چگونه لکه های فرش در مناطق پرتردد را پاک کنیم؟

مسلما قسمت های پرتردد فرش، یکی از کثیف ترین مکان های خانه است. چنین فضاهایی که هر روز به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند مانند ورودی ها و راهروها، بسیار آلوده هستند.

چگونه لکه های فرش در مناطق پرتردد را پاک کنیم؟

این آلودگی ها رفته رفته منجر به ایجاد لکه های و خطوط نامناسب در فرش شما می شوند. بنابراین شستشوی فرش مناطق پرتردد در قالیشویی نوشهر بهترین گزینه پیش روی شماست.

این خطوط و لکه ها نه تنها ظاهر فرش را خراب می کنند بلکه محل مناسبی برای میکروب ها و ویروس های مضر خواهند بود که هر چه بیشتر در آنجا باقی بمانند، مقاوم تر می شوند. به همین دلیل از بین بردن لکه های مناطق پر تردد فرش، اهمیت زیادی دارد.

خبر خوب این است که اگر روش مناسبی را برای از بین بردن این لکه های سرسخت به کار بگیرید، مقابله با آن ها چندان دشوار نیست. بنابراین در این مقاله یک راهنمای گام به گام تهیه کرده ایم تا به شما کمک کند این لکه ها را از فرش خود پاک کنید.

 

5 گام برای از بین بردن لکه های فرش قسمت های پر رفت و آمد

اگر می خواهید به سرعت فرش تان را شستشو دهید، می توانید از خدمات قالیشویی چالوس استفاده کنید. اما اگر می خواهید خودتان در منزل این کار را انجام دهید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا جاروبرقی بکشید

اگر می خواهید لکه فرش در یک منطقه پر رفت و آمد مثل راهروها را تمیز کنید، مطمئناً فرش این قسمت ها مملو از خاک و گرد و غبار است. بنابراین اولین گام شما برای تمیز کردن فرش های این نواحی، کشیدن جاروبرقی است.

برای اثربخشی بیشتر بهتر است از یک جاروبرقی باکیفیت و با مکش بالا، استفاده کنید. روی اکثر جاروبرقی ها، یک کلید برای کاهش یا افزایش میزان مکش وجود دارد. ابتدا مکش را روی بیشترین حالت تنظیم کنید. سپس از چند جهت روی فرش جاروبرقی بکشید. آرام آرام حرکت کنید تا کثیفی ها و آلودگی های تمام قسمت های فرش را از بین ببرید.

یک ترکیب تمیز کننده، آماده کنید

هنگامی که ناحیه مورد نظر را از آلودگی های سطحی پاک کردید، نوبت به پاک کردن لکه می رسد. اگرچه همواره می توانید باتوجه به نوع فرش تان از انواع لکه بر فرش استفاده کنید و لکه ها را برطرف کنید اما اگر تمایلی به استفاده از مواد شوینده شیمیایی ندارید، می توانید یک پاک کننده خانگی تهیه کنید.

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با 8 قاشق غذاخوری آب گرم ترکیب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی که آمونیاک نداشته باشد را به ترکیب قبلی اضافه کنید. محلول آماده شده را در یک بطری اسپری دار بریزید و پس از بستن درب آن، به خوبی آن را تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند و کف ملایمی به دست آید.

این مخلوط آماده شده بهخوبی می تواند در از بین بردن لکه های مناطق پرتردد فرش نقش داشته باشد.

محلول را به لکه بزنید

از مخلوط آماده شده روی لکه اسپری کنید. نه آنقدر زیاد از محلول روی فرش بریزید که خیلی خیس شود نه آنقدر کم بریزید که نتواند لکه را پاک کند.

نکته: اگر لکه ها خیلی مقاوم هستند و با این محلول از بین نمی روند، می توانید قبل از استفاده از این مخلوط، کمی جوش شیرین روی ناحیه لکه بپاشید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند. سپس از مخلوط آماده شده روی لکه اسپری کنید تا کاملا آن را پوشش دهد.

سپس اجازه دهید محلول چند دقیقه روی لکه باقی بماند.

می توانید بعد از گذشت این مدت زمان، با یک مسواک نرم یا دستمال تمیز، به آرامی لکه را پاک کنید.

سرکه و جوش شیرین هرگونه بوی نامطبوع فرش را از بین می برند. همچنین این دو ترکیب نقش به سزایی در پاک کردن انواع لکه ها دارند.

5 گام برای از بین بردن لکه های فرش قسمت های پر رفت و آمد - تصویر 1

تمیز کنید

پس از پاک کردن لکه، کمی آب تمیز بردارید. یک دستمال تمیز را با این آب، مرطوب کنید. دستمال مرطوب شده را به محل لکه بزنید تا از باقی ماندن آثار مواد پاک کننده مورد استفاده روی فرش تان جلوگیری کنید. همچون مرحله قبلی، در این مرحله نیز نباید مقدار زیادی آب روی فرش بریزید که خشک شدن آن به تاخیر بیفتد. فقط در حدی دستمال تان را خیس کنید که آب از آن نچکد اما مرطوب باشد.

علاوه بر این روش ها، اگر شامپوفرش در خانه دارید نیز می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای از بین بردن لکه ها و خطوط ایجاد شده در فرش استفاده کنید.

کاملا خشک کنید

در آخر باید ناحیه تمیز شده را خشک کنید. برای افزایش سرعت خشک شدن فرش تان، با روشن کردن کولر، تهویه مناسبی در اتاق ایجاد کنید. خشک شدن فرش اگر به کندی انجام شود، ممکن است باعث پوسیدگی الیاف آن شود. پس سعی کنید خشک کردن را با روش های مختلف تسریع کنید. همچنین با حوله نیز می توانید رطوبت اضافی فرش را جذب کرده و به خشک شدن آن سرعت ببخشید. سشوار کشیدن با فاصله 20 سانتی متری از فرش نیز می تواند باعث سریع تر خشک شدن فرش شود.

تا خشک شدن کامل فرش، روی آن راه نروید.

برای حصول نتیجه بهتر، می توانید فرش را جابجا کرده و پس از خشک شدن کامل، مجدد به محل موردنظر بازگردانید.

جاروبرقی بکشید

در نهایت نیز می توانید با جاروبرقی کشیدن، الیاف فرش را به حالت اولیه (پیش از تمیز کردن لکه) بازگردانید. جاروبرقی کشیدن در پایان کار، می تواند هرگونه آلودگی نهایی را از بین ببرد. اما توجه کنید که باید تا خشک شدن کامل فرش صبر کرده و سپس جاروبرقی بکشید.

جاروبرقی بکشید - تصویر 2

کلام آخر

لکه های مناطق پرتردد فرش می تواند دلهره آور و ناخوشایند باشند. با این حال، حذف سریع و کامل لکه ها نیز آسان بوده و به راحتی می توانید با آلودگی های فرش این مناطق، مقابله کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر، همواره بهترین نتیجه را در سریع تین زمان ممکن برای شما خواهد داشت. به این ترتیب دیگر نگران آسیب فرش تان نیز نخواهید بود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد