سخنگوی هیئت رییسه مجلس:

حذف ارز ترجیحی خواست دولت بود/ نه به شروط عمل شد و نه کالابرگ داده شد

سخنگوی هییت رییسه مجلس گفت: مجلس بصورت جدی مخالف این لایحه بود اما آقایان آمدند و گفتند قیمت کالاهای اساسی را حفظ می‌کنند و با این توجیه که از رانت جلوگیری می‌کنیم این مسیر را پیش بردند.

حذف ارز ترجیحی خواست دولت بود/ نه به شروط عمل شد و نه کالابرگ داده شد

سخنگوی هییت رییسه مجلس نسبت به حاشیه سازی برخی جریانات برای مجلس در خصوص ماجرای حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد و گفت: باید از این حاشیه سازی ها عبور کنیم و اجازه ندهیم برخی مسائل بصورت غیر واقعی و غیر دقیق مطرح شود.

حذف ارز ترجیحی درخواست دولت بود درضمن مجلس با درخواست دولت مبتنی بر شروطی موافقت کرد و آن اینکه دولت قیمت کالاهای اساسی را براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ حفظ کند. علاوه بر این قرار بود، کالا برگ الکترونیک به مردم داده شود.

متاسفانه به شرط مجلس عمل نشد، کالا برگ الکترونیک هم داده نشد و یکباره دیدیم این طرح اجرایی شد.

کسانی که این اظهارات را مطرح می کنند، سوابق مصاحبه ها و گفته‌ی خود را دربیاورند. این اظهارات عجیب است.

مجلس بصورت جدی مخالف این لایحه بود اما آقایان آمدند و گفتند قیمت کالاهای اساسی را حفظ می‌کنند و با این توجیه که از رانت جلوگیری می‌کنیم این مسیر را پیش بردند.

من تعجب می‌کنم که چرا مسائلی که مرتبط با تصمیمات ملی است بهانه ی دعوای سیاسی می شود البته که ما مدت هاست با این بهانه های سیاسی سروکار داریم.

 اصلا سوال ما این است که سخنگوی اقتصادی دولت چرا تا زمانیکه مسئولیت داشت یکبار راجع به این مسئله اظهارنظر نکرد. صحبت های ایشان در مجلس هست که به بهانه مقابله با فساد این مسئله را دنبال می کردند.

باید از این حاشیه سازی ها عبور کنیم و اجازه ندهیم برخی مسائل بصورت غیر واقعی و غیر دقیق مطرح شود. لایحه پیشنهاد دولت بود و تاکید دولت هم بر تصویب آن بود.

منبع: روزپلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    وقتی مشتی بیسواد در راس قرارمیگیرند و بدون اگاهی با سرنوشت ملت و مملکت بازی میکنند و کسی انهارا محاکمه نخواهد کرد میشود امروز گرانی و تورم وفقر و فلاکت اکثریت مردم نگون بخت خداوند انهارا نیامرزد و به عذاب الهی گرفتار کند.

  • ناشناس
    0

    خب جلوگیری کردند مگه چای دبشا ندیدید !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد