5 روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو

به ‌طور کلی هدف از خرید و نصب ردیاب داخل خودرو، دریافت اطلاعات مکانی و امنیت بالاتر آن است؛ اما گاهی ممکن است فردی دیگر بدون اجازه در خودرو شما ردیاب نصب کند.

5 روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو

روش‌های مختلفی برای پیدا کردن ردیاب خودرو وجود دارد که به شما این اجازه را می‌دهد محل دقیق آن را پیدا کنید. به ‌طور کلی هدف از خرید و نصب ردیاب داخل خودرو، دریافت اطلاعات مکانی و امنیت بالاتر آن است؛ اما گاهی ممکن است فردی دیگر بدون اجازه در خودرو شما ردیاب نصب کند. اگر نگران این اتفاق هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که ردیابی در خودروی شما به ‌کار رفته یا نه، راهکارهایی که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم را می‌توانید انجام دهید. همچنین برای حفاظت و امنیت بیشتر می‌توانید از انواع ردیاب‌ها برای ماشین استفاده کنید که هم موقعیت مکانی را به شما نشان می‌دهد هم در برخی موارد ممکن است قابلیت ارسال تصویر هم داشته باشد.

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر قصد خرید ردیاب و جی پی اس برای خودروی خود را دارید، ابتدا باید کاربردهای این محصول را بدانید. به‌ طور کلی یک ردیاب از جدیدترین فناوری‌های امنیتی به شمار می‌رود. در ابتدا از این قطعه الکترونیکی برای مقاصد نظامی استفاده می‌کردند؛ اما به‌ مرور زمان در صنعت خودرو نیز رواج خوبی پیدا کرد. معمولاً این ردیاب‌ها اطلاعات مکانی را از طریق ماهواره‌هایی که در مدار زمین قرار دارند دریافت می‌کنند و سپس این اطلاعات را از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر و لپ‌تاپ به فرد نشان می‌دهند. نصب این‌گونه قطعات بیشتر برای خودروهای شرکت‌های حمل‌ونقل، خودروهای شرکت‌های اجاره‌ای، برای کنترل و محافظت از جوانان و نوجوان و یا به ‌طور کلی بر روی هرگونه خودروی شخصی انجام می‌شود.

اما اگر شک دارید که بر روی خودروی شما به طور مخفی ردیاب نصب شده یا نه، در ادامه پنج روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

5 روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو - تصویر 2

پنج روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو

برای شروع کار و اگر مشکوک هستید که کسی بدون اجازه شما بر روی خودروی‌تان ردیاب نصب کرده، به چند ابزار ساده نیاز دارید. این ابزارها شامل چراغ‌قوه، آینه بازرسی و زیرانداز هستند. به کمک همین سه ابزار که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، می‌توانید بخش‌های مختلف خودرو را بررسی کنید و با صرف زمان کوتاهی موفق به پیدا کردن ردیاب شوید؛ اما اگر با این روش‌ها پاسخ نگرفتید و باز هم به حضور ردیاب بر روی ماشین خود شک دارید، باید از ابزارهای پیشرفته‌تر مانند دستگاه‌های تشخیص سیگنال یا آشکارسازهای الکترونیکی استفاده کنید.

بازرسی دقیق بدنه خودرو

ابتدا باید بدنه خودرو را از بیرون بازرسی کنید. ردیاب‌ها معمولاً در اندازه و شکل‌های مختلف وجود دارند که برخی از آن‌ها ممکن است به‌ طور مغناطیسی به بدنه فلزی خارجی متصل شوند. در این بررسی زیر گلگیر، اطراف لاستیک و یا جاهایی که احتمال دارد کم‌تر مورد توجه شما قرار گیرد، اما می‌تواند مکان مناسبی برای نصب ردیاب باشد را نگاه کنید. همچنین برخی از ردیاب‌ها به شکل قطعات خودرو هستند، پس هرگونه شی‌ء خارجی را مورد بررسی قرار دهید و با دقت آن‌ها را آنالیز کنید.

بررسی داخل کابین

اگر پس ‌از بررسی قسمت بیرونی به نتیجه نرسیدید، حال نوبت به داخل کابین می‌رسد. ردیاب‌هایی که داخل کابین نصب می‌شوند معمولاً به یک منبع تغذیه نیاز دارند. پس برای بازرسی می‌توانید از نقاط اتصال برق در خودرو شروع کنید. به ‌طور کلی ردیاب‌هایی که داخل خودرو به ‌کار می‌روند را در داشبورد یا نزدیک فرمان نصب می‌کنند؛ البته نمونه‌های بدون نیاز به سیم‌کشی نیز وجود دارد که با باطری کار می‌کنند و معمولاً آن‌ها را زیر صندلی قرار می‌دهند. پس تمامی محل‌های گفته‌ شده را حتماً بازرسی کنید.

ردیاب‌های کوچکی که به پریز فندکی وصل می‌شوند به ‌دلیل اندازه بسیار کم در هرجایی امکان پنهان شدن دارند؛ بنابراین برای نتیجه بهتر برای این مرحله زمان بگذارید و به درستی تمامی قسمت‌ها را ببینید.

استفاده از آشکارساز سیگنال

اگر دو روش گفته ‌شده شما را به نتیجه نرساند، یک دستگاه آشکارساز سیگنال که می‌تواند امواج مغناطیسی را شناسایی کند، تهیه کنید. این دستگاه محل دقیق ردیاب فعال را نشان می‌دهد.

بررسی کاپوت

داخل کاپوت نیز یک مکان مناسب برای نصب ردیاب می‌تواند باشد. در بررسی خود حتماً به کمک چراغ‌قوه تمامی قسمت‌های داخل کاپوت و اجزای آن را بررسی کرده و به هرگونه شی‌ء مشکوک با دقت بیشتری توجه کنید.

5 روش برای پیدا کردن ردیاب و سیگنال یاب پنهان در خودرو - تصویر 3

مراجعه به افراد متخصص

در مواردی برخی از ردیاب‌ها پیچیدگی بسیار بیشتری دارند و شناسایی آن‌ها دشوار است و هر فرد عادی نمی‌تواند با ابزارهای ساده آن را پیدا کند. برای این منظور بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. تکنسین‌هایی که به ‌طور تخصصی در زمینه الکترونیک خودرو یا سیستم‌های صوتی و آلارم‌های خودرو فعالیت دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای پیدا کردن ردیاب‌های پیچیده باشند.

تاپ دوربین، مرجع قابل ‌اعتماد برای خرید ردیاب و جی‌پی‌اس خودرو

برای حفاظت از خودروی خود و تهیه ردیاب مناسب، می‌توانید این قطعه را با اطمینان کافی از مجموعه تاپ دوربین خریداری کنید. تاپ دوربین که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات امنیتی به شمار می‌رود، نمونه‌های مختلفی از ردیاب خودرو با قیمت و کارایی‌های متفاوت دارد. پس ‌از بررسی محصولات این مجموعه و انتخاب نمونه مورد نظر، سفارش خود را ثبت کرده تا ردیاب در کوتاه‌ترین زمان درب منزل ارسال ‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • J
    0

    خبر فوری . از شما بعیده . اینجوری داری کار یاده دزدها میدی .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رپورتاژ آگهیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها