تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

آشپزخانه‌های امروزی طراحی مدرن همراه با المان‌های هوشمندی دارند و استفاده از کابینت‌های نئوکلاسیک در این آشپزخانه‌ها انتخاب چندان مناسبی نیست!

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

اگر تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک را در نظر بگیرید؛ دکوراسیون آشپزخانه شما دگرگون خواهد شد. آشپزخانه‌های امروزی طراحی مدرن همراه با المان‌های هوشمندی دارند و استفاده از کابینت‌های نئوکلاسیک در این آشپزخانه‌ها انتخاب چندان مناسبی نیست!

بنابراین برای استفاده از کابینت‌هایی به سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه باید حتما تغییراتی در دکوراسیون فضا ایجاد کرد. البته برخی از افراد در حال حاضر کابینت‌های مدرن را به سایر مدل‌ها ترجیح می‌دهند و چندان به دنبال ایجاد تغییر نیستند.

کابینت‌ نئوکلاسیک سلیقه افراد خاص پسند هستند. به هر حال هر یک از این سبک کابینت‌ها تفاوت‌های واضحی هم از هر لحاظ با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی همین موارد خواهیم پرداخت.

کابینت مدرن

کابینت مدرن سبک جدیدی از کابینت‌های دکوراتیو است که می‌توان آیتم‌های هوشمند آشپزخانه را به آن اضافه کرد. در واقع کابینت‌های مدرن طرفیت بیشتری برای استفاده از تجهیزات هوشمند و امروزی دارند. همچنین یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های طراحی کابینت‌های مدرن سادگی ظاهری آن‌ها است.

هنگام تولید این کابینت‌ها کمتر پیش می‌آید که به آن اجزای تزئینی اضافه کنند. البته در صورتی که مشتری تمایل به استفاده از برخی المان‌های سلیقه‌ای داشته باشد هم هیچ مشکلی وجود ندارد. مهم‌ترین ویژگی بارز کابینت‌های مدرن، امکان به کارگیری انواع مانیتور در فضای بین کابینت‌ها است. البته این مورد هم کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با انتخاب خودتان آیتم‌های مختلفی را اضافه کنید.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک هم شکل دیگری از کابینت‌های آشپزخانه است که به هر دو مدل کلاسیک و مدرن شباهت دارد‌. در واقع ایده طراحی و اجرای این کابینت‌ها با الهام از هر دو سبک مدرن و کلاسیک به وجود آمده است و به همین دلیل هم به این سبک کابینت به عبارتی نئوکلاسیک میگویند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت‌های نئوکلاسیک هم به کار بردن آیتم‌های تزئینی در سطح بدنه و دستگیره آن‌ها است. بنابراین کابینت‌های نئوکلاسیک جلوه‌ای تجمل گرایانه دارند و چندان امروزی نیستند.

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک چیست؟

کابینت‌های مدرن و نئوکلاسیک از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از این کابینت‌ها ممکن است که طرح و رنگ‌های خاصی داشته باشند و تفاوت از جنبه‌های ظاهری در بررسی کابینت‌های مدرن و نئوکلاسیک مشهود است.

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک چیست؟ - تصویر 3

با این حال برای بررسی هر چه دقیق‌تر تفاوت‌های کابینت‌های مدرن و نئوکلاسیک باید حتما جزئیات بیشتری را در نظر گرفت. به همین دلیل کارشناسان آدخ وود در اینجا هر یک از تفاوت‌های کابینت‌های مدرن با نئوکلاسیک را مورد بررسی قرار داده‌اند.

تفاوت طرح

سبک طراحی متفاوت کابینت‌های مدرن و نئوکلاسیک، اولین موردی است که هنگام انتخاب این کابینت‌ها توجه شما را جلب خواهد کرد. طراحان برای تولید کابینت‌های مدرن از ساختارهای جدید و ایده‌های امروزی بهره می‌گیرند. برای ساخت اغلب کابینت‌های مدرن باید به ابعاد کابینت و نحوه قرارگیری آن در آشپزخانه توجه کرد. اما برای طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک محدودیت‌های این چنینی وجود ندارد.

به طور مثال می‌توان کابینت‌های نئوکلاسیک را در ابعاد بزرگتر و حتی با اجزای جاگیرتر طراحی کرد و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. اما زمانی که طراح قصد ایجاد طرح یک کابینت مدرن را دارد؛ باید حتما به جاگیر نبودن و کاربردی بودن فضای داخل کابینت توجه کند. اما طرح کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر جنبه زیبایی دارد و خیلی بر کاربردی بودن آن تاکید نمی‌شود.

علاوه بر این، برای طراحی همه کابینت‌های نئوکلاسیک از ظریف کاری، منبت کاری و نقش‌های مختلف بهره می‌گیرند؛ اما طرح همه کابینت‌های مدرن ساده است.

اجزای تزئینی کابینت

کابینت‌های نئوکلاسیک باید تجملاتی به نظر برسند. برای اضافه کردن آیتم‌های تزئینی به کابینت‌های نئوکلاسیک از دستگیره، تاج کابینت یا شیشه‌های خاص استفاده می‌کنند. گاهی اوقات هم میتوان به این کابینت‌ها با تزئینات ریز یا رنگ‌های خاص جلوه بخشید. به هر حال نکته‌ای که در مورد طراحی و اجرای کابینت‌های نئوکلاسیک وجود دارد به کارگیری اجزای تزئینی لوکس یا به اصطلاح شیک است.

در مورد کابینت‌های مدرن با اطمینان میتوان گفت که جزئیات بی‌اهمیت هستند. اغلب کابینت‌های مدرن دارای درب‌های فریم‌لس و لمسی هستند که در راستای بدنه خود کابینت قرار می‌گیرند. به طور کلی استفاده از اجزای خطی، ساده و در عین حال شیک از اهداف اصلی طراحان برای تولید کابینت‌های مدرن به شمار می‌آید و شما باید حتما برای رسیدن به این مهم قید تجملات را بزنید!

رنگ و تناژ

تنوع رنگ و طرح کابینت‌های مدرن و نئوکلاسیک بسیار زیاد است. اغلب برای ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک از رنگ‌های تیره همچون قهوه‌ای، سرمه ای، سفید مرکباتی، بورگوندی و طلایی استفاده می‌کنند. رنگ مناسب برای ساخت کابینت‌های مدرن هم روشن و مات است. البته می‌توان از رنگ‌هایی با تناژ تیره‌تر هم استفاده کرد. اغلب کابینت‌های مدرن دارای رنگ سفید، خاکستری، مشکی و ترکیبات رنگی ساده هستند.

کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا مدرن؟

شاید این پرسش برای شما هم ایجاد شده باشد که کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا مدرن؟ در واقع انتخاب کابینت مناسب کاملا به سلیقه و فضای نصب آن بستگی دارد.

کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا مدرن؟ - تصویر 2

اگر شما قصد انتخاب کابینت برای آشپزخانه هوشمند محل کار یا منزل خود را دارید؛ قطعا کابینت‌های مدرن گزینه مناسب‌تری خواهند بود و تیم آدخ وود به شما پیشنهاد می‌کند که این کابینت‌ها را با آیتم‌های هوشمند ترکیب کنید. اما اگر فضای نصب کابینت‌ها سنتی یا فانتزی است؛ قطعا کابینت‌های نئوکلاسیک بهترین انتخاب ممکن هستند.

تفاوت قیمت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

به دلیل بهره‌گیری از آیتم‌های لوکس و همچنین اجزای مختلف، کابینت‌های نئوکلاسیک قیمت بالاتری دارند. البته به طور کلی زحمت ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک هم بیشتر است. اما در نقطه مقابل، می‌توانید کابینت‌های مدرن را با قیمت تمام شده پایین‌تر و کیفیت مناسب تهیه کنید.

طراحی و اجرای کابینت مدرن و نئوکلاسیک

برای طراحی و اجرای کابینت‌های نئوکلاسیک یا مدرن باید حتما از یک تیم حرفه‌ای دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. همانطور که احتمالا در جریان هستید؛ طراحی کابینت‌هایی به این شکل نیاز به مهارت بالایی دارد؛ زیرا برخی از مجموعه‌ها به خوبی المان‌های طراحی سبک‌های مختلف کابینت را نمی‌شناسند.

طراحی و اجرای کابینت مدرن و نئوکلاسیک - تصویر 4

از آنجایی که تیم آدخ وود از سال‌ها پیش اقدام به تولید و طراحی مدل‌های مختلف کابینت کرده است؛ هم اکنون هم این مجموعه آمادگی لازم برای تولید انواع کابینت نئوکلاسیک و مدرن را دارا است. برای هماهنگی جهت طراحی کابینت‌های خود به سبک نئوکلاسیک یا مدرن می‌توانید با تیم آدخ وود در تماس باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد