علی آبادی در یکسال وزارت صمت چه کرد ؟

عباس علی آبادی در دوره وزارت صمت تغییر ریل تولید از صنایع انرژی بر و منبع پایه به صنایع دانش بنیان و تولیدات فناورانه را در دستور کار خود قرار داده بود .

علی آبادی در یکسال وزارت صمت چه کرد ؟

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود 5 درصد بوده و بخش صنعت در این مدت به طور میانگین شش و نیم درصد رشد کرده و در سال 1402 نیز این بخش رشد 4.4 درصدی را تجربه کرده است. 

تدابیر و سیاست­های تغییر ریل در دوره جدید وزارت صمت( اینجا بخوانید).

در این دوره  در بخش زیرساخت های تولید جهت مدیریت ناترازی انرژی با مشارکت  شرکت های بزرگ صنعتی- معدنی به میزان  850 همت پروژه تأمین آب و برق   سرمایه گذاری صورت گرفته است .

احیای نزدیک به 9 هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده ،  از دستاوردهای وزارت علی آبادی است . همچنین  آغاز دوباره روند واردات خودرو که زمینه‌ساز تنظیم بازار در ماه‌های آتی است از دیگر دستاوردها است.

فعال‌سازی مجدد ۴۶۲۷ واحد راکد کوچک، متوسط و بزرگ  ،  افزایش ظرفیت تولید تعداد ۶۰۰۰ واحد کشور به صورت متوسط 15 درصد افزایش در این واحدها ،  از جمله دیگر دستاور های این دوره صمت است 

رشد 56 درصدی ارزش تجارت در کشور و ثبت رکورد جدید ،  افزایش ارزآوری بخش تولیدات صنعتی با رشد 115 درصدی صادرات صنعت و دیپلماسی فعال در حوزه تجارت خارجی با تاکید بر کشورهای همسایه و افزایش تعداد رایزنان سازمان توسعه تجارت  به ۲۴ رایزن  نیز از جمله دستاوردهای مهم حوزه تجارت  دوران  حضور اقای علی آبادی در وزارت صمت است .

رشد 17 درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره به همراه افزایش بیش از 100 درصدی سرمایه گذاری صنعتی ،  توسعه تجارت الکترونیک با رشد 220 درصدی تعداد نماد تجارت الکترونیکی اعطا شده هم از مهمترین دستاورد آقای علی ابادی در  بهبود محیط کسب و کار  به شمار می رود .

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بابک
    2

    با علی آبادی وزیر سابق ورزش نسبتی دارند

  • ناشناس
    0

    اگر اینگونه است که شما می فرمایید لطفاً بروید آمار واگذاری زمین به شرکتهای دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته را در این یک سال ببینید در سال گذشته مجموع واگذاری‌ها به بیست قرارداد نمیرسد و هیچ گونه حمایتی وجود ندارد .

  • ناشناس
    0

    هیچی خورده خوابیده کشورچه طوری به این روز رسیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد