هزینه کامپوزیت دندان در تهران

کامپوزیت دندان، یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی برای بازگردانی زیبایی طبیعی دندان‌ها است که این روزها در ایران، طرفدارهای زیادی دارد.

هزینه کامپوزیت دندان در تهران

اگر دندان‌های شما نیز دچار مشکلاتی مثل شکستگی، نامنظمی، تغییر رنگ و .... شده‌اند، شک نکنید که به کامپوزیت دندان نیاز دارید.

عوامل زیادی روی هزینه کامپوزیت دندان تهران، موثر هستند و نمی‌توان تعرفه ثابتی برای این کامپوزیت دندان تعریف کرد، در این مقاله، قرار است از 0 تا 100 با مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت کامپوزیت، آشنا شویم، با ما همراه باشید.

ونیز کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت، نوعی ماده نرم و چسبنده، همرنگ دندان‌ها است که برای اصلاح مشکلات دندانی و ایجاد زیبایی طبیعی ردیف دندان‌ها استفاده می‌شود، خمیر کامپوزیت، مثل یک لایه نرم و نازک، روی عیوب دندانی قرار می‌گیرد و زیبایی را دوباره به شما هدیه می‌دهد.

10 کاربرد اصلی کامپوزیت دندان

  1. پر کردن حفره‌های دندانی
  2. ترمیم شکستگی ها
  3. ترمیم سایش های دندانی
  4. پوشاندن لکه ها
  5. ساخت پست های داخل کانال
  6. ترمیم های موقتی
  7. بهبود ارتفاع دندان ها
  8. سفید کردن دندان ها
  9. بهبود خط لبخند
  10. تثبیت قطعات دندان شکسته

کامپوزیت برای چه کسانی مناسب است؟

به صورت کلی، کامپوزیت یک روش درمانی زیبایی محسوب می‌شود و برای ترمیم دندان‌ها کاربرد دارد، اگر یکی از شرایط زیر را دارا هستید، احتمالا شما هم کاندیدا مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید.

  • دندان کج
  • دندان لکه دار
  • دندان آسیب دیده
  • فاصله بین دندان ها
  • دندان شکسته و ...

چه عواملی بر قیمت کامپوزیت دندان در تهران ، موثر هستند؟

به دلیل اینکه شرایط آسیب دیدگی و میزان نیاز به ترمیم هر دندانی متفاوت است، نمی‌توان تعرفه ثابتی برای خدمات کامپوزیت دندان، تعریف کرد و عوامل مختلفی بر قیمت نهایی کامپوزیت اثر می‌گذارند.

شدت تخریب دندادن

طبیعی است که به میزان افزایش دندان‌های تخریب شده، نیاز بیشتری به واحد کامپوزیت داریم و با افزایش تعداد کامپوزیت‌ها، هزینه نهایی ونیر کامپوزیت نیز بیشتر خواهد شد. یک قائده کلی را فراموش نکنید: به تعداد افزایش شما به واحد کامپوزیت بیشتر، تعرفه نهایی خدمات کامپوزیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خدمات جانبی

بسیاری از اوقات، در کنار کامپوزیت، برای زیباتر شدن نتیجه نهایی درمان، به یکسری از خدمات جانبی مثل لیفت لثه، ویزیت، رادیوگرافی، ایمپلنت و .... نیاز است، با بیشتر شدن خدمات جانبی، باید هزینه بیشتری برای کامپوزیت دندان، پرداخت کنید.

برند کامپوزیت

این روزها برندهای متفاوتی کامپوزیت دندان را طراحی و تولید می‌کنند و قطعا کامپوزیت برندهای مختلف، جنس و استحکام متفاوتی دارند و شما برای اینکه بهترین کامپوزیت دندان را داشته باشید باید به سراغ باکیفیت‌ترین برندها بروید. کامپوزیت برندهای مختلف از نظر کیفیت، تنوع رنگ، استفامت و ... تفاوت‌های زیادی دارند.

میزان تخصص دندانپزشک

کامپوزیت، تنها یک خمیر خام و قابل انعطاف است که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و راز موفقیت‌آمیز بودن پروسه کامپوزیت شما به تخصص دندان‌پزشک‌تان، بسنگی دارد. به هر میزانی که تخصص و تجربه پزشک شما برای کامپوزیت، بیشتر باشد شما هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید تا پروسه درمانی موفق‌تری داشته باشید.

سایه یا رنگ کامپوزیت

کامپوزیت‌ها دارای سایه‌هایی با رنگ‌های متفاوت هستند، به هر میزانی که گرید رنگ سایه کامپوزیت، بیشتر به رنگ طبیعی دندان‌ها نزدیک باشد، هزینه کامپوزیت بیشتر خواهد بود. به صورت کلی رنگ‌ گرید کامپوزیت برندهای مختلف به 4 دسته A تا D تقسیم می‌شوند و در این میان، گرید A، طبیعی‌ترین رنگ را داشته و گران‌ترین است.

منطقه جغرافیایی

منطقه جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی که قصد کامپوزیت کردن در آن دارید نیز روی قیمت کامپوزیت دندان‌های شما موثر خواهد بود. اگر به صورت کلی در مناطق شمالی پایتخت، قصد کامپوزیت کردن داشته باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و طبیعتا قیمت کامپوزیت، در مناطق جنوبی تهران، اقتصادی‌تر خواهد بود.

هزینه ترمیم

اگر کامپوزیت‌های قدیمی روی دندان‌های شما وجود داشته باشد باید برای کامپوزیت جدید، باید هزینه جدا برای برداشت و ترمیم روکش‌های قبلی پرداخت کنید، برای اینکه هزینه ترمیم کامپوزیت شما کم‌تر باشد بهتر است برای کامپوزیت جدید به سراغ دندانپزشک قبلی‌تان بروید تا راحت‌تر کامپوزیت‌های قبلی شما را ترمیم کند.

هزینه‌های جانبی

تعرفه خدمات جانبی، جزو قیمت اصلی کامپوزیت، محسوب نمی‌شوند اما این خدمات مثل عصب کشی، پر کردن دندان، جرم‌گیری و .... برای انجام کامپوزیت جدید، ضروری هستند و به همین دلیل، اگر قصد کامپوزیت دندان‌های تان را دارید باید هزینه خدمات جانبی را نیز در نظر بگیرید.

C _Users_YAMIN_Desktop_2.jpg - تصویر 2

قیمت انواع برندهای کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌های تولید شده توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی، بر اساس کیفیت کامپوزیت و استقامت آن، متغیر است، در جدول زیر، لیست قیمت محبوب‌ترین کامپوزیت‌های دندان، آورده شده است.

پیشنهاد می‌شود اگر شما هم قصد کامپوزیت کردن دندان‌های تان را دارید از بین برندهای زیر، کامپوزیت دندان‌تان را انتخاب کنید البته در این، مشورت کردن با دندانپزشک‌تان برای انتخاب بهترین کامپوزیت متناسب با جنس دندان‌های‌تان فراموش نکنید.

جدول قیمت کامپوزیت دندان در تهران سال 1403

قیمت کامپوزیت دندان سوئیسی

800 هزار تومان تا 1 میلون و 500 هزار تومان

قیمت کامپوزیت ژاپنی

1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار تومان

قیمت کامپوزیت دندان آلمانی

1 میلیون تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان

هزینه کامپوزیت دندان کره ای

800 هزار تومان تا 1 میلیون و 200 هزار تومان

قیمت کامپوزیت ونیر برزیلی

1 میلیون و 200 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان

 

سخن پایانی

کامپوزیت دندان، یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است که این روزها در ایران و سراسر دنیا محبوبیت فراوان دارد، با توجه به اینکه کامپوزیت برای پوشاندن انواع عیوب دندانی، کاربرد دارد این روزها جزو گران‌قیمت ترین درمان‌‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود.

در این مطلب، لیست قیمت کامپوزیت‌ دندان + مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر تعرفه کامپوزیت مرور شد. اگر شما هم قصد کامپوزیت دارید مطمئن باشید نکات مطرح شده در این مطلب، به شما کمک خواهند کرد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد