آمازون برای اولین بار به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل شد

نام آمازون به لیست شرکت‌های ۲ تریلیون دلاری اضافه شده که اعضای دیگر آن شامل انویدیا، اپل، آلفابت و مایکروسافت می‌شود.

آمازون برای اولین بار به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل شد

 ارزش بازار آمازون روز چهارشنبه از ۲ تریلیون دلار عبور کرد. با این وجود، غول حوزه تجارت الکترونیک در کنار شرکت‌های بزرگی دیگری مانند انویدیا، اپل، آلفابت و مایکروسافت قرار می‌گیرد که ارزش بازار تمام آن‌ها از ۲ تریلیون دلار بیشتر است.

براساس گزارش CNBC، سهام آمازون روز چهارشنبه با افزایش ۳.۹ درصد به ۱۹۳.۶۱ دلار رسید و همین امر باعث‌شد تا ارزش بازار آن برای اولین بار از مرز ۲ تریلیون دلاری عبور کند. همچنین سهام آمازون تاکنون در سال جاری ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است.

دلایل رشد سهام آمازون

ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی باعث‌شده تا سرمایه‌گذاران در چند وقت گذشته توجه زیادی به صنعت فناوری داشته باشند. انویدیا که پردازنده‌های گرافیکی موردنیاز برای هوش مصنوعی را عرضه می‌کند، بیشترین نفع را از این موضوع برده است و ارزش بازار آن در کمتر از سه ماه از ۲ تریلیون دلار به ۳ تریلیون دلار افزایش یافت.

غول فناوری در گزارش درآمد سه‌ماهه اول سال خود به رشد کسب‌وکار خدمات وب آمازون (AWS) اشاره کرده بود و مدیران آن نیز مدعی‌شدند که AWS می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی شود.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران از ابتکارات اخیر شرکت به‌منظور کاهش هزینه‌ها استقبال کرده‌اند که باعث رشد درآمد آمازون در سه ماهه اخیر شد. از جمله این اتفاقات می‌توان به اخراج‌های گسترده در چند سال گذشته اشاره کرد که بیش از ۲۷۰۰۰ کارمند آمازون را بیکار کرده است.

در این هفته نیز استارتاپ آنتروپیک (Anthropic) تحت حمایت آمازون از هوش مصنوعی جدید Claude ۳.۵ Sonnet رونمایی کرد که می‌تواند متن بنویسد، داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و کدنویسی کند. در شبکه‌های اجتماعی از این چت‌بات استقبال بسیار خوبی شده است و حتی برخی از آن به‌عنوان جایگزین مناسبی برای ChatGPT و مدل GPT-4o یاد کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها