براساس اعلام مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری

این شرط مهم برای خرید خودرو از کارخانه برداشته شد

مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری از برداشتن شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه خبر داد.

این شرط مهم برای خرید خودرو از کارخانه برداشته شد

دیوان عدالت اداری به شروط خریداران خودرو از کارخانه ورود کرد. براساس اعلام مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه برداشته شد.

یدالله اسمعیلی فرد گفت خریداران خودرو از شرکت‌های خودروساز نیازی به داشتن گواهینامه ندارند و این مساله از صلاحیت شورای رقابت خارج است.

سخنان مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حالی درباره برداشتن شرظ مربوط به گواهینامه مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته این شرط سبب شد بسیاری از متقاضیان از امکان خرید خودرو به قیمت کارخانه باز بمانند.

بعد از نوسانی شدن بازار خودرو به دنبال بازگشت تحریم‌های اقتصادی در سال ۹۷ اعضای وقت شورای رقابت نسبت به ایجاد محدودیت‌هایی برای متقاضیان خرید خودرو از کارخانه اقدام کردند. داشتن گواهینامه پایه دو یکی از شروطی بود که مورد توجه شورای رقابت قرار گرفت.

حال در شرایطی که وضعیت بازار خودرو تا حدی از بحران‌های پیشین خارج شده، دیوان عدالت اداری به موضوع شروط مربوط به متقاضیان برای خرید محصولات شرکت‌های خودروساز در مبدا وارد شده و شرط داشتن گواهینامه را برای خریداران برداشته است.

به نظر می‌رسد چنانچه وضعیت خودرو و هجوم خریداران برای خرید خودرو از خودروسازان همچنان با چالش روبرو بود، شرط داشتن گواهینامه ابطال نمی‌شد.

البته هنوز شرط‌های دیگر مانند داشتن ۱۸ سال تمام، تحویل نگرفتن خودرو طی ۴۸ ماه گذاشته از ایران خودرو و سایپا، خرید نکردن خودرو طی ۲۴ ماه گذشته از خودروسازان خصوصی به قوت خود باقی است.

برداشتن این شرط می‌تواند روی قیمت‌های بازاری خودرو نیز تاثیر داشته باشد و مسیر برخی از متقاضیان که قصد خرید خودرو از بازار داشتند را به سمت شرکت‌های خودروساز تغییر دهد.

منبع: اکوایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    شو راه انداختن ....چ فرقی در اصل ماجرا ک تولید ناکافی و بی کیفیته ایجاد شد؟ واردات خودرو رو آزاد کنید کم مردم رو اذیت کنید عوضیا

  • بنگادار
    0

    آره واقعا ، زن و بچه نمایشگاه داران چه گناهی کرده اند که گواهینامه ندارند و اصلا نمیخواهند رانندگی کنند

  • ناشناس
    0

    حتما باید یه نفر شکایت کنه و ۶تا یکسال عمرشو بزار به اینکه اینکار خلافه بعد انباریتون دیوان ...با چندین جلسه رای به خلافکار بده ، چرا این مرجع ...مستقیم به موارد خلاف که شهود عینی داره ورود نمی کنه

  • محسن سلطانی راد
    0

    بله ، وقتی یکه تازی ایران خودرو و سایپا با آمدن خودروهای وارداتی در حال رو به پایان باشد شرایط را برای فروش خودروهای تان(ارابه های مرگ ایرانیان) کمی آسان تر و شرایط مردم آزارتان راآسان تر خواهید کرد

  • ناشناس
    0

    باز به نفع دلال همه چی در این مملکت به نفع دلال رقم می خوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد