دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

در ساده ترین حالت برای پاسخ به سوال دامنه چیست می توان گفت دامنه یا دامین، نام اصلی وب سایت شماست. نام دامنه آدرسی است که کاربران اینترنت می توانند با وارد کردن آن به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. دامنه نامی است که به آدرس وب شما داده می شود و شما را در اینترنت نمایان می کند.

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

با ثبت دامنه شما در واقع پیش شرط ورود یک تجارت یا ایده به اینترنت را برآورده می کنید. از آنجا که ثبت دامنه برای بدست آوردن نام وب سایت شماست که به طور مستقیم به مشتریان مراجعه می کند. این نام نامی است که بازدید کنندگان شما برای دسترسی به وب سایت شما در خط آدرس مرورگر تایپ می کنند.

بدون دامنه ما باید به طور مستقیم با پروتکل IP به شماره ها به وب سایت ها دسترسی پیدا کنیم که از ارائه ایده ای در مورد سایتی که می خواهیم به آن دسترسی داشته باشیم و از نظر دسترسی نیز به دور باشد، فاصله ای ندارد.

هر نام دامنه بی نظیر است. هیچگاه دو وب سایت نمی توانند نام دامنه یکسانی داشته باشند و هر دامنه مختص یک سایت است. برای مثال اگر شخصی دامنه yourdomain.ir را ثبت کرده باشد هیچ شخص دیگری نمی تواند آنرا ثبت کند.

اساس و دلیل استفاده از دامنه چیست؟

رایانه ها از آدرس های IP استفاده می کنند که شامل یک سری اعداد است. اما دلیل استفاده از دامنه این است که یادآوری این اعداد برای انسان دشوار است. به همین دلیل، نام دامنه به جای استفاده از آدرس IP برای شناسایی موجودیت ها در اینترنت ایجاد و مورد استفاده قرار میگیرد. هنگامی که تصمیم دارید تجارت یا برند تجاری خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید و محتوای کاری خود را در وب سایت خود قرار دهید اولین قدم برای شما ثبت یک دامنه است.

قدرت نام دامنه در این واقعیت نهفته است که به وب سایت شما آدرس منحصر به فرد خود را می دهد. به همین دلیل است که اگر ایده خود را برای ایجاد وب سایت خود مطرح کرده اید، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه نام خود را معرفی کنید. به عبارت دیگر، شما باید به فکر انتخاب دامنه مناسب برای سایت خود باشید. برای این منظور شما باید بدانید که سایت شما توسط چه افرادی انتخاب خواهد شد، آیا نمایه شخصی یا شغلی شما را نشان می دهد و چه مخاطبی را برای آن در نظر گرفته است. وقتی همه این موارد را در ذهن داشته باشید، پیدا کردن دامنه مناسب، نرم افزار مناسب و سرویس میزبانی وب برای ایجاد و قرار دادن وب سایت خود به صورت آنلاین کار ساده ای خواهد بود.

ثبت دامنه به معنای داشتن وب سایت نیست. دامنه فقط نام یک وب سایت است، آدرس اینترنتی نحوه یافتن وب سایت است و وب سایت همان چیزی است که افراد هنگام رسیدن به آنجا با آن می بینند و با آنها ارتباط برقرار می کنند. به عبارت دیگر، هنگام ثبت دامنه نام سایت خود را خریداری کرده اید، اما هنوز نیاز به ساخت سایت دارید.

ساب دامین و پارک دامین چیست؟

ساب دامین

زیر دامنه ها پیشوند هایی برای دامنه های معمولی هستند. به عنوان مثال new.yourdomain.com یک زیر دامنه است. این دامنه ها بیشتر برای آزمایش وب سایت های جدید یا ایجاد عناصر اضافی یک وب سایت در همان دامنه استفاده می شوند. هدف اصلی استفاده از زیر دامنه تقویت دامنه اصلی است. هر زیر دامنه می تواند برای یک مدل تجاری جداگانه طراحی و مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر وب سایتی دارید که محتوای شما حاوی دو مورد متفاوت است، استفاده از زیر دامنه عملی منطقی است زیرا موضوعات از یکدیگر مستقل هستند.

پارک دامین

پارک دامین به شما این امکان را می دهد تا پسوند های جدید را به سایت خود اضافه کنید. اگر می خواهید همزمان با وارد شدن دو دامنه مختلف، سایت شما باز شود، می توانید این کار را با اضافه کردن Park Domain انجام دهید. برای مثال شما 3 پسوند مختلف برای نام دامنه خود ایجاد کرده اید، با اضافه کردن پارک دامین روی وب سایت خود کاربران میتوانند با استفاده از هر یک از پسوند های دامنه، وارد وب سایت شما بشوند.

ثبت دامنه چیست؟

پسوند دامنه ها اعم است از: info ، .biz ، .ir ، .org ، .net ، .com و ...

پسوند ir مختص کشورمان است و در مقابل ثبت دامنه های دیگر قیمت بسیار مقطوع تری دارد. شما برای ثبت دامنه ir نیاز به شناسه ایرنیک دارید. برای دریافت شناسه ایرنیک می توانید به سایت ایرنیک مراجعه کنید. سامانه ایرنیک به علاوه صادر کردن شناسه، نام دامنه هایی را که در حال حاضر متعلق به هیچ کسی نیست را به فروش می رساند. شما می توانید با جستجو در قسمت ثبت دامنه بفهمید که دامنه مورد نظر شما توسط شخص دیگری ثبت شده است یا نه.

مطلب پیشنهادی : آموزش ساخت شناسه ایرنیک

اهمیت دامنه چیست؟

نام دامنه شما به طور مستقیم بر نحوه جستجوی یا یافتن سایت شما در دنیای مجازی تاثیر می گذارد. از آنجایی که این اولین تصور راجع به شما ارائه می دهد، باید با دقت انتخاب شود و در مورد آن فکر کنید. با انتخاب نام دامنه جذاب، چشم نواز، منحصر به فرد و حتی خلاقانه شما می توانید تشخیص خود را تسهیل کنید.

دامنه ها می توانند در استراتژی های بازاریابی بسیار مفید باشند، زیرا این فرصت را می دهند تا شما شغل خود را به خوبی منعکس کنید. می تواند اعتماد به محصولات و خدمات شما را تضمین کند. اما برعکس، اگر شما نمی توانید انتخاب مناسبی برای دامنه داشته باشید، ممکن است از نظر آگاهی از برند دچار مشکل شوید.

استفاده از حساب های ایمیل اختصاصی مانند info و ... برای نام دامنه شما به جای استفاده از حساب های ایمیل رایگان مانند Yahoo ، Hotmail  و Gmail باعث می شود تا شرکت شما حرفه ای تر به نظر برسد.

تهیه شده توسط تیم تحریریه میزبان فا

منبع: میزبان فا

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد