بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی با توجه به شرایط محیطی و محدودیت هایی که در منابع نور و خاک دارند، برای دریافت مواد غذایی که منجر به ریشه زایی، رشد، برگ دهی و گاها میوه دهی می شود، نیازمند بستر مغذی هستند.

بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی

اینجاست که اهمیت خاک و کود بیشتر نمایان می شود. ورمی کمپوست به دلیل داشتن عناصر حیاتی برای گلدان های خانگی می تواند گزینه مطلوب تری باشد.

کود مطلوب برای گیاهان آپارتمانی

شاید ورمی کمپوست را بتوان به دلایل متعددی از بهترین کود ها برای گلدان های آپارتمانی دانست. این محصول سرشار از آهن، پتاسیوم، منیزیم و ویتامین های مورد نیاز سوخت و ساز گیاه است. استفاده از کمپوست ورمی، ریشه زایی، سبز شدن برگ، رشد سریعتر و شادابی گل ها را برای شما به ارمغان می آورد.

این محصول 100 ارگانیک است و شما افزودنی شیمیایی به گیاه خود منتقل نمی کنید. در نظر بگیرید که ورمی کمپوست نوعی بستر برای گیاه است که می تواند با ترکیب خاک مناسب استفاده شود. کمپوست کرمی خواص مهم کودهای رایج شیمیایی را به صورت طبیعی در خود جای داده است.

ورمی کمپوست به دلیل شرایط تولید بسیار بهداشتی تر از کودهای دامی است. این کود سرند شده، پاک شده و تمیز است. هیچگونه مواد خارجی و اضافه (سنک ریزه، شاخ و برگ، کلوخه و...) در آن یافت نمی شود. بنابراین به راحتی می توان در گلدان از آن استفاده کرد.

این کود بسیار متعادل است، یعنی از نظر شوری، قلیایی و اسیدی در شرایط ایده آل قرار دارد. در ثانی، مقدار جذب بالایی دارد، این بدین معنا است که گیاه را از آبیاری های مکرر بی نیاز می سازد.

در تمامی روش های تولید ورمی کمپوست تخم های علف هرز و حشرات از بین می رود. این موضوع به دلیل قرار دادن گلدان ها در منزل اهمیت زیادی پیدا می کند. مطمن باشید که دیگر دردسرهای اینچنینی را با گلدان خود نخواهید داشت.

بوی مزاحم از دیگر مشکلات کودهای دامی است که در ورمی کمپوست کاملا از بین رفته و شما با خاکی بدون بو (هم در حالت خشک و هم در حالت مرطوب) مواجه خواهید بود.

مزایای ورمی کمپوست در کشاورزی

این محصول برای کشاورزی نیز بسیار مفید است. به دلیل سبک بودن به راحتی ریشه گیاهان تبادل اکسیژن دارند. فرسایش خاک و جلوگیری از شوری زمین از ویژگی های ورمی کمپوست در کشاورزی است.

وجود ویتامین B12 در محصول سبب رشد بهتر درختان می شود. افزایش میوه دهی و عدم رشد گیاهچه های هرز و حذف هزینه های هرس کردن از سایر مزیت های ورمی کمپوست در زمین های زراعی است. در ترکیبات این کود میکروارگانیسم ازتوباکتر وجود دارد که به جذب مواد غذایی و تجزیه آن برای گیاه کمک شایانی می کند.

ترکیب ورمی کمپوست با کرم های کمپوستر زنده برای زمین هایی که دچار فقر مواد مغذی هستند بسیار توصیه می شود. این کرم ها تاثیر شکفت انگیزی در حاصلخیزی و تامین زنجیره مواد مغذی خاک دارند.

C _Users_EngPC_Desktop_برتری ورمی کمپوست به کود گاوی.jpg - تصویر 2

مقدار مصرف ورمی کمپوست

مطمئن باشید که استفاده بیشتر از کمپوست ورمی، گیاه شما را نمی سوزاند. این محصول بسیار متعادل است و بر خلاف کودهای شیمیایی درصد عناصر تشکیل دهنده آن در محدوده مجاز قرار دارد.

مقدار مصرف ورمی کمپوست برای درختان مثمر و غیر مثمر به صورت تجربی با توجه سن گیاه (و یا دوبرابر سن) اعمال می شود. بدین صورت که اگر درخت سیب با سن 15 سال داریم، می بایست 15 تا 30 کیلوگرم ورمی کمپوست پای آن اضافه کرد. البته در گلدان های آپارتمانی کافیست یک سوم گلدان را از ورمی پر کنید تا نتیجه حاصل شود.

بهترین روش استفاده از ورمی کمپوست در باغ

برای اضافه کردن ورمی کمپوست به درختان کافیست از چالکود استفاده کنید. در این روش با به حداقل رسیدن میزان فعالیت گیاه، در انتهای سایه درخت بر روی زمین ، چاله ای حفر کرده که با عمق ریشه، میزان سال رشد، چیدمان درختان تناسب داشته باشد. معمولا سن گیاه باید بالاتر از ۵ سال باشد تا چالکود انجام شود. تعداد چاله ها بین ۲ تا ۴ عدد می باشد که در دور درخت حفر می شود. درون چاله ها از از ورمی کمپوست پر و روی خاک مزرعه اضافه می کنیم.

C _Users_EngPC_Desktop_راهنمای-چالکود-درخت.jpg - تصویر 3

راهنمای خرید ورمی کمپوست

برای سفارش، تولید و مشاوره پیرامون محصول ورمی کمپوست می توانید با شرکت آرویج کود البرز(ثبت 5094) به شماره 09122687542 تماس بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت https://vermicomposting.ir مراجعه نمایید.

ارسال سریع با حداقل تعرفه باربری، فروش محصول با آنالیز به روز، ارسال به صورت کیسه ای و فله ای، فروش از 1 کیلو تا 100 تن، تخفیف ویژه شهرداری و ارگان های دولتی و خصوصی، راهنمای ویژه استفاده صحیح و ... از ویژگی های همکاری با این مجموعه است. با ما در ارتباط باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد