برنامه‌ دومینیکا یکی از بهترین برنامه‌های شهروندی سال ۲۰۲۴

دومینیکا با رتبه ۵۲ از ۱۸۸ کشور در گزارش معتبر شهروندی جهانی یا WCR، در سال ۲۰۲۴، جایگاه قابل توجهی را به دست آورده است.

 برنامه‌ دومینیکا یکی از بهترین برنامه‌های شهروندی سال ۲۰۲۴

این نشان می‌دهد که این کشور با تلاش متعهدانه در راستای ارائه‌ فرصت‌های دردسترس و جذاب برای افرادی که به دنبال شهروندی دوم و مکانی امن به عنوان وطن دوم هستند، خود را به اثبات رسانده است. چیزهای زیادی وجود دارد که دومینیکا را تبدیل به کشوری عالی برای سرمایه‌گذاری و دریافت تابعیت و پاسپورت دوم  می‌کند. بیایید نگاهی بیندازیم:

گزارش شهروندی جهانی ۲۰۲۴

گزارش شهروندی جهانی به عنوان معیاری جامع عمل می‌کند و کشورها را بر اساس المان‌هایی مانند ایمنی و امنیت، فرصت‌های اقتصادی، کیفیت زندگی، تحرک جهانی و آزادی مالی ارزیابی می‌کند. رتبه‌بندی چشمگیر و مزایای بسیار، شهرت این کشور را به عنوان مقصدی پیشرو برای سرمایه‌گذاران، مهاجران و افرادی که به دنبال گسترش جایگاه بین‌المللی خود هستند، نشان می‌دهد.

در گزارش سال ۲۰۲۴، این جزیره از نظر ایمنی و امنیت و همچنین عوامل تحرک جهانی برجسته شد و نشان داد که می‌تواند نگرانی‌های شهروندان بین‌المللی را برطرف کند.

عوامل کلیدی موثر در عملکرد قوی

ایمنی و امنیت

در آخرین گزارش شهروندی جهان به امتیاز بالای ۸۲.۳ برای ایمنی و امنیت دست یافته است. این موضوع تعهد این کشور را برای فراهم کردن محیطی امن برای شهروندان و ساکنانش نشان می‌دهد و آن را به مقصدی مطلوب برای کسانی که ایمنی را در ملاحظات شهروندی جهانی خود در اولویت قرار می‌دهند، بدل می‌کند.

تاکید بر ایمنی و امنیت نه تنها کیفیت زندگی افراد در آن کشور را افزایش می‌دهد، بلکه به جذابیت کلی کشور به عنوان مکانی امن و دلپذیر برای زندگی، کار و سرمایه‌گذاری می‌افزاید.

دومینیکا با برتری در این جنبه‌ حیاتی شهروندی، استانداردی را برای دیگر کشورها تعیین می‌کند که باید از آن پیروی کنند. ایمنی و امنیت است که شهرت آن  را به عنوان انتخابی برتر برای کسانی که به دنبال محیطی امن و پایدار برای شهروندی بین‌المللی هستند، تقویت می‌کند.

تحرک جهانی یا امکان سفر بدون ویزا

در گزارش شهروندی جهان در سال ۲۰۲۴ امتیاز فوق‌العاده‌ی ۶۴.۴ را برای تحرک جهانی کسب کرده است. این دستاورد تعهد این کشور به ارائه فرصت‌های بیشتر و بیشتر به شهروندان و ساکنان خود برای سفر و تعامل بین‌المللی را برجسته می‌کند. با کسب امتیاز خوب در حوزه تحرک جهانی، نشان می‌دهد برای تسهیل حرکت در سراسر مرزها و دسترسی به طیف گسترده‌ای از کشورها بدون نیاز به محدودیت روادید همواره تلاش می‌کند.

این دستاورد نه تنها به طور مثبت تعهد به یکپارچگی جهانی را منعکس می‌کند، بلکه این کشور را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی که به دنبال افزایش تحرک و انعطاف در فعالیت‌های شخصی و حرفه‌ای خود هستند، بدل می‌کند. به نشان دادن همسویی خود با نیازها و آرزوهای در حال رشد شهروندان مدرن جهانی ادامه می‌دهد.

سایر عواملی که برنامه‌ی این کشور را تبدیل به برنامه‌ای عالی می‌کند

همچنین به عنوان «جزیره طبیعت کارائیب» شناخته می‌شود که دارای ترکیبی منحصر به فرد از زیبایی طبیعی، فرهنگ غنی و جامعه‌ای صمیمی است که آن را به عنوان مقصدی واقعا استثنایی متمایز می‌کند.

جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارهای باشکوه و حیات دریایی پرجنب و جوش، جزیره را به بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان محیط زیست تبدیل کرده است. از پیاده‌روی در مناظر آتشفشانی گرفته تا غواصی در آب‌های شفاف، طیف متنوعی از تجربیات در محیط طبیعی را ارائه می‌دهد که مناظر خیره‌کننده و تنوع زیستی آن را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر شگفتی‌های طبیعی، جمعیت خون‌گرم و مهمان‌نواز این کشور به جذابیت این کشور می‌افزاید. مردم محلی که به خاطر دوستی و فرهنگ پویای خود مشهورند، با آغوش باز از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند و آن‌ها را به لذت بردن تمام و کمال از موسیقی سنتی، رقص و غذا دعوت می‌کنند. جشنواره‌ها و رویدادهای رنگارنگ جزیره، با نیم‌نگاهی به میراث تاریخی ، فرصتی را برای جشن گرفتن در کنار مردم فراهم می‌کند.

اخذ شهروندی دومینیکا - تصویر 1

توجه به پایداری محیط زیست

تعهد به پایداری و حفاظت محیط زیست، این کشور را به عنوان کشوری مسئول در زمینه‌ محیط زیست خود، از دیگر کشورها متمایز می‌کند. این کشور به حفظ گنجینه‌های طبیعی و ترویج شیوه‌های دوستدار محیط زیست،  متعهد است و همین موضوع جایگاه رهبری را در حوزه‌ گردشگری پایدار و حفاظت از محیط زیست برای این کشور به ارمغان می‌آورد. بازدیدکنندگان چه در حال کاوش در جنگل‌های بکر، استراحت در سواحل منزوی یا شرکت در طرح‌های مبتنی بر جامعه باشند، می‌توانند از نزدیک شاهد همزیستی هماهنگ بین انسان و طبیعت باشند.

تابعیت  و دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برنامه شهروندی با سرمایه‌گذاری (CBI) علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، به خاطر مسیر خوبی که برای دریافت شهروندی دوم به سرمایه‌گذاران و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهد، مورد توجه است. این ابتکار، همراه با کیفیت استثنایی زندگی جزیره، این سرزمین را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال گسترش افق‌های جهانی خود و تضمین آینده‌ای روشن‌تر برای خود و عزیزانشان هستند.

برنامه CBI دومینیکا به متقاضیان واجد شرایط اجازه می‌دهد تا در ازای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور، شهروندی و هزینه پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند و راهی به سوی ایمن کردن زندگی و امنیت اقتصادی، افزایش تحرک جهانی و سبک زندگی بهتر برای خود بگشایند.

علاوه بر این، تاکید بر شفافیت، کارایی و سیاست‌های سرمایه‌پسند، آن را به انتخابی ارجح در میان افراد باهوشی که به دنبال شهروندی دوم هستند، بدل کرده است. تعهد این کشور به حفظ استانداردهای بالای دقت و یکپارچگی در فرآیند اعطای شهروندی دوم، اعتماد و اطمینان متقاضیان را در سراسر جهان جلب کرده است.

همچنان در حوزه‌ شهروندی جهانی به برتری خود  برای دریافت گذرنامه ادامه می‌دهد و رتبه‌‌ این کشور در گزارش شهروندی جهانی ۲۰۲۴ به عنوان شاهدی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر این کشور برای ارائه‌ تجربه‌ شهروندی دومینیکا بسیار خوب در سطح جهانی است. در بین ۱۸۸ کشور، در این گزارش، در رده‌ ۵۲ قرار دارد که موقعیت پیشتاز آن را در حوزه‌ شهروندی بین‌المللی ثابت می‌کند. با تمرکز بر برتری، صداقت و در دسترس بودن، راه را برای آینده‌ای هموار می‌کند که در آن شهروندی هیچ مرزی نمی‌شناسد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد