نوع چرم مبل، وضعیت آن و هر قسمت خاصی که ممکن است نیاز به توجه ویژه داشته باشد را به دقت ارزیابی می کنند.

جاروبرقی

سپس با جاروبرقی تلاش می شود تا نه تنها کثیفی های قابل مشاهده روی مبل، بلکه آنهایی که در شکاف ها و درزها پنهان شده اند را نیز پاک کنند.

بخار درمانی

پس از جاروبرقی کشیدن، نوبت به بخاردرمانی می رسد. این مرحله نه تنها برای تمیز کردن، بلکه برای ضدعفونی کردن مبل چرمی انجام می شود. در این مرحله از بخار با دمای بالا استفاده می شود تا به عمق چرم نفوذ کرده و به طور موثر میکروب ها، باکتری ها و آلرژن ها را از بین ببرد. این مرحله نه تنها مبل شما را تمیز می کند، بلکه مکانی بهداشتی و امن برای استراحت فراهم می نماید.

مرحله مراقبت از چرم

پس از انجام مراحل نظافت و ضدعفونی، کارشناسان از یک نرم کننده چرم متناسب با نوع چرم مبل شما، استفاده می کنند تا هم چرم صاف و احیا شود و هم انعطاف و درخشندگی آن را افزایش پیدا کند. این ماده به عمق منافذ چرم نفوذ کرده و از آن در برابر ایجاد ترک محافظت می کند.

بهترین مبل شویی کرج - تصویر 3

آخرین بررسی

در بازرسی نهایی چک می شود که تمام انتظارات شما به دقت برآورده شده باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها