دلایل تغییر رنگ فرش پس از شستشو

شستشوی فرش در منزل علاوه بر اینکه کار سخت و زمان بری است، ممکن است شما را با مشکلاتی نیز رو به رو کند.

دلایل تغییر رنگ فرش پس از شستشو

یکی از مواردی که در بسیاری از موارد، پس از شستشوی غیراصولی فرش در منزل، شاهد آن هستیم، تغییر رنگ فرش است. تغییر رنگ فرش تنها در شستشوی خانگی رخ می دهد و در شستشوی عمیق توسط قالیشویی خرم آباد هرگز اتفاق نمی افتد.

آیا بلافاصله پس از تمیز کردن فرش های خود متوجه ایجاد لکه یا تغییر رنگ در فرش خود شده اید؟

دلایل زیادی هستند که می توانند علت این مشکلات در فرش شما شوند. در این مقاله به چند مورد از مهم ترین دلایل تغییر رنگ فرش پرداخته ایم. تا پایان با ما همراه باشید تا این دلایل و نحوه برطرف کردن آن ها را بدانید.

فتیله فرش

فتیله فرش یک اتفاق رایج پس از شستشوی فرش در خانه است. وقتی لایه زیری محکم فرش شما کثیف می شود، در هنگام شستشو، خیس شده و این آلودگی ها به سطح فرش منتقل می شوند.

در حالت عادی این لکه ها و آلودگی ها، بسیار عمیق بوده و وارد زیری ترین قسمت فرش (بخش پشتی فرش) فرش شده اند. بنابراین وقتی قصد شستشوی فرش را ندارید، این آلودگی ها دیده نمی شوند و با یک جاروبرقی می توانید سطح رویی را تمیز کنید. اما زمانی که فرش را می شویید، ماجرا فرق می کند. هنگامی که نمی دانید قسمت زیری فرش تان خیلی آلوده است و تصور می کنید که فرش نسبتا تمیز است، فرش تان را سریع می شویید. در این حالت با شستشوی فرش، این آلودگی ها با آب ترکیب شده و به سطح فرش می آیند اما با شستشوی سریع، کاملا از بین نمی روند. پس اگر نتوانید این آلودگی ها را برطرف کنید، باعث تغییر رنگ فرش شما خواهند شد.

اما زمانی که فرش تان را به قالیشویی شهرکرد می سپارید، فرش توسط دستگاه های تمام اتوماتیک قالیشویی عمیقا شستشو داده شده و کاملا تمیز می شود.

لکه های باقی مانده

انواع دیگری از لکه ها در فرش وجود دارند که بلافاصله پس از تمیز کردن متوجه آنها خواهید شد. این نوع از لکه ها هنگامی که با تریبات شوینده ترکیب می شوند، نمایان شده و درواقع پس از شستشو، دیده می شوند. توجه داشته باشید که حتی اگر این لکه ها را پاک کنید هم در هنگام شستشوی فرش در خانه، با آن ها مشکل پیدا خواهید کرد.

بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد این مشکل این است که وقتی لکه ای در فرش تان ایجاد شد، آن را با سرکه سفید تمیز کنید. به این صورت لکه کاملا تمیز شده و اثری از آن در عمق الیاف نیز باقی نمی ماند.

لکه های باقی مانده - تصویر 1

زرد شدن فرش

آیا پس از شستشو، فرش تان زرد شده است؟

این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که فرش خود را با شوینده های بسیار اسیدی یا بسیار قلیایی بشویید. پس اگر فرش تان پس از شستشو، به رنگ زرد متمایل شده، باید نوع شوینده خود را بررسی کنید. اگر شوینده شما اسیدی بوده، برای برطرف کردن زردی فرش، باید از شوینده های قلیایی استفاده کنید تا اثر آن را خنثی کند. اگر از شوینده قلیایی برای شستن فرش استفاده کرده بودید و فرش زرد شده، باید از مواد شوینده اسیدی که سطح pH بالایی دارند برای خنثی کردن اثر آن، استفاده نمایید.

دقت کنید که میزان اسیدیته شوینده باید متناسب باشد تا آسیبی به الیاف فرش تان وارد نکند. اگر pH شوینده خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، ممکن است علاوه بر تغییر رنگ، فرش تان دچار پوسیدگی نیز شود. الیاف فرش ها به خصوص فرش ماشینی آسیب پذیر بوده و در صورتی که شوینده های خشن استفاده کنید، آسیب جدی می بینند.

استفاده از شوینده های خنثی کننده به این صورت است که باید فرش تان را مجددا شستشو دهید و یا در صورتی که لکه بسیار عمیق و شدید باشد، باید از خدمات ترمیم رنگ فرش که در قالیشویی های معتبر ارائه می شود، استفاده نمایید.

فرسودگی

فرسودگی و قدیمی شدن فرش یکی دیگر از مواردی است که موجب تغییر رنگ فرش می شود. بسیاری از فرش هایی که در بافت آن ها از رنگ ها یا نخ های بی کیفیت استفاده شده، به مرور تغییر رنگ می دهند. این مورد به خصوص زمانی که فرش تان را می شویید، بیشتر آشکار می شود. در این حالت نیز اگر فرش بر اثر فرسودگی و شستشو، تغییر رنگ داده، می توانید از خدمات ترمیم فرش استفاده نمایید.

علاوه بر این، اگرچه در بافت اغلب فرش های دستبافت و ابریشم، از رنگ و نخ های باکیفیت استفاده شده، اما در برخی موارد، فرش های قدیمی دستبافت نیز دچار تغییر رنگ شده و فرسوده می شوند.

استفاده از خدمات شستشو و ترمیم فرش

استفاده از خدمات شستشوی حرفه ای فرش در قالیشویی های معتبر، به شما امکان می دهد تا بدون نگرانی و استرس بابت تغییر رنگ یا سایر اشکالاتی که ممکن است پس از شستشو در فرش تان ایجاد شود، رهایی یابید.

خدمات شستشوی فرش در قالیشویی ها با رعایت تمام نکات و استانداردهای لازم انجام می شود. به این ترتیب فرش ها آسیب نمی بینند و کاملا مثل روز اول تمیز می شوند. همچنین در صورتی که فرش های تان نیازمند هرگونه خدمات دیگر اعم از اعلاشویی و یا ترمیم فرش باشد نیز به این صورت با یک تیر دو نشان زده اید و هم فرش تان را می شویید و هم آن را توسط تکنسین های خبره ترمیم می کنید.

به طور کلی با شستشوی فرش در قالیشویی ها، به میزان زیادی در زمان، هزینه و انرژی خود صرفه جویی کرده اید.

استفاده از خدمات شستشو و ترمیم فرش - تصویر 3

کلام پایانی

تغییر رنگ فرش پس از شستشو در بیشتر موارد، مربوط به عدم رعایت اصول شستن صحیح بوده و بنابراین به راحتی با شستشوی مجدد یا سپردن فرش به قالیشویی، این تغییر رنگ بهبود پیدا می کند. پس اگر فرش تان به هر دلیل دچار تغییر رنگ یا رنگ پریدگی شده، پیشنهاد می کنیم از خدمات قالیشویی های معتبر استفاده کنید تا متحمل هزینه های بیشتری نشوید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد