معرفی بهترین عایق های صدا (پنل های صوتی)

دلایل فراوانی وجود دارد که ممکن است شما را مجبور به استفاده از عایق صدا در عایق‌بندی ساختمان کند.

معرفی بهترین عایق های صدا (پنل های صوتی)

دلایل فراوانی وجود دارد که ممکن است شما را مجبور به استفاده از عایق صدا در عایق‌بندی ساختمان کند. عایق‌بندی صدا به شما کمک می‌کند تا بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها، به کار و یا تفریح خود بپردازند. همچنین عایق صوت اجازه ورود صدا های مزاحم را به محیط نمیدهد و باعث میشود که شما استراحت و خواب بهتری را تجربه کنید. در ادامه این مقاله بهترین عایق های صدا را به شما معرفی خواهیم کرد و کاربرد هر کدام را توضیح خواهیم داد.

عایق پشم سنگ

پشم سنگ یکی از بهترین عایق های صدا برای دیوارهاست و از نوع عایق های سلول باز و جاذب صدا حساب میشود. اگر درحال ساخت و ساز هستید و می‌خواهید از پنل‌هایی استفاده کنید که مانع از انتقال صدا مخصوصا در دیوار های مشترک ساختمان باشد ، پیشنهاد ما به شما، عایق پشم سنگ است. عایق پشم سنگ یکی از بهترین گزینه های عایق صوتی در میان انواع عایق ها و بهترین گزینه عایق کاری در بین عایق‌های پشم معدنی بوده و نصب آن نیز به مراتب آسان‌تر است.

بعد از نصب عایق پشم سنگ بلافاصله متوجه حذف صداهای محیطی و طنین و پژواک اتاق خواهید شد. عایق پشم سنگ از چرخاندن سنگ مذاب و مواد معدنی با سرباره فولادی برای ایجاد یک محصول پشم مانند تولید می‌شود که در عایق‌بندی صوتی فضا بی‌نظیر عمل می‌کنند.

پشم سنگ به عنوان یک ماده خام ساختمانی محسوب میشود که باید مانند عایق فایبرگلاس درون دیوارها قرار بگیرد. اگر مشغول بازسازی اتاقی هستید و می‌خواهید آن را ضدصدا بکنید، بهترین عایق صدای پیشنهادی برای شما، عایق پشم سنگ است.

مزایای استفاده از عایق پشم سنگ

    عملکرد عایق‌بندی بهتر از فایبرگلاس

    جاذب صدا

    قیمت مناسب

    چند کاره و عایق حرارتی با تحمل گرمای بسیار زیاد

    کاربری آسان

کاربرد عایق پشم سنگ

اگر مشغول ساخت یا بازسازی محلی هستید که می‌خواهید درونش کاملا بی‌سر و صدا و ساکت باشد و اگر صدا های مزاحم در خانه آرامش را از شما سلب کرد ،  می توانید یک روز بنایی خیلی کوچک را تحمل کنید و برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید.

برای این کار باید روی دیوار ها آهن کشی به ابعاد 120*60  انجام شود و سپس پنل های پشم سنگ داخل آن قرار گیرد و روی آن کناف (پنل های گچی) قرار داده میشود و در آخر نقاشی یا کاغذدیواری انجام شود.

ضخامت دیوار حدودا 7 سانتیمتر می شود و بالای 80 درصد جلوی صدا را می گیرد البته توجه داشته باشید متریال یک سمت و اجرا یک سمت قضیه انجام شود.

برای انتخاب پشم سنگ مناسب برای عایق کاری صوتی دیوار بهتر است با دانسیته متوسط استفاده شود. این باور که شما فکر کنید هرچقدر دانسیته بالاتر برود عایق صوتی بهتر عمل میکند کاملا اشتباه است. هرچه دانسیته پشم سنگ بالاتر برود به سمت استفاده برای عایق حرارتی سوق پیدا میکند. پس بهتر است جهت استفاده عایق صوت، از پشم سنگ با دانسیته 100 و یا 80 استفاده کنید.

عایق الاستومری صوتی

فوم عایق الاستومری صدا که به عنوان یک عایق سلول بسته و دافع صدا (دیفیوزر) شناخته میشود، می تواند به بهبود کیفیت صدای شما برای اهداف پخش صدا کمک کند. همچنین می‌تواند از ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها و دیگران در برابر صدایی که در استودیوی صدای شما ایجاد می‌شود، در حین تمرین درام زدن یا سایر موقعیت‌های پر سر و صدا محافظت کند. برخی از افراد آن را به بلندگوها و داخل خودروها اضافه کرده و کیفیت صدای خود را چندین برابر میکنند. فرقی نمی‌کند موسیقی‌دان، تولیدکننده محتوا، کار در خانه و یا شرکت های ساختمانی باشید. چون حتما به این عایق نیاز پیدا میکنید.

معرفی بهترین عایق های صدا (پنل های صوتی) - تصویر 4

عایق های صوتی الاستومری از همان جنس عایق های الاستومری معمولی هستند که در انواع عایق های رولی ساده و شانه تخم مرغی طراحی و تولید می شوند. در مکان های مختلف از جمله ادارات و ساختمان های مسکونی و آموزشی برای جلوگیری از انتقال صدا به قسمت های مختلف ساختمان، فضاهایی مانند سقف، کف و دیوارها را با این عایق های الاستومری رولی می پوشانند. ساختار عایق صوتی الاستومری به شکلی است که سطح این عایق ها که به عنوان پوست عایق نیز شناخته میشوند تخت و سلول بسته میباشند و از عبور صدا جلوگیری کرده و باعث برخود و برگشت صدا در همان مسیر رفت میشود. این کار از ورود صداهای بلند و گوشخراش به داخل و همچنین به خارج محیط ساختمان جلوگیری می کند. در نصب و راه اندازی عایق صوتی شانه تخم مرغی باید توجه داشت که لایه یا سطح موج دار عایق صوتی در مقابل منبع تولید صدا مثل اسپیکر ها نصب می شود، همانطور که در بالا اشاره کردیم موج صدا بعد از برخورد به عایق الاستومری سلول بسته شکسته شده و در همان مسیر برمیگردد حال اینکه سطح عایق شانه تخم مرغی موج دار ساخته شده باعث میشود بازگشت صدا به صورتی باشد که موج صدا در کل محیط اقریبا یکسان پخش شود و این امر باعث میشود که علاوه بر عدم اجازه خروج صدا باعث پخش شدن یکسان صدا در کل محیط داخلی شده و کیفیت و قدرت صدای محیطی مانند اتاق میکس ، سینما ، تئاطر و... را افزایش دهد.

فوم آکوستیک پنل

اگر صاحب استودیویی ضبط صدا هستید و می‌خواهید پژواک صدا را کاهش داده و بازتاب آکوستیک را از بین ببرید، این پنل‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. فوم آکوستیک پنل از جنس سلول باز ساخته شده و صدا را داخل سلول های خود گیر انداخته و از برگشت صدا جلوگیری میکند و نصب آسانی دارد، مقرون به صرفه است، و دوام بسیار بالایی دارد.

معرفی بهترین عایق های صدا (پنل های صوتی) - تصویر 2

برخی از این پنل‌ها از فوم پلی اتیلن عایق صدا تهیه شده‌اند. این پنل‌ها به شکلی مواج طراحی شده‌اند تا به طرز موثری امواج صدا را جذب کرده و از بین ببرند.  برای نصب این پنل‌ها می‌توانید از منگنه، چسب آهن یا عایق یا هرچه دلتان بخواهد استفاده کنید.

پنل‌های آکوستیک پیش‌ساخته و آسان نصب ATS

پنل های پیش ساخته آکوستیک یکی از انواع عایق های صوتی دیفیوزر یا دافع صدا میباشند. این پنل ها فرکانس های خاصی را تضعیف و یا تقویت کرده و باعث پخش صدا و بالا بردن قدرت و کیفیت صدا در محیط بسته اتاق میکس ، سینما، تئاطر و محل هایی که نیاز به پخش صدا با کیفیت بالا میباشد استفاده میشوند. بنابراین شما به پنل‌های آکوستیک نیاز دارید اما حتماً نباید خودتان آن‌ها را بسازید. پنل‌های آکوستیک پیش ساخته ATS کار را برای شما آسان کرده‌اند. این محصولات تجاری را می‌توان به صورت پنل‌های عایق صدای پیش‌ساخته خریداری کرد.

معرفی بهترین عایق های صدا (پنل های صوتی) - تصویر 3

تنها کاری که لازم است بکنید این است که به اندازه‌ای که نیاز دارید پنل پیش‌ساخته تهیه کرده و روی دیوار اتاق موردنظرتان نصب کنید. این پنل‌ها جذاب هستند، بافت زیبایی دارند، و نمی‌افتند، بو نمی‌دهند، و فرسوده نمی‌شوند.

شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت 14000 متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برند های عایق های صوتی شناخته میشود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت PROSAZEH.COM نموده است که شما میتوانید قیمت به روز عایق های الاستومری با بالاترین درصد تخفیف را در این سایت به صورت جدول و لیست قیمت مشاهده نمایید.

تلفن های تماس :

02168154605 - 02168154604 -02168154603 -02168154602 -02168154601 -02168154600

09051095130

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد