حقایق شوکه‌کننده درباره جنجال پرداخت وام به کارمندان بانک

گزارش‌های رسمی پرداخت ۵۶۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را در سال گذشته تایید می‌کنند و نشان می‌دهند عدد ۹۱.۵ هزار میلیارد تومان واقعا چیزی جز مقداری پول خرد نیست.

حقایق شوکه‌کننده درباره جنجال پرداخت وام به کارمندان بانک

دست‌ودل‌بازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کارمندان و مدیران خود دوباره داغ دل مردم را تازه کرده است.

آمار‌های رسمی می‌گویند پارسال ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان در قالب وام به ۲۱۰ هزار و ۶۸۰ کارمند، مدیر و عضو هیات مدیره بانک پرداخت شده تا هر نفر به طور میانگین از این سفره ۴۳۵ میلیون تومان سهم ببرد. افکارعمومی این مرتبه هم مثل خرداد سال قبل که گزارش ۱۴۰۱ در دسترس قرار گرفت، عصبانی هستند، چون به‌عنوان مثال آخرین آمار از شکل‌گرفتن صف ۳۰۰ هزار نفری برای دریافت وام ازدواج و بدقلقی بانک‌ها در پرداخت دیگر انواع تسهیلات از جمله وام ودیعه مسکن و وام فرزندآوری حکایت دارد.

پرداخت وام به کارمندان بانک؛ قانون چه می‌گوید؟

وام به کارمندان، مدیران و اعضای هیئت‌مدیره بانک‌ها هم تعلق می‌گیرد، ولی برای اینکه حرف و حدیثی پیش نیاید، هر بانک موظف است در راستای شفاف‌سازی مالی، آمار پرداخت وام این بخش را در معرض دید عموم قرار دهند.

بانک مرکزی در آیین‌نامه پرداخت وام به کارکنان مؤسسات اعتباری تأکید کرده لازم است حداکثر مانده مجموع تسهیلات پرداختی به هر یک از کامندان در هر سال به‌استثنای وام‌های پرداختی برای خرید یا تعمیرات مسکن برابر هفت‌برابر حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شخص باشد.

سقف وام قابل‌پرداخت به کارمندان بانک به‌منظور خرید یا تعمیرات مسکن نیز ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. حداقل نرخ سود این تسهیلات نیز بر اساس بند چهار مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود. از طرف دیگر همسر و فرزندان تحت تکفل کارمندان بانک از دریافت تسهیلات منع شده‌اند و طبق قانون تنها می‌توانند با شرایطی مشابه سایر مشتریان مؤسسات اعتباری، وام بگیرند.

پرداخت وام به کارمندان در آیین‌نامه بانک مرکزی سالی یک‌مرتبه مجاز شناخته شده ضمن اینکه دور منابع حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه خط‌قرمز کشیده‌اند به این معنی که بانک‌ها حق ندارند سمتش بروند.

آیین‌نامه سفت‌وسخت پرداخت وام به کارمندان بانک‌ها پارسال در تیرماه ابلاغ شد. دقیقاً پس از اینکه انتشار گزارشی مشابه حساسیت عمومی نسبت به موضوع را برانگیخت. اواخر خرداد سال قبل فهمیدیم بانک‌ها در ۱۲ماهه ۱۴۰۱، روی‌هم‌رفته به کارمندان خود بیش از ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌اند و سهم هرنفر به طور میانگین ۸۳۶ میلیون تومان بوده است.

پرداخت وام به مردم عادی سخت‌گیرانه پیش می‌رود. حتی وام ازدواج، وام ودیعه مسکن، وام فرزندآوری را هم قطره‌چکانی و با الصاق عنوان تسهیلات تکلیفی دست مردم می‌دهند و گاهی از زیر پرداخت آن شانه خالی می‌کنند. بانک‌ها می‌گویند منابع ندارند و دستشان خالی است و اگر روزی پول داشتند باید برای اعتماد به متقاضیان ضمانت‌های محکم طلب کرد. راست و دروغش پای خودشان، اما حتی اگر ۱۰۰ درصد حق داشته باشند، وقتی مردم بفهمند یک بانکی وام ۸۰۰ میلیونی و وام ۴۰۰ میلیونی به کارمندانش تقدیم کرده عصبانی می‌شوند.

تازه بانک‌ها دست و‌پایشان را جمع کرده بودند

آیین‌نامه پرداخت وام به کارکنان مؤسسات اعتباری که پارسال زیر فشار سنگین افکار عمومی دستخوش تغییر شد، تا حدودی کار خودش را کرده است. آمار‌ها نشان می‌دهند سال ۱۴۰۲ بانک‌ها ۴۴.۲ درصد کمتر از سال ۱۴۰۱ به کارمندان و مدیران نورچشمی خود وام داده‌اند. همچنین سهم هر کارمند و مدیر از کیک وام بانکی ۴۸ درصد آب رفته است.

پرداخت وام به کارمندان و مدیران بانکی کنترل شده، اما هنوز مردم را شگفت‌زده می‌کند؛ چون پای عددی معادل ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وسط می‌آید. آن هم تنها در یک سال. از طرف دیگر وقتی مردم با کلی التماس و خواهش برای دریافت وام ۳۰۰ میلیونی ازدواج، وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی یا وام فرزندآوری ۴۰ میلیونی قدم جلو می‌گذارند با سرسختی بانک‌ها روبرو می‌شوند.

ممنوعیت پرداخت وام به‌شرط سپرده‌گذاری چند سال پیش تصویب شد، ولی روال کار طوری پیش رفت که در دوران دولت سیزدهم رسماً بانک‌ها موفق شدند پرداخت وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیونی را به سپرده‌گذاری متقاضیان مشروط کنند و پیروزمندانه مجوزی برای جذب سپرده با تبلیغات گسترده دریافت کردند.

پرداخت وام ازدواج امسال به مشکل خورده است؛ ۱۹۶ هزار نفر متقاضی وام گرفته اند، اما ۳۰۰ هزار نفر در صف انتظار به سر می‌برند و چشم به راه هستند تا شاید منابع جدید گره‌گشا باشد. عبدالناصر همتی، وزیر اتقاصد جدید هفته قبل در نشستی پای درددل مدیران بانک‌های دولتی نشست و، چون آن‌ها بابت نداشتن منابع گلایه داشتند، با ژست مثلا فاتحانه توصیه کرد بخشی از وام ازدواج را به اعتبار خرید کالا تبدیل کنند تا کار سرعت بگیرد!

حقایق شوکه‌کننده درباره جنجال پرداخت وام به کارمندان بانکوام ودیعه مسکن بین مردم هم وجهه زیبایی ندارد و وقتی به بانک می‌روند قوانین به‌شدت سخت‌گیرانه سد راهشان می‌شود

چرا بانک‌ها به مردم وام نمی‌دهند؟

پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران روی کاغذ ادامه دارد؛ تا اوایل تیرماه امسال یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند که یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفرشان واجد شرایط شناخته شدند. نهایتاً یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر به بانک معرفی شدند و تاکنون ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی وام گرفته‌اند. تقریباً کمتر از یک‌سوم متقاضیان دستشان به وام ودیعه مسکن می‌رسد.

وام ودیعه مسکن در گزارش‌های میدانی هم سیرت زیبایی ندارد؛ مردم در خبر‌ها می‌خوانند وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان است و بسته به محل زندگی آن‌ها اقساط وام ودیعه مسکن بین یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان تا پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان در ماه خواهد بود، اما وقتی به بانک می‌روند قوانین به‌شدت سخت‌گیرانه سد راهشان می‌شود.

پرداخت وام بانکی پرزحمت است و بانک‌ها حاضر نیستند ساده به آن تن بدهند. وقتی تورم نقطه‌به‌نقطه با متوسط سرعت بالای ۳۱ درصد پیش می‌رود پرداخت وام با سود ۲۰.۵ درصد به‌صرفه نیست، ولی قانون بانک‌ها را موظف می‌کنند حرف گوش‌کن باشند، چون خودشان به سپرده بانکی زیر یک سال، پنج تا ۱۷ درصد پرداخت می‌کنند و سود سپرده یک‌ساله، دوساله و سه‌ساله به ترتیب ۲۰.۵، ۲۱.۵ و ۲۲.۵ درصد است.

بانک‌ها می‌گویند تسهیلات تکلیفی فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌کند و نمایندگان مجلس هر سال موقع بررسی لایحه بودجه رقم وام ازدواج، وام فرزندآوری و... را افزایش می‌دهند. وام ازدواج ۱۴۰۳، به تنهایی در قیاس با وام ازدواج پارسال ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بانک‌ها در این مورد حق دارند. همچنین ممکن است در دفاع از خودشان بگویند منابع پرداخت تسهیلات به کارمندان با انواع وام قرض‌الحسنه مثل ازدواج و... متفاوت است. بعضی‌هایشان یک راست سراغ اصل موضوع می‌روند و می‌گویند انتقاد از پرداخت وام به کارمندان بانک‌ها سروشکلی مبالغه آمیز به خود گرفته است. به‌نظرتان حق با چه کسی است؟

مقایسه رفتار بانک‌ها در پرداخت وام به مردم و خودشان

وام پرداختی شبکه بانک‌ها کشور در سال ۱۴۰۲ به عدد شگفت‌انگیز ۵۶۴۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد. خواندن عدد سخت و طاقت‌فرساست، ولی می‌توان آن را ساده کرد. بیایید برویم سربخت سایت رسمی بانک مرکزی برویم و روی انواع وام خرد تمرکز کنیم.

وام خرد به مردم عادی یا مصرف‌کننده نهایی تعلق می‌گیرد. آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد مجموع وام خرید مسکن شامل وام خرید مسکن نوساز و خرید مسکن غیر نوساز در کل سال ۱۴۰۲، روی هم‌رفته نتوانسته از عدد ۸۷ هزار و ۲۹۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تجاوز کند. متوجه شدید چه اتفاقی افتاد؟

میزان وام پرداخت شده توسط بانک‌ها به کارمندان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد بیشتر از مجموع پرداختی به متقاضیان خرید خانه بوده و پرداختی بانک‌ها در قالب وام ودیعه مسکن نهایتا ۲۰ درصد رقم پرداختی به کارمندان بانک است. بانک‌ها همچنین ۴۰ درصد بیشتر از مبلغ پرداخت شده به متقاضیان وام فرزندآوری به کارمندان خودشان تسهیلات پرداخت کرده اند.

وام ازدواج افرادی که پارسال دست پر از بانک بیرون آمدند در مجموع به عدد ۱۳۸ هزار و ۲۳ میلیارد تومان رسید که در قیاس با وام کارمندان و مدیران بانک ۳۴ درصد بیشتر است. عدد شگفت‌انگیز به تسهیلات خرید خودرو و کالای شخصی مربوط می‌شود؛ بانک‌ها پارسال نزدیک ۴۶۲ هزار میلیارد تومان به کسانی که می‌خواستند خودرو یا لوازم خانگی بخرند وام داده‌اند و ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به وام قرض‌الحسنه ضروری اختصاص پیدا کرده. بالاخره کدام طرف حق دارد؟

اگر تراکم عدد‌ها و حجم صفر‌ها سرتان را به دوران نمی‌اندازد دوباره به آمار بانک مرکزی برمی‌گردیم؛ جایی که گزارش‌های رسمی رقم کل تسهیلات بانکی سال ۱۴۰۲ را در مجموع ۵۶۴۶ هزار میلیارد تومان گزارش کرده‌اند و می‌گویند عدد ۹۱.۵ هزار میلیارد تومان چیزی جز مقداری پول خرد نیست!

مقایسه رقم انواع وام پرداختی در سال ۱۴۰۲

نوع تسهیلات

رقم تسهیلات

وام پرداختی با کارمندان و مدیران بانکی

۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان

وام قرض‌الحسنه ضروری

۲۳۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان

وام ودیعه مسکن

۱۷ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان

وام فرزندآوری

۳۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان

خرید خودرو و کالای شخصی (مثلاً لوازم‌خانگی)

۴۶۱ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان

وام ازدواج

۱۳۸ هزار و ۲۳ میلیارد تومان

وام خرید مسکن

۸۷ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان

رقم کل تسهیلات پرداختی سال ۱۴۰۲

۵۶۴۶ هزار میلیارد تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • ناشناس
    0

    وقتی مملکت قانون برای حمایت از قشر ضعیف نداشته باشه ، همینه

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      ب این میگن بانکداری اسلامی برو حالشو ببر بیخیال مردم!!!

  • ناشناس
    0

    استخدام در بانک ها به جز از بند سهمیه و رانت ممکن نیست ، طوفان فساد ایجاد شده است .

  • ناشناس
    0

    باسلام، اولاً بانک مرکزی باید جلوی پارتی بازی وام که چرا فقط مخصوص کارمندان بانک هس ، رو بگیره .... ثانیاً جلوی شرایط سخت برای گرفتن وام رو بگیره ....ثالثا داشتن ضامن بجای داشتن سپرده رو اجرا کنن همچنین ضامن نباید جزو کارمندخود بانک باشه و همچنین کار به شغل وام گیرنده نداشته باشند ...

  • ناشناس
    0

    باید گریه کرد

  • مهدیان
    0

    اقای شریعتمداری این هم یکی دیگر از شاهکارهای دولتی است که شما معتقدید اسب زین کرده به دولت پزشکیان تحویل داده است !؟ چرا باید در حالی که یک جوان برای ازدواج ویا اجاره مسکن محتاج صد میلیون تومان است ، بانک ها به کارمندان و مدیران خود قریب یکصد هزار میلیارد تومان وام از سپرده های ملت پرداخت کنند !؟ الان بفرمایید چرا سکوت کرده اید شما مدعیان اسب زین کرده !!!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    تو این مملکت یه عده ای سیاهپوست هستند که هیچ سهمیه و رانتی ندارند.

  • ناشناس
    0

    از خون سگ نجس تر است انشالله این وام ها تبدیل به سرطانی در گلوی زن و بچه کارمندان بانک شود
    چرا کارمندان بانک به راحتی وام میگیرن و دیگران برا گرفتن حتی چند میلیون عاجزند

  • ناشناس
    0

    وای که چه کشور بی درو پیکری داریم فقط بخور بخور عده‌ای که توان مالی هم دارن الهی به زودی ظلمتان به سرایه

  • فکر باز
    0

    نوشته سالی یکبار کارمند بانک میتونه وام بگیره . خب لامصب چ جوری اینو تسویه کردی یا نکردی دوباره حتی سال بعدش تونسی وام برداری از بانک . مگه چقد میگیرید یا درامد دارید !
    نکنه دلالی وام میکنید نصف نصف بالا میکشید !
    امام جمعه محترم حرفی نداره !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      موقع بازنشستگی هم تمام بدهی هاشون بخشیده میشه سال آخر خدمت مابه التفاوت وام خرید مسکن بهشون میدن( اگر در سال جاری مصوب پرداخت وام مسکن به کارکنان ۵۰۰ میلیون باشه و سال بعد بشه ۸۰۰میلیون کارکنانی که از ۵۰۰ میلیونی استفاده کردن ۳۰۰ میلیون بهشون میدن و ... یعنی هر سال یک وام خرید مسکن دارن) هنوز سه تا قسط پرداخت نکرده به خاطر بازنشسته شدن بخشیده میشه

  • محمد
    0

    سالهاست که کارمندان بانک مشغول چپاول بودند و هستند ،هرکدام حداق ۳ تا ملک دو خودر به اضافه پس انداز قوی. بهترین بیمه ، بن خرید و کلی امکانتات هم در اختیارشان هست . بهشتی برای خودشون ساختن

  • شاعر بی خانه
    0

    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طاعی شدن آسان بود

  • ناشناس
    0

    حقایق تلخ بانکها که رباخواری را رایج نموده وفعالیت اقتصادی مردم را نابود کرده اند

  • Shahram
    0

    خارج از نظام بانکی هم ، بانکی ها دارند پول در می‌آورند.
    در و دیوار شهر شده تهیه وام با رقم‌های بالا و با کارمزد ۲۴ درصد و واقعا هم میگیری!!
    عین ایران خودرو و سایپا که می‌گویند خودرو صفر ندارند ولی به قیمت آزاد در ثانیه میتونی ماشین ۱۴۰۳ دو ماه پیش رو بخری

  • ناشناس
    0

    در این کشور کار سازمانهای نظارتی مثل بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و حسابرسان رسمی و... دقیقا چی هست و برای چه حقوق می گیرند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حقوق همراهی بادزد می گیرند.حقوق برای اینها پول نخودچی کشمش هم نیست.مداخل پست نظارتی شان دندان گیر است!

  • ناشناس
    0

    اگر اقای همتی وزیر اقتصاد در مصاحبه اش بعضی از واقعیت ها را کتمان نمی کرد و همچنین به دفاع غیر واقع بینانه از بانک ها نمی پرداخت حالا در برابر موجی از انتقادات قرار نمی گرفت از طرفی قرار شده در دولت چهاردهم به مردم دروغ نگوییم اقای همتی شما طبق عرف می گفتید قرار بر این شده که با رییس بانک مرکزی جلسه ای داشته باشیم که هر رییس بانکی که از مقررات تخطی کرده بدون تعارف برکنار شود اقای همتی شما دستور دهید در استان قم هر بانکی که به سرای ایرانیان میلیاردها تومان وام بدون مقرارت پرداخت کرده هم رییس بانک و کسانیکه این وسط واسطه شده اند بر کنار شوند شما به اینجا رسیدگی کنید بعد خواهید دید که رییسان بانکها چه تخلفات بزرگی کرده اند اقای همتی خودتان می دانید روئسای بعضی از بانک ها بدترین برخورد را با مردم و مشتری می کنند اقای همتی بانک ها رها شده اند و هر کاری که دوست داشته داشته باشند انجام می دهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ارباب کل همه قدرتمندان را اتش به اختیار کرده است!بی قدرتها پایمال شدنی هستند!انقلاب کردید که مانند زمان شاه بشود؟بزرگی همان اولها فرمود که هنوز اسلام را نشناخته اید!

  • علی
    0

    همین بانک‌ها باعث این تورم و گرانی شدن، پول دست کارمند میره خونه و ملک می خره ، یا پولو تزریق می کنه توی طلا و ارز قیمت رو می بره بالا و قشر متوسط و ضعیف رو فقیر تر می کنه ، توی مملکتی هرروز قیمت‌ها میره بالا اونها راحت پولدار میشن

  • بازنشسته مجیدمعزز
    0

    وقتی مملکت قانون نداره همینه! یک وزیرمیادمیگه میخوام مردم دربیمارستان نگران نباشن وطرح به اصطلاح تحول سلامت وبااین هزاران میلیاردبه جیب عده خاص واریزمیکنه وبعدبه ریش مامردم میخنده! رئیس جمهوربعدی دست بانکهاروبازمیذاره نگاه کنیدزندگی کارکنان بانکهادرسه سال اخیر زیروروشده،آپارتمان بزرگ،خودروشاسی،باغ ویلا،و...... باوامهای بانکی بدون ضابطه وهیچ مسئولی هم کاری نمیتونه بکنه ،البته ماهم داریم وقت تلف میکنیم چون خانه ازپای بست ویران است

  • ناشناس
    0

    بانکها پول مردم رو جم میکنن برا خودشون ب روز کاسبی میکنن بعدش ی سود مسخره رو پول مردم میزارن و ..کافیه ی ادم عادی وام بخاد استخونای امواتش رو باید بیاره گرو بزاره

  • ناشناس
    0

    نتیجه پست و مقام و استخدام سهمیه ای ها و متعاهدین انقلابی

  • ناشناس
    0

    ادم نا امید میشه

    نظرات شما -
    • قله
      0

      نزدیک قله ایم...اشکالی نداره
      امنیت داریم...اشکالی نداره
      ۲۳ساله کارگری میکنم...فکر اقساط عقب افتاده
      ولاستیک دولتی پرایدم همش مشغولم کرده
      تلوزیون واسه فرزنداوری برنامه زده ...هی کنترل عوض میکنم همش غزه رو نشون میده ...فکرکردم ماهواره خریدم چون همش اخبار غزه هست....فردا
      یارانه بدن...یه کیلو گوشت میشه...علی برگت الله ببخشین این پزشکیان هست میشه عدالت نهج البلاغه...فردا واسه ثبت نام مدرسه دولتی میرم خیلی اظطراب داره...قله کجاس....ما توان نداریم ..دارا توان دارد ...ما در شعب ابی طالب هستیم یا محمد کمک کن از شر اینها نجات پیدا کنیم

  • ناشناس
    0

    کارمندجزءبانک تجارت می گفت100میلیون برای دندانپزشکی خانمم و70 میلیون برای دندان پسرم هزینه شده است . طرف ماشین شاسی بلند داره وتریلر دست راننده و چندباب خانه در ... وباغ و ویلا وقس علیهذا داره خوب این سکانس راداشته باشید سکانس دیگراینکه بنده خدایی گفت برای دخترم می خواهم وام ازدواج بگیرم ضامن می شوی فکرکردم جوانندبگذار اول زندگی برایشان قدمی برای رضای خدا بردارم قبول کردم با مدارک به همراه پدرومادر جوانان به بانک شهر رفتیم خیلی امیدوار بودند مدارک رادادیم زیر وروکردن مدارک شروع شد ضامن باید در این بانک حساب داشته باشد قبول کردیم موانع و خان ها ی داخل بانک را یکی یکی پشست سر می گذاشتیم آدرس سکونت وکدپستی گفتیم باشد پیش رفتیم پیش رفتیم کارمند بانک ایراد دندان گیر ونشدنی پیدا نکرد وآخر سر واردسیستمی شدیکباره گفت آقای داماد در اعتبار سنجی رتبه "ای 3"می باشد گفتیم یعنی چه گفت یعنی بدترین وضعیت اعتباری که سامانه بانک مرکزی اعلام کرده بنابرین متاسفانه نمی توانیم وام بدهیم آقا مثل اینکه یک دیگ آبجوش را روی سراین پدر ومادر بدبخت و دخترشان خالی کردند همانجا با ناراحتی به داماد زنگ زدند گفتن مگر چک برگشتی ووامی تعویق افتاده ای داری که اعتبارت خراب شده است آقا پرسان پرسان معلوم شد داماد بدبخت ضامن وامی است که فقط دو تا قسط درست فهمید ید دوتا قسط عقب افتاده داردگفتیم آقا پدرتان خوب مادرتان این چه اعتبار سنجی است که افرادی دههامیلیارد ی وام گرفتند با گردن کلفتی نمیدهند اعتبارشان خوب است !!!باور کنیددنبال غارت وفساد وربا خواری ومملکت خراب نکن جای دیگر نگردید ریز ودرشت بانکها پول واعتبارات وووامها 4درصدی وانواع امکانات رفاهی وتفریحی ودرمانی وپزشکی وسفر را ارث پدری خودمی دانند شاهانه زندگی می کنند به قیمت نابودی وویرانی ومتلاشی شدن خانواده ها کشور و از بین رفتن تولیدوفعالیتهای مفید .بخش عمده مشکلات وبی عدالتی ونابودی اقتصاد سالم بانکها هستندبانکها هستند بانکها هستند فرقی هم نمی کنددولتی باشدخصوصی باشد دیگه بدتر مگر کارمند باکارمند فرق دارد چقدر تبعیض وبی عدالتی -پرداختی حقوق ومزایا را به همه کارمندان شفاف کنید.

  • هم وطن
    0

    مطمئن باشید بانک ها یه حالی هم به دستگاه های نظارتی میدن که صداشون در نمیاد اگر غیر این بود تا حالا گندش در می‌آمد .اگر کارکنان بانک این وام ها را نمی‌گرفتند الان هم مستاجر بودن و هم خودروشون پراید بود مثل ما کارمندان .

  • ایران
    0

    91 هزار میلیارد پول خرده؟!
    لطفا اینجوری حساب کنید:
    بر اساس جدول خودتان مجموع وام هایی که به مردم تعلق میگیرد شامل ودیعه مسکن، خرید مسکن، فرزندآوری، ازدواج، قرض‌الحسنه، خرید خودرو و کالا حدودا میشود 1066همت نه 5646 همت (ممکن است مابقی آن به ارگانها و سازمانها و بخش های دیگر پرداخت شده باشد).
    به هر حال 91 همت سهم 200 هزار نفر کارمند بانک و 1066 همت سهم 85 میلیون نفر مردم عادی خواهد بود. با تقسیم مبالغ متوجه می شویم که هر کارمند بانک به طور میانگین 455 میلیون و هر فرد عادی ( غیرکارمندبانک) به طور میانگین 12 میلیون وام در سال 1402 دریافت کرده است. به عبارتی هر کارمند بانک در سال گذشته 37 برابر سایر افراد وام گرفته است،که البته طبق گفته خودتان سال 1401 رقم خیلی بیشتری هم گرفته اند. حالا شما این اختلاف را در 30 سال در نظر بگیرید. آیا هنوز هم معتقدید پول خرد است؟ مردم قضاوت کنن

  • ناشناس
    1

    بانکها ناگزیرند دم کارمندان خودشان را ,که هرروزه شاهد انواع دزدی و تخلفها و تقلبات انها هستند ببینند که سر و صدایشان درنیاید.به عبارت دیگر,مانند حاکمیت فاسد که همه صاحب منصبان خودرا به فساد می کشاند تا ایرادی بر کانون فساد بزرگ اصلی نگیرند,بانکها هم به نوعی شریک دزد درست می کنند که در برابر مردم خیلی تنها نمانند!

  • ناشناس
    0

    بابا شیر توشیره اون ها هم سر خرمن هستند هر چقدر دلشان میخواد برمیدارند مگر سازمان ها ی دیگر ازاین کارها نمیکنن نوش جانشان تا کور شود هر آنکه نتواند دید مال بابا شونه

  • علی
    0

    مشکل مربوط به کارمندان بانک نیست مشگل فاسد بودن وزیر رئیس بانک مرکزی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره است زیرا وقتی انها از سلامت کاری و اخلاقی برخوردار باشنمد هیچ پایین دستی جرات تخلف را نخواهد داشت.

  • آیت
    0

    چرا بانک‌ها باید به کارکنان خود وام بدهند در کشوری که هزاران نفر با تحصیلات دانشگاهی حاضرند با حداقل حقوق کار کنند چه لزومی به پرداخت وام‌های این چنینی می باشد یعنی اگر وام به این نورچشمی ها پرداخت نشود مهاجرت می کنند یا اختلالی در سیستم بانکی ایجاد می شود الان هرکدام از این کارکنان شریف بانک کارش را ترک کند ۱۰۰ ها نفر با حقوق کمتر و کارایی بیشتر حاضرند جایش را پر کنند

  • هم وطن
    0

    یه بنده خدایی از آشنایان من باور کنید تا قبل اینکه بره سر کار یک پیراهن بیشتر نداشت بعد که شد کارمند بانک ماشاالله الان ۳ تا خانه داره ۲ خودرو شاسی و یک تالار جشن عروسی و... ولی من که ۶ سال قبل اون کارمند بودم ........

  • مجید یحیوی
    0

    این گزارش بسیار مغرضانه هست

  • ناشناس
    0

    باسلام، اگه هر بانکی ‌تخطی کنه و رییس بانک برکنار شود ، هیچ بانکی دیگه ‌نمیتوانه خلاف کنه .....

  • ناشناس
    0

    برای پرداخت وام‌های بزرگ کارمندان بانک با طرف معامله چند درصدی در پرداخت آن می‌کنند کارمند بانک بعد از 6 سال خدمت بهترین زندگی دارند مگر چقدر حقوق می‌گیرند که یک فرهنگی و یا نظامی بعد از سی سال خدمت یک خانه فرسوده یا یک آپارتمان صد متری دارد

  • علی @@@
    0

    یک عمره چهل ساله کارمندای بانک هر چی وام احتیاج داشته باشن میگیرن هر مبلغی احتیاج داشته باشن نه هر مبلغی که مجاز باشن یا منابع داشته باشه بانک اگر میبینید مبلغ بیشتر از این حرف ها نشده دلیلش نخواستن کارمندان و جواب ندادن حقوقشون به باز پرداخت وام بوده فقط یعنی اگر از این هم بیشتر میتونستن و میخواستن میگرفتن .حالا شما اومدی تیتر زدی حقایق شوکه کننده وام کارمندان بانکها یا شما خواب بودی یا اجازه نداشتین خبرشو کار کنید .میدونید که یه جرم داریم تشویش اذهان عمومی که به همه میچسبه اگر بخوان بچسبونن .الان هم شما اذهان مارو تشویش کردی .

  • ناشناس
    0

    فساد فقط در بانکها نیست ، از خودتان سوال کنید شما در سمت خود چقدر فساد میکنید ، ؟، گر بانگ زنند که مست گیرند در شهر هر انجه رییس و مدیر و وزیر و معاون و...هست گیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد