بهترین زمان خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری پرسود

با افزایش یافتن قیمت طلا در طی سال‌های گذشته ممکن است شما هم به فکر سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه افتاده باشید اما نمی‌دانید که چه زمانی برای خرید طلا بهتر است برای اینکه بتوانید بیشترین سود را در خرید طلا به دست آورید باید زمان درست آن را تشخیص دهید و بدانید که چه روزی و چه زمانی طلا را خریداری کنید.

بهترین زمان خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری پرسود

در این مقاله می‌خواهیم بهترین زمان خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری پرسود را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سرمایه‌گذاری عالی برای خود داشته باشید. یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها سرمایه‌گذاری روی سکه است که در این صورت باید بدانید؛ چه زمانی برای خرید سکه مناسب است؟ برای اینکه این مورد را بدانید شما باید شرایط اقتصادی، سیاسی، تورم، قیمت ارز و قیمت سکه را بررسی کنید.

بهترین زمان خرید سکه

نوساناتی که در بازار وجود دارد باعث شده که خرید سکه نسبت به خرید طلا اهمیت بیشتری داشته باشد. در ادامه برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه که می‌تواند در میزان سود و ضرر آن موثر باشد را بررسی می‌کنیم.

فصول مختلف و بهترین زمان خرید طلا

سرمایه‌گذاری فصلی را می‌توان یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید طلا دانست در برخی از فصل‌های سال ممکن است قیمت طلا فزایش پیدا کند برای مثال ماه سپتامبر میلادی جزو ماه‌هایی هست که با افزایش طلا روبرو بوده‌ایم. این مورد در کشور ما نیز وجود دارد و در بازه‌های زمانی خاصی قیمت طلا تغییر خواهد کرد، برای مثال در ماه‌هایی مانند محرم و سفر که استقبال مردم برای خرید طلا کمتر است، قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند شما همیشه باید به قیمت روز طلا و سکه دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید.

حباب طلا و سکه چیست و چه تاثیری بر قیمت آن‌ها دارد؟

کلمه حباب شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ کلمه حباب ممکن است شما را به یاد بی ثباتی، زودگذر بودن، بیندازد. زمانیکه سرمایه گذاران از این اصطلاح در مورد قیمت‌ها استفاده می‌کنند یعنی قیمت بازاری آن موضوع مد نظر مانند سکه و طلا بیشتر از ارزش واقعی که دارد می‌باشد و دیر یا زود مانند حباب خواهد ترکید به همین دلیل زمانیکه می‌خواهید در همچین شرایطی سرمایه‌گذاری کنید باید دقت کافی را داشته باشید.

روش های محاسبه حباب طلا و سکه

اگر تعادل در بازار بهم بخورد باعث ایجاد حباب سکه می‌شود. در این زمان شما باید مبلغ بیشتری برای خرید سکه پرداخت کنید.

شاید برای بعضی از شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه باید حباب سکه را محاسبه کنید نحوه محاسبه حباب سکه به شرح زیر است:

Picture2

نحوه محاسبه حباب سکه:

حاصل ضرب قیمت اونس جهانی طلا، نرخ دلار، وزن سکه و 0.9 را در 31.1 تقسیم کنیم. در آخر حاصل محاسبه را با حق ضرب جمع کنیم.

حال باید بدانید این اعدادی که گفته شد چیست؟

31.1 گرم= معادل هر انس طلا می‌باشد.

نرخ دلار= نرخ روز دلار در نظرگرفته می‌شود.

قیمت اونس جهانی= این قیمت باید به روز باشد که می‌توانید در سایت rahavard365.com از قیمت‌های به روز مطلع شوید.

وزن سکه= وزن سکه انتخابی

حق ضرب= 5 هزار تومان

0.9 = عیار سکه بهار آزادی 21.6 و عیار اونس طلا 24 است.

برای بدست آوردن حباب سکه عدد بدست آمده از فرمول را از میزان قیمت روز سکه کم کنید. محاسبه روزانه حباب ربع سکه، حباب سکه امامی، حباب سکه تمام و دیگر سکه‌ها کار آسانی نیست،به همین دلیل برای اینکه بتوانید سریعا از قیمت‌ها اطلاع داشته باشید صفحه بازار طلای وبسایت رهاورد 365 به آدرس rahavard365.com/gold مرجع قیمت لحظه‌ ای طلا، سکه و صندوق های طلا در ایران است.

بهترین مرجع مشاهده قیمت طلا و سکه و حباب آن ها کدام است؟

در سایت rahavard365.com/gold علاوه بر قیمت طلا شما میتوانید قیمت سکه ، قیمت نیم سکه ،قیمت ربع سکه و قیمت سکه گرمی را مشاهده کنید و همچنین از میزان حباب سکه هم با خبر شوید.

فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین بهترین زمان خرید سکه

میزان حباب سکه بستگی به نوع و وزن هر سکه دارد. سکه‌های کم وزن مانند سکه‌های گرمی طرفداران بیشتری دارد، به همین دلیل زمان افزایش تقاضا این نوع سکه‌ها مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد و در نتیجه حباب بیشتری خواهند داشت. وقتی که می‌خواهید سکه بخرید باید توجه داشته باشید که حباب مثبت زیادی نداشته باشد چون در این صورت سرمایه‌گذاری شما پر ریسک خواهد بود. عواملی مانند کمیاب شدن، زیاد شدن تقاضا و افزایش قیمت‌ها موجب می‌شود که حباب سکه زیاد شود.

Picture3

از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در خرید سکه عبارتنداز:

  1. قیمت دلار و تحلیل و پیش بینی کردن آن در تشخیص بهترین زمان خرید سکه تاثیرگذار است. هر چقدر که قیمت دلار بالا می‌رود قیمت طلا و سکه هم بالاتر خواهد رفت.
  2. قیمت اونس طلا: قیمت اونس طلا بر قیمت طلا تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر می‌خواهید سکه بخرید بهترین زمانی که می‌خواهید سکه و طلا خریداری کنید زمانی است که بازار از ثبات کافی برخوردار است
  3. تاثیر اتفاق‌های سیاسی و اقتصادی که تاثیر بسیار زیادی دارد. وجود شرایط سیاسی خاص مانند تورم بالا و تحریم‌ها و خبرهای مرتبط با جنگ تقاضا برای خرید سکه و طلا را بیشتر می‌کند به همین دلیل در این زمان قیمت‌ها افزایش پیدا خواهند کرد.
  4. تاثیر عرضه و تقاضا که فاکتور مهمی در تغییر قیمت میباشد. هر اتفاقی که تقاضا را برای خرید سکه و طلا افزایش دهد، باعث افزایش قیمت سکه می‌شود. این زمان بهترین تایم خرید سکه است. البته این مورد را بدانید که اگر دیرتر از این زمان خرید خود را انجام دهید، شما نه تنها سود نمی‌کنید بلکه ضرر نیز می‌کنید.
  5. تاثیر شرایط اقتصاد کلان که عبارتند از:
  • نرخ بهره: هر چقدر نرخ بهره بالاتر باشد، قیمت طلا و سکه کم می‌شود.
  • نرخ تورم: هر چقدر نرخ تورم بالاتر باشد، قیمت طلا و سکه زیاد می‌شود.
  • نقدینگی (عرضه پول): نقدینگی زیاد، قیمت طلا و سکه را زیاد می‌کند.

جمع بندی :

قبل از اینکه با حباب سکه و درصد آن‌ها آشنا شوید، باید بدانید که حباب سکه چیست. حباب سکه زمانی ایجاد می‌شود که تقاضای افراد برای خرید طلا و سکه زیاد شود. هر چه قیمت منطقی و قیمت خرید سکه و طلا از یکدیگر فاصله می‌گیرند، حباب آن‌ها بیشتر می‌شود. می‌دانید حباب سکه در دو نوع منفی و مثبت است.

با توجه به قیمت ربع سکه و سکه گرمی نسبت به دیگر سکه‌ها پایین‌تر است، تقاضا برای خرید این دو نیز بیشتر می‌باشد. به همین دلیل ممکن است حباب ایجاد شود. وقتی که تقاضا کم شود، در اصطلاح گفته می‌شود حباب سکه ترکیده شده و قیمت‌ها کاهش زیادی خواهند داشت. بنابراین قبل از اینکه در بازار سکه سرمایه‌گذاری کنید به حباب آن‌ها توجه نمایید. اگر شما این آموزش‌ها را بدانید میتوانید سرمایه‌گذاری دقیقی انجام دهید و هیچ‌گاه در ضرر نباشید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد