نگاهی گذرا به تاریخچه قبرس شمالی

قبرس شمالی که رسما به‌عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) شناخته می‌شود، دارای تاریخ پیچیده‌ای است.

نگاهی گذرا به تاریخچه قبرس شمالی

این منطقه در جزیره قبرس در شرق دریای مدیترانه قرار دارد و کانون درگیری بین یونانی‌های قبرس و ترک‌های قبرس بوده است. شما می‌توانید با رزرو تور ارزان قبرس شمالی و بدون ویزا از این منطقه دیدن کنید و از نزدیک با تاریخچه آن آشنا شوید.

تور ارزان قبرس شمالی

تور ارزان قبرس شمالی می‌تواند تجربه‌ای غنی و مفرح بدون خالی شدن حساب بانکی باشد! اول از همه سفر به قبرس نیاز به اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن را ندارد. چرا که سفر از ایران به این منطقه همانند سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارد.

با آفر تور قبرس شمالی می‌توانید از بندر زیبای گیرنه دیدن کنید، در قلعه قرون وسطایی گیرنه قدم بزنید و خرابه‌های باستانی سالامیس در نزدیکی فاماگوستا را کشف کنید. سواحل زیبا، مانند سواحل Ayia Napa و Fig Tree Bay، برای استراحت بدون هیچ هزینه‌ای عالی هستند.

در قبرس فرصت چشیدن غذاهای محلی را از دست ندهید. غذاهای خیابانی و غذاخوری‌های کوچک غذاهای خوشمزه را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. همیشه بازارها یا جشنواره‌های محلی را بررسی کنید، جایی که می‌توانید فرهنگ محلی را تجربه کرده و شاید سوغاتی‌های مقرون به صرفه بخرید.

همچنین از فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی در کوه‌های خوش‌منظره ترودوس یا بازدید از خط سبز برای درک تاریخ جزیره لذت ببرید که سفر شما را به‌یادماندنی‌تر می‌کند. با برنامه‌ریزی دقیق آمیتیس بال پارس یک ماجراجویی شگفت‌انگیز و مقرون‌به‌صرفه در قبرس شمالی در انتظار شما است.

تاریخچه شکل‌گیری قبرس

تور ارزان قبرس شمالی می‌تواند شما را با تاریخ غنی قبرس به دوران باستان بازگرداند، زیرا شواهدی از سکونت انسان از دوره نوسنگی در این منطقه وجود دارد. این جزیره در دوران‌های مختلف توسط قدرت‌هایی نظیر رومی‌ها، بیزانسی‌ها و عثمانی‌ها مستعمره شده است. قبرس تحت فرمانروایی عثمانی از 1571 تا 1878 تغییر جمعیتی قابل توجهی را تجربه کرد. زیرا مسلمانان ترک در آن ساکن شدند. در عین حال جمعیت محلی مسیحی یونانی نیز به رشد خود در آن ادامه دادند.

در سال 1878، قبرس توسط عثمانی‌ها به بریتانیا اجاره داده شد و در سال 1914، در طول جنگ جهانی اول ضمیمه شد. دولت بریتانیا همزیستی ناآرامی را در میان جوامع جزیره حفظ کرد، اما تنش‌ها به‌ویژه با افزایش ناسیونالیسم در یونانیان شروع به افزایش کرد. پس از جنگ جهانی دوم و در سال 1960، قبرس تحت چارچوب قانون اساسی استقلال یافت که تقسیم قدرت بین دو جامعه جنوبی و شمالی انجام شد.

 

دخالت ترکیه و پیامدهای آن

ترکیه در 20 ژوئیه 1974 با استناد به حقوق خود به‌عنوان یک قدرت ضامن بر اساس معاهده 1960، مداخله نظامی در قبرس را آغاز کرد. این مداخله منجر به تقسیم جزیره شد و ترکیه یک‌سوم شمالی را تصرف کرد. این دخالت نظامی در پی کودتای ژوئیه 1974 توسط ملی‌گرایان یونانی قبرس انجام شد.

در نوامبر 1983، ترک‌های قبرس به‌طور یکجانبه اعلام استقلال کردند و TRNC یا جمهوری ترک قبرس شمالی را تاسیس کردند. درحال‌حاضر ترکیه حاکمیت این منطقه را به رسمیت می‌شناسد و همانند سفر به ترکیه از گردشگران ایرانی ویزا اخذ نمی‌کند.

قلعه تاریخی گیرنه - تصویر 2

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

قبرس شمالی انبوهی از جاذبه‌های گردشگری جذاب دارد که زیبایی طبیعی آن را برجسته می‌کند. قبرس شمالی به مقصدی عالی برای مسافرانی تبدیل شده است که به‌دنبال آرامش و ماجراجویی توامان هستند.

بندر زیبای گیرنه

یکی از خیره‌کننده‌ترین نقاط، بندر زیبای گیرنه است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند از گردشی آرام در امتداد اسکله لذت ببرند. همچنین در رستوران‌های جذاب غذا بخورند یا برای گشت‌وگذار در خط ساحلی از تور قایق استفاده کنند. در همان نزدیکی، صومعه خوش‌منظره بلاپایس فضایی آرام و مناظر خیره‌کننده از کوه‌های اطراف را فراهم می‌سازد.

 

شبه جزیره کارپاز

ساحل طلایی در شبه جزیره کارپاز یک جواهر پنهان و دارای شن‌های نرم و آب‌های شفاف است. این منطقه برای آفتاب گرفتن و شنا ایده‌آل خواهد بود. پارک ملی کارپاز در مجاورت با مناظر وسیع و گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد خود فرصت‌هایی را برای پیاده‌روی و تماشای حیات وحش فراهم می‌کند.

مناظر گیرا در ساحل لاک پشت آلاگادی ادامه دارد، منطقه‌ای حفاظت شده که در آن می‌توانید شاهد لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی در طول فصل باشید. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، کوه‌های ترودوس مسیرهایی مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در میان مناظر سرسبز فراهم می‌کند.

سواحل و دریای قبرس شمالی - تصویر 3

بازارهای محلی

در تور ارزان قبرس شمالی، بازدید از بازارهای محلی فوق‌العاده در فاماگوستا را از دست ندهید. جایی که می‌توانید با فرهنگ محلی آشنا شوید، غذاهای خوشمزه قبرسی را امتحان کنید و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد آنجا را بخرید. پرداخت تور قبرس قیمت مناسب، واقعا ارزش تجربه‌ای که به شما ارائه می‌کند را دارد.

تور لحظه آخری قبرس شمالی

اگر قصد دارید یک تور لحظه آخری قبرس شمالی داشته باشید، آژانس آمیتیس متخصص و پیشرو در تورهای قبرس شمالی و یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های مسافرتی ایران در خدمت شما است. آمیتیس به‌عنوان نماینده رسمی شرکت هواپیمایی فری برد در ایران، پروازهای مستقیم به فرودگاه ارجان در قبرس شمالی را ارائه می‌دهد. این ایرلاین یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که به شهرهای آنتالیا، آلانیا و بدروم ترکیه نیز پرواز دارد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای گردشگران ایرانی تبدیل می‌کند.

گوهر پنهان این منطقه را با آفر تور قبرس شمالی ما کشف کنید. با کاوش در دهکده‌های جذاب و سواحل بکر قبرس شمالی خود را در یک بهشت ​​مدیترانه‌ای خواهید یافت که روزبه‌روز گردشگران بیشتری با آن آشنا می‌شوند.

با راهنماهای آگاه آمیتیس این فرصت را خواهید داشت تا اسرار این مقصد منحصربه‌فرد را کشف کنید و خاطراتی را بسازید که تا مدت‌ها همراه شما باقی بماند.

جمع بندی

تور ارزان قبرس شمالی یک فرصت عالی برای گذراندن تعطیلات در بهشت مدیترانه است. با این تور می‌توانید در بهترین هتل‌های قبرس شمالی اقامت کنید و از سواحل گرم و آزاد نهایت لذت را ببرید. این تجربه فراموش‌نشدنی را از دست ندهید و همین امروز تور قبرس شمالی خود را رزرو کنید و سفری متفاوت با سفرهای دیگر را کلید بزنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد