در جلسه آموزشی ارزیاب‌های همایش ملی برند مطرح شد:

نظام برندسازی دارایی نامشهود بنگاه‌های کشور را ارتقا می دهد

جلسه آموزشی محورهای ارزیابی انتخاب برند برتر در جایزه ویژند ایران با حضور ۶۱ ارزیاب از سراسر کشور برگزار شد.

نظام برندسازی دارایی نامشهود بنگاه‌های کشور را ارتقا می دهد

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی جلسه آموزشی محورهای ارزیابی انتخاب برند برتر در جایزه ویژند ایران با حضور ۶۱ ارزیاب از سراسر کشور برگزار شد.

 این جلسه حول محورهای پنج‌گانه ارزیابی برند برتر که شامل محورهای مالی و ارزش گذاری برند، بازاریابی فروش برندینگ و مبانی حقوقی ثبت برند، کیفیت و نوآوری، منابع انسانی و استراتژی و رهبری و نحوه تکمیل پرسشنامه بود ارائه محتوا شد.

دکتر امیر مهدی مرادی، دبیر اجرایی همایش ملی برند در این جلسه بیان کرد: تا کنون یازده دوره همایش برند در توسط انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار شده است که در آخرین دوره با حضور دبیر کمیسیون ملی برند بنا شد این همایش به صورت ملی برای تمامی برندهای حاضر در کشور برگزار شود تا برندهای سطح کشور از این پتانسیل بهره‌مند شوند.

مرادی با اشاره به این که برگزاری همایش برند در سال های گذشته کاملا علمی و به دور از هرگونه تندیس فروشی به انجام رسید گفت: به واسطه علمی بودن برگزاری این همایش بنا شد نخستین جایزه ویژند کشوری توسط انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار شود.

وی افزود: بر اساس این مدل واحدها در شش سرفصل و ۲۴ معیار و ۸۶ زیر معیار مورد سنجش قرار می گیرند.

وی بیان کرد: امروز با هدف آشنایی ارزیابان کشوری جلسه ای برگزار شد تا با جزئیات سرفصل های تخصصی پنجگانه و معیارها آشنا شوند؛ بعد از جلسه آموزشی، آزمون و مصاحبه از ارزیابان گرفنه می شود تا ارزیابان واجد شرایط را طبقه بندی کنیم. 

IMG_0234

وی گفت: پرسش نامه هایی که توسط ارزیابان باید تکمیل شود در سه سطح کسب و کارهای کوچک شامل شش سوال، واحدهای سطح متوسط شامل ۲۴ سوال و گروه آخر شرکت های بزرگ شامل ۸۶ سوال و معیار هستند که باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی ضمن اشاره به برگزاری این رویداد ملی در سالن اجلاس سران در مرداد ماه سال جاری در خصوص اعتراض برندها نسبت به نتایج ارزیابی گفت: در صورت اعتراض برندها به نتایج ارزیابی؛ فرایند تجدید نظر داریم و فرصت اعتراض به برندها ارائه می شود، در فرایند اعتراض ارزیابها جایگزین می شوند.

مرادی یادآور شد: تعیین ارزیاب ها کاملا به صورت رندوم و سیستمی انجام می شود و با توجه به آیین نامه های موجود، اگر ارزیابی خدمات مشاوره با شرکت خاصی دارد باید اعلام کند.

هادی خواجه مسئول کمیته ارزیابی در جایزه ملی برند کشور نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: پرسش نامه ای که برندها مورد بررسی قرار میگیرند کاملا علمی بوده و حدود ۱۱ سال به روز رسانی و مورد بازنگری قرار گرفته شده است.

ما در سیاست معیارهای پرسشنامه تلاش کرده‌ایم 

به سازمان ها نشان دهیم که برندسازی امری فراتبلیغاتی است. با این روش ارزیابی یک سازمان از اصول دقیق و ابعاد مختلف برند اطلاع کامل پیدا می کند.

وی بیان کرد: برندسازی، تبلیعاتی محیطی و بیلبوردی نیست. علم برند میگوید یک سازمان می تواند با برندسازی به دارایی نامشهود برسد و ترازنامه مالی اقتصادی خود را ارتقا دهد.

خواجه افزود: در وال استریت ۸۰ درصد وزن ترازنامه در  دارایی نامشهود یعنی حاکمیت و نفوذ برندها در بازار است اما در بورس ایران وزن دارایی نامشهود ۳ تا ۵ درصد است، این یعنی یک موضوع اساسی در نظام مدیریتی بنگاه داری در کشول مغفول مانده است.

IMG_0242

وی با اشاره به اینکه پرسشنامه دارای ۸۶ زیرمعیار است و تمام ابعاد برندسازی را در سازمان چک میکند گفت: نظام این پرسشنامه در جامعه دانشگاهی تایید شده است و محورهای تعیین شده جهانی هستند. 

وی در خصوص سرفصل های ارزیابی عنوان کرد: سرفصل های ارزیابی شامل پیش برندینگ، آفرینش برند و پسابرندینگ می شوند و در نهایت به یک سری معیارها میرسیم.

وی یادآور شد: تیم ارزیاب ها تا آبان ماه تکمیل می شود و از تاریخ ۱۵ مرداد به شکل عملیاتی فرایند ارزیابی آغاز خواهد شد‌.

در پایان این جلسه سایت جایزه ویژند رونمایی و کاربرد آن به ارزیابان حاضر معرفی شد.

IMG_0247

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جایزه ویژند (برند) ایران به وبگاه www.vizhandaward.ir  مراجعه نمایند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها