نحوه رفع زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو

اگر شما هم شستن فرش به روش سنتی را انتخاب کرده باشید و خودتان در منزل، فرش را شسته باشید، به احتمال زیاد با مشکل زرد شدن ریشه ها مواجه شده اید. استفاده از شوینده های نامناسب، باقی ماندن آب آلوده در فرش و همچنین عدم رعایت اصول شستشو و خشک‌کردن صحیح فرش از جمله دلایل زرد شدن ریشه هاست.

 نحوه رفع زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو

علت زرد شدن ریشه های فرش هر چه که باشد، استفاده از خدمات شستشوی عمیق فرش قالیشویی رباط کریم بهترین راهکار برای حل مشکل است. اما در این مقاله چند روش و راهکار خانگی نیز برای حل این مشکل به شما آموزش می دهیم.

شستشوی مجدد فرش

وقتی فرش را می شویید، آلودگی های بین الیاف خارج شده و با پارو کشیدن به سمت ریشه ها و کناره های فرش می رود. اگر در هنگام شستشو این کناره ها را به خوبی تمیز نکنید، احتمالا ریشه و کناره ها بر اثر این آلودگی ها، زرد می شود. درواقع فرش هنوز به خوبی تمیز نشده و در هنگام خشک شدن، آلودگی ها به همراه آب به کناره ها منتقل شده است.

بنابراین اگر زردی ریشه ها پس از شستشوی فرش اتفاق افتاده باشد، با شستشوی مجدد معمولا می توانید این زردی را برطرف کنید. دقت کنید که در شستشوی مجدد، باید کل فرش را دوباره بشویید تا آلودگی ها کاملا از تمام قسمت های فرش خارج شود. همچنین برای شستشوی مجدد فرش می توانید از خدمات قالیشویی هشتگرد استفاده کرده و فرش را با دستگاه های مخصوص بشویید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که زردی ریشه ها از بین خواهد رفت.

سرکه

اگر تنها قسمتی از ریشه های فرش شما پس از شستشو، زرد شده است، یکی از روش های خانگی از بین بردن این زردی، استفاده از سرکه است. سرکه یک تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده خانگی است که کاربردهای متعددی دارد. از سرکه برای از بین بردن انواع لکه های فرش استفاده می شود. اما زردی ریشه ها نیز از دیگر مشکلاتی است که معمولا با سرکه برطرف می شود.

برای استفاده از سرکه به تنهایی، می توانید کمی سرکه را با آب به نسبت یک به یک ترکیب کنید. حالا با یک اسفنج از این ترکیب برداشته و به ریشه ها بزنید. تا تمیز شدن کامل ریشه ها این مرحله را ادامه دهید. اگر جواب نگرفتید، به مرحله بعدی بروید.

شستشوی مجدد فرش - تصویر 2

ترکیب سرکه و آب نمک

یک روش دیگر استفاده از سرکه، ترکیب کردن آن با آب و نمک است. نمک نیز قدرت پاک کنندگی عالی دارد و در ترکیب با سرکه می تواند معجزه کند. این ترکیب پاک کنندگی بهتری نسبت به سرکه تنها دارد.

یک ظرف بردارید. 1 و نیم لیتر آب را با 2 قاشق چای خوری نمک و 2 قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید. این یک ترکیب فوق العاده قوی برای از بین بردن زردی ریشه فرش است. یک دستمال بردارید و به این ترکیب آغشته کنید. دستمال را به آرامی به ریشه ها بزنید تا محلول به ریشه ها منتقل شود. سپس اجازه دهید در محیط اتاق، ریشه ها کاملا خشک شوند. در نهایت می توانید ریشه ها را جاروبرقی بکشید.

اگر بوی سرکه را دوست ندارید و فکر می کنید فرش پس از این مرحله بوی سرکه گرفته است، می توانید بعد از تمیز شدن ریشه ها، آن ها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین

جوش شیرین نیز یکی دیگر از ترکیبات قوی برای تمیز کردن است. ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز یک محلول عالی برای ریشه های فرش است. جوش شیرین قدرت تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی بالایی داشته و بنابراین باید با دقت استفاده شود.

برای انجام این روش، کافیست ۲ قاشق جوش شیرین را با نیم لیتر آب ترکیب کرده و سپس به آرامی ۲ قاشق سرکه را نیز به آن اضافه کرده و هم بزنید. حالا یک دستمال تمیز بردارید و به این ترکیب بزنید. پس از این، دستمال را به آرامی روی ریشه‌های فرش بکشید. این کار باید تا زمان از بین رفتن زردی ریشه‌ها ادامه پیدا کند.

بعد از اینکه ریشه ها تمیز و درخشان شد، با یک دستمال آغشته به آب تمیز، ریشه ها را پاک کنید. سپس با یک حوله، محل ریشه ها و احیانا کمی از کناره ها را که خیس شده، خشک کنید. اجازه دهید که ۲۴ ساعت ریشه ها در این حالت بمانند تا تا کاملاً خشک شوند. در نهایت با جاروبرقی کشیدن، ریشه‌ها را به حالت قبل از تمیز کردن برگردانید.

استفاده از شوینده‌های قلیایی

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای از بین بردن زردی ریشه ها به کار بگیرید، استفاده از شوینده های قلیایی مثل صابون، شامپو فرش، پودرهای شوینده دستی و ... است. این مواد شویندگی مناسبی داشته و می توانند خاصیت اسیدی که باعث زرد شدن ریشه ها شده را از بین ببرند.

برای استفاده از این ترکیبات، آن ها را به مقدار کمی با آب ولرم ترکیب کنید. سپس یک دستمال تمیز بردارید و به این ترکیب آغشته کنید. حالا دستمال را به ریشه ها بزنید. آرام آرام این کار را انجام دهید تا ریشه ها از فرش جدا نشوند.

این کار را تا تمیز شدن کامل لکه ادامه دهید. پس از تمیز شدن کامل ریشه ها، اجازه دهید در هوای اطراف خشک شوند و تا خشک شدن کامل، روی آن ریشه ها راه نروید. پس از خشک شدن، ریشه ها را جاروبرقی بکشید.

استفاده از شوینده_های قلیایی - تصویر 3

شستن ریشه فرش در قالیشویی

در قالیشویی های معتبر، خدمات متفاوتی به مشتریان عرضه می شود. شستن فرش ها با دستگاه های مخصوص، یکی از خدمات مفید قالیشویی ها است. در هنگام شستشوی فرش با دستگاه، به ریشه های فرش توجه خاصی می شود. همچنین از آن جایی که در شستشوی اتوماتیک با دستگاه، تمام آلودگی های فرش به خوبی از بین می رود، ریشه ها نیز کاملا تمیز شده و زرد نمی شوند.

بنابراین اگر می خواهید فرش تان تمیز شود، ریشه ها زرد نشوند و در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید، پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا از خدمات قالیشویی های معتبر استفاده کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد