افزایش چشمگیر قیمت سیمان به دلیل قطع برق

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن، گفت: برنامه‌های مربوط به پایداری شبکه برق کشور منجر به تعطیلی کارخانه‌های سیمان شده است.

افزایش چشمگیر قیمت سیمان به دلیل قطع برق

فرشید پورحاجت با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان به دلیل قطعی برق کارخانه‌ها، اظهار داشت: کمبود سیمان عامل تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن شده است.

وی با اشاره به بروز مشکل تامین برق کارخانه‌های تولید سیمان در کشور، اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به پایداری شبکه برق کشور منجر به تعطیلی کارخانه‌های سیمان شده است.

پورحاجت با بیان اینکه این وضعیت در روند توزیع سیمان اخلال ایجاد کرده است، افزود: طی یک هفته اخیر سیمان دیگر در بازار نیست و کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن کشور شده است.

وی با اشاره به این‌که در زمان حاضر به دلیل اجرا برنامه‌های پایداری برق شبکه‌های خانگی، تولید شرکت‌های سیمان شرایط مناسبی ندارد، گفت: خروجی وضعیت امروز به‌گونه‌ای شده که طی ۲۰ روز اخیر سیمان با افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: در زمان حاضر هر کیسه سیمان بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مصرف کننده تحویل می‌شود، این در حالی است که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان توزیع می‌شد.

پورحاجت با یادآوری این‌که در زمستان می‌گویند گاز نداریم و در تابستان برق، اضافه کرد: صورت مسئله کاملاً مشخص است و تولیدکنندگان سیمان باید برنامه‌ریزی منظمی در این رابطه داشته باشند. می‌توان با احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس، مشکل برق را حل کنند.

پورحاجت با تاکید بر این که در گاز نیز باید مدیریت صورت بگیرد، اظهار کرد: ایران جزو ۶ کشور اصلی تولیدکننده اصلی سیمان در دنیاست، اما چرا نمی‌توانیم این مسئله را مدیریت کنیم. بایستی فرآیند‌ها را به نحوی تنظیم کنیم تا بتوانیم سیمان تولیدی کشور را در زمان پیک مصرف برق مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • عشقم شهید خدمت
    7

    ۵۰ کیلو سیمان ۳ دلار واقعا مفته مفته در امریکا هر کیسه سیمان حد اقل ۲۰ دلار در ترکیه ۱۰ دلار در افغانستان ۸ دلار ، کجایی دنیا کیسه سیمان ۳ دلار میدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مملکت آب دوغ خیاری یعنی همین

    • ناشناس
      0

      البته اگر شما پولدارها دلار را گرانتر کنید ارزانتر هم میشه !

    • به نخود مغز حتما رییس
      0

      کوچولوی مغلطه کار همیشه ارزانی را با قدرت خرید و حقوق کارگر بسنج نه با قیمت دلار متورم و افسار گسیخته

    • ناشناس
      0

      دلیلیش اینه که رئیسی شما با قیمت ها و حقوق های دستوری پدر کارخانه ها و کارمندان را درآورده

  • ناشناس
    1

    تنها کشوری که گذشته اش از حالش پیشرفته تر است ایرانه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چند تا مثال بزن

    • ناشناس
      0

      پزشکیان مثال زدند دیگه مگه نشنیدی گفتند قبل انقلاب با نصف حقوق سربازی یه موتور میتونستند بخرند الآن استاد تمام دانشگاه با ۴۰ سال سابقه با۳ ماه حقوقشان یه موتور نمیتونند بخرند.

  • ناشناس
    0

    اصلا نیرو گاه برای صرفه جویی نسبت به مقیاس هستش
    مثل اینکه به آدم بگن اگه روزی یه لیوان شیر می خوای یه گاو کوچولو بزار گوشه آپارتمان
    یا هر کی برا خودش موتور برق بخره و...

  • ناشناس
    0

    به جای این همه کاستی، ولایت داریم

  • ناشناس
    0

    رسیدم به اوج قله این ۳سال چه سال‌های بوده که به‌ این روز افتادیم خدا یا کمک کن به‌ ایران بخاطر یک عده همه عزاب نکشند یا حسین زهرا سلام الله علیها پشتیبان همه ایرانیان عزیز باش

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    کسی ساخت و ساز ندارد همه مردم بفکر نان شب

  • فرزندایران
    0

    باسلام این اخبار کذب و غلط هست دوما .
    الان کارخانه سیمان استان اردبیل پلمپ شده . چرا ؟ تخلف در درجه بندی و کیفیت سیمان
    بجای سیمان درجه یک و دو به مردم و سیمانی با کیفیت درجه زیر شش میدادن که ریاست محترم قوه قضائیه دستور پلمپ رو دادن
    قطعی برقی ربطی نداره مسئولان کشوری دنبال افزودن به سودهی خودشون هست نخ بفکر مردم بیگناه و شریف ایران .
    تخلفات همچنان در راس مدیریت اداری و شهری و کارخانجات مشهود و گواه هست ولی برخورد جدی صورت نمی‌گیرد.
    سیمان توزیع نشود به قطع پشت سر بقیه مصالح ساختمان با افزایش قیمت روبه رو خواهد شد

  • چای دبش در باغ ازگل
    0

    قابل توجه حسین شریعتمداری که اوضاع اقتصادی دولت سیزده را به خصوص وضع صنعت برق را مشعشع می دانست و دولت های قبل را نکوهش می کرد که نتوانستند برق رسانی را در کشور مدیریت کنند !!! حالا چرا سکوت می کنی حاج حسین اقا !؟ پس چه شد اسب زین شده که تحویل پزشکیان می دهید ؟ الان نه تنها برق مراکز صنعتی و خانه ها خاموش و تعطیل است ، متاسفانه الان کل کشور و ادارات و.... تعطیل است و پزشکیان کشوری تعطیل شده را از شما تمامیت خواهان پر مدعا تحویل می گیرد !!!؟؟؟

  • مدینه فاضله
    0

    به کامنت گذار با نام عشقم شهید خدمت : قیاست در دسته قیاس های مع الفارق جای می گیرد !!! در امریکا یک کارمند ساده حداقل ۲۰هزار دلار در ماه حقوق می گیرد که با پول ما می شود هر ماه یک میلیاردو دویست میلیون تومان ، اما یک کارمند ساده در ایران در ماه حقوقش بیست تا سی میلیون تومان است حالا بفرمایید قدرت خرید کدام بیشتر است ؟

  • ناشناس
    0

    اقتدار و سربلندی ایران با افزایش قیمت سیمان بیشتر تجلی یافت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد