4 نکته تمیز کردن فرش

فرش‌ها لذتی واقعی در زیر پا هستند و آرامشی دوست‌داشتنی به فضای خانه می‌بخشند. اگرچه فرش ها نسبت به کفپوش های پارکت یا سرامیک، مسلما نیازمند مراقبت بیشتری هستند اما ارزشش را دارد!

4 نکته تمیز کردن فرش

فرقی نمی‌کند یک نوجوانان با تغییرات هورمونی که اصطلاحا دست و پا چلفتی شده در منزل داشته باشید یا یک کودک خرابکار، به هرحال فرش ها محل تردد ما هستند و آلودگی های زیادی را به خود جذب می کنند.

اگرچه داشتن یک جاروبرقی با عملکرد عالی می تواند یک راه ایده آل برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی های روزمره باشد اما برای مقابله با لکه های مختلف خوراکی ها و کثیفی های جاگرفته در فرش، به مراحل تمیزکاری کامل تری نیاز دارید. توصیه می‌کنیم که فرش‌ها را حداقل دو بار در سال به قالیشویی حصارک بسپارید و یا اگر کودکان نوپا و حیوانات خانگی دارید، سالی 3 تا 4 بار شستشوی عمیق فرش در قالیشویی را انجام دهید.

افراد مبتلا به آلرژی با تمیز کردن عمیق فرش، راحت تر می توانند تنفس کنند. به گفته انجمن آلرژی انگلستان، جاروبرقی به تنهایی نمی تواند مایت های گرد و غبار فرش را که می توانند باعث واکنش های آلرژیک مانند آسم و اگزما شوند، از بین ببرد.

چگونه لکه های روی فرش را پاک کنیم؟ - تصویر 2

چگونه لکه های روی فرش را پاک کنیم؟

لکه های خاصی مانند شکلات و غذاهای خشک باید پس از خشک شدن لکه پاک شوند. برای این منظور باید کمی صبر کنید تا لکه کاملا خشک شود. سپس می توانید بقایای خشک شده را ابتدا با کاردک بتراشید. سپس جاروبرقی بکشید.

اما توجه داشته باشید که مواد غذایی حاوی آب مانند سس گوجه فرنگی، قهوه، چای و ... باید بلافاصله پس از ریخته شدن، تمیز شوند. وقتی مایعات روی فرش می ریزد، بلافاصله پخش شده و لکه های بزرگی را ایجاد می کنند. اگر جاروبرقی آب و خاک دارید می توانید بلافاصله پس از ایجاد چنین لکه هایی، آن ها را پاک کنید. اما در غیر این صورت بهتر است از خدمات قالیشویی باغستان استفاده کرده و فرش تان را عمیقا شستشو دهید.

لکه های رنگی، شیرین یا لکه های سرسخت تر فرش نیز گاها نیاز به تمیز کردن بیشتر با مواد شوینده دارند. دقت کنید که مواد شوینده قوی می توانند لکه هایی را روی فرش تان ایجاد کرده و یا باعث از بین رفتن رنگ فرش شوند. برای از بین بردن چنین لکه هایی، ابتدا کمی کف ملایم با آب و مایع ظرفشویی تهیه کنید. سپس با دستمال از این محلول روی لکه بزنید. پس از تمیز کردن لکه، باید آن را با کمی آب تمیز و یک دستمال نرم، شستشو دهید.

به یاد داشته باشید که بعد از تمیز کردن لکه و شستشوی فرش، باید حتما آن را خشک کنید تا کپک نزند.

چگونه از شر فرورفتگی های فرش خلاص شویم؟

علاقه مندان به چیدمان مبلمان روی فرش، حتما با این مشکل رو به رو هستند. هیچکس جاگرفتگی پایه های مبل روی فرش را دوست ندارد. فرورفتگی های ناشی از گلدان های سنگین، پایه های مبل یا میزنهارخوری و .. می تواند در صورت تغییر دکوراسیون، نمایان شده و چهره بدی به محیط شما بدهد. همچنین فرورفتگی ها به مرور زمان باعث از بین رفتن و حالت گرفتن الیاف فرش شده و آسیب دائمی بر جای خواهند گذاشت.

برای از بین بردن این فرورفتگی ها، یک تکه یخ را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. سپس اجازه دهید یخ کمی ذوب شود و رطوبت حاصل از آن، الیاف فرش را احیا کند. سپس با جاروبرقی کشیدن روی ناحیه موردنظر، سعی کنید الیاف را به حالت اولیه بازگردانید.

چگونه بوی نامطبوع فرش را از بین ببریم؟

فرش ها محل مناسبی برای تجمع انواع بوها هستند. با هر بار غذا درست کردن، مهمانی های دورهمی و یا حتی روشن کردن عود، بوهای مختلف وارد فرش شما می شوند. همچنین ماندگار شدن آب روی فرش نیز باعث ایجاد کپک شده و بوی بدی در فرش باقی می گذارد. این بوهای نامطبوع وقتی در فرش باقی بمانند، باعث می شود تا در فرش شما ماندگار شده و مدام بوی بدی در خانه استشمام کنید.

اما برای از بین بردن این بوها و تازه کرده فرش چه باید بکنید؟

برای از بین بردن انواع بوها در فرش تان، ابتدا باید منبع بو را شناسایی کنید. گاهی لکه های پنهان باعث این بوها می شوند. اما اگر پس از بازرسی متوجه لکه یا کپک زدگی خاصی نشدید، احتمالا بو مربوط به کثیفی کل فرش است. در این زمان بهترین راهکار برای شما، تمیز کردن کلی فرش است.

اما اگر لکه ای باعث ایجاد این بو شده، می توانید با پاک کردن آن، بو را نیز از بین ببرید. همچنین گاهی لکه های قدیمی که حتی قبلا پاک شده اند نیز می توانند منشا بو باشند. برای از بین بردن بوی لکه های قدیمی که پاک شده اند اما بوی آن ها هنوز هست، باید از چوش شیرین استفاده کنید. کمی پودر جوش شیرین خشک را روی محل بپاشید. کمی صبر کنید تا جوش شیرین عمل کرده و بوها را به خود جذب کند. سپس با جاروبرقی آن را از روی فرش بردارید.

چگونه از شر فرورفتگی های فرش خلاص شویم؟ - تصویر 3

چه زمانی برای تمیز کردن فرش با قالیشویی تماس بگیریم؟

اگر فرش های بسیار گران قیمت یا کثیفی دارید که مدت هاست از شستشوی آن گذشته است، پیشنهاد می کنیم حتما به سرعت از خدمات قالیشویی در حصارک استفاده کنید. شستشوی تخصصی و عمیق فرش با دستگاه های پیشرفته در قالیشویی ها، باعث می شود تا گرد و غبار و لکه ها از فرش پاک شوند.

شستشوی عمیق همچنین باعث از بین رفتن ذرات آلرژی زا می شود. این مورد به خصوص اگر سالمند یا کودک یا بیماران مبتلا به آلرژی در منزل دارید، اهمیت دارد.

شستشوی فرش برای مناطق کم رفت و آمد حداقل سالی یک تا دو بار است. اما شستشوی فرش برای منازلی که تعداد افراد ساکن در آن زیاد هستند و یا رفت و آمدهای زیادی دارند، سالی 3 تا 4 بار باید در نظر گرفته شود. شستشوی عمیق فرش، به طول عمر بالای آن کمک کرده و از پوسیدگی فرش تان جلوگیری خواهد نمود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد