نحوه معامله در فارکس چگونه است؟

فارکس دارای روش‌های معاملاتی مختلف است و از آنجا که یک بازار دو طرفه است، باید آموزش نحوه معامله در فارکس را به صورت کامل بیاموزید تا بتوانید در روند تریدهای خود موفق باشید.

نحوه معامله در فارکس چگونه است؟

البته قبل از انجام معامله در فارکس باید پیش‌نیازهایی مانند انتخاب بروکر و حساب صحیح، استراتژی معاملاتی، مدیریت مالی و ... را در نظر بگیرید.

ورود به فارکس

ورود به فارکس به معنای گام نهادن به دنیایی پیچیده و پر چالش از بازارهای مالی بین‌المللی است. برای شروع، ثبت‌نام در فارکس از طریق یک کارگزاری معتبر انجام می‌شود. کارگزاران فارکس معمولاً حساب‌های آزمایشی (Demo) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید در بدو ورود به بازار فارکس، بدون استفاده از سرمایه واقعی، با محیط معاملاتی آشنا شده و مهارت‌های لازم را کسب کنید. پس از آشنایی کافی با فرآیند معاملات، شما می‌توانید یک حساب واقعی ایجاد کنید.

مراحل ثبت‌نام در حساب واقعی فارکس معمولاً شامل ارائه اطلاعات شخصی، انتخاب نوع حساب معاملاتی و میزان سرمایه اولیه، انتخاب روش‌های واریز و برداشت و تأیید قوانین و مقررات بروکر است. پس از طی این مراحل، می‌توانید به سرمایه‌گذاری و معامله در بازار اقدام کنید.

ایجاد حساب معاملاتی

مرحله بعدی برای انجام معامله در فارکس، ایجاد یک حساب معاملاتی است. اگر هنوز استراتژی شما کامل نشده است می‌توانید از حساب دمو استفاده کنید، در غیر این صورت یکی از حساب‌های اصلی بروکر خود را باید انتخاب نمایید. فقط هنگام انتخاب حساب دقت کنید، هر حساب معاملاتی ویژگی‌های مختلفی دارد که مناسب یک سبک‌ترید است. بنابراین بر اساس استراتژی خود برای انتخاب حساب معاملاتی به موارد زیر دقت کنید:

  • لوریج: لوریج حساب میزان اهرم ضرب شده در حساب معاملاتی که قرار است باز کنید را مشخص می‌کند.
  • اسپرد: بسته به استراتژی خود، باید حسابی با اسپرد شناور و ثابت را انتخاب کنید.
  • کمیسیون: همه حساب‌ها کمیسیون ندارند و اندازه آن برابر نیست، هنگام ایجاد حساب به کمیسیون آن دقت کنید.
  • سواپ: اگر معامله‌گر بلند هستید، نرخ سواپ و وجود آن در حساب معاملاتی باید در نظر گرفته شود.
  • نمادهای معاملاتی: حساب‌ها، محدودیت‌های خاصی در ارائه نمادهای معاملاتی دارند، حسابی را انتخاب کنید که نماد معاملاتی مدنظر شما را پشتیبانی کند.
  •  پلتفرم: هر حساب روی یک پلتفرم ایجاد می‌شود، بر اساس پلتفرمی که به آن مسلط هستید باید حسابتان را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که حساب معاملاتی مورد نیازتان ممکن است در هر بروکری نباشد، بنابراین قبل از ثبت‌نام در یک بروکر، باید حساب‌های آن را بررسی کنید.

دریافت و نصب پلتفرم معاملاتی

بعد از ورود به یک کارگزاری فارکس، قدم بعدی برای معامله کردن انتخاب یک پلتفرم معاملاتی است. امروزه مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که در اختیار تریدرها قرار می‌گیرند شامل متاتریدر 4 و 5 و تریدینگ ویو هستند. اما بیش از 90 درصد معامله‌گران با متاتریدر معاملات خود را انجام می‌دهند. شما باید متاتریدر را برای نسخه اندروید، ios یا ویندوز دانلود کرده و نصب کنید. برای دانلود کافی است این موضوع را گوگل کنید و یا از طریق کارگزاری خود لینک دانلود متاتریدر را متناسب با سیستم عامل خود دریافت کنید. سپس فایل زیپ را باز کرده، Install را بزنید، در صفحه زیر Next بزنید تا به صورت خودکار متاتریدر روی سیستم شما نصب شود.

لاگین کردن در حساب معاملاتی

مرحله بعدی پس از نصب متاتریدر برای معامله‌گری، لاگین کردن در متاتریدر است، برای انجام این کار باید متاتریدر را باز کرده، روی گزینه File کلیک کنید، سپس گزینه Login To Trade Account را بزنید تا صفحه زیر باز شود. سپس مشخصات فنی مانند لاگین، پسورد و سرور که بعد از ایجاد حساب کاربری در بروکر دریافت کرده‌اید را همین‌جا وارد کنید.

انتخاب انواع روش‌های معاملاتی

مسئله مهم در نحوه معامله در فارکس این است که شما چه مدل استراتژی و روش معاملاتی دارید. فرضاً اگر اسکالپر هستید باید از معاملات مارکت استفاده کنید، یعنی، به صورت آنی با زدن یک دکمه، ‌ترید شما باز شود و فوری آن را خودتان ببندید. اگر پوزیشن تریدینگ می‌کنید نیاز دارید که اوردر در بازار قرار دهید تا زمان رسیدن قیمت به سفارشتان باز شود. روش‌های معاملاتی بسیار متفاوتی در بازار وجود دارد که باید بر اساس توانایی خود یکی را انتخاب کنید، مهم‌ترین روش‌های معاملاتی به شرح زیر هستند:

  پوزیشن تریدینگ: به معاملات بسیار بلند مدتی گفته می‌شود که ممکن است بیش از چند روز تا چند ماه باز بمانند.

  • سوئینگ تریدینگ: به معاملات میان مدتی گفته می‌شود که عموماً در بیشترین حالت چند روز باز می‌مانند.
  • اسکلپ تریدینگ: به روش معاملاتی نوسانگیری گفته می‌شود. در این روش شما ممکن است ظرف مدت یک دقیقه یک معامله را باز کرده و ببندید.

باز کردن معامله در متاتریدر

حالا که همه‌چیز آماده است، باید بیاموزید که چطور معامله باز کنید. برای انجام این کار شما دو را دارید. اگر می‌خواهید معاملات فوری انجام دهید، یعنی درجا با زدن یک دکمه معامله شما در بازار باز شود، باید از گوشه بالا سمت چپ تصویر روی یکی از دو دکمه Buy برای خرید و Sell برای فروش کلیک کنید. عدد وسطی هم که مشاهده می‌کنید حجم معامله است.

نحوه معامله در فارکس چگونه است؟ - تصویر 2

روش بعدی استفاده از اوردرهاست، یعنی شما سفارش خرید یا فروش خود را با تمامی مشخصات از جمله حد سود و حد ضرر مشخص کرده و بازار به محض رسیدن به سفارش شما، معامله را باز می‌کند. برای این کار از منوی بالا روی گزینه New Order کلیک کنید تا صفحه سفارشات باز شود، در اینجا گزینه Type را کلیک کرده و روی Pending Order قرار دهید.

نحوه معامله در فارکس چگونه است؟ - تصویر 3

بعد از اینکه مدل معامله را روی پندینگ اوردر قرار دادید، در بخش Type می‌توانید یکی از روش‌های مشخص شده را برای قرارداد سفارش معامله انتخاب کنید.

نحوه معامله در فارکس چگونه است؟ - تصویر 4

استفاده از ربات معامله‌گر

بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای وقتی یک روش معاملاتی خوب را پیدا می‌کنند، به دنبال خودکار کردن انجام آن هستند. در واقع از طریق کد نویسی در پلتفرم معاملاتی که دارید می‌توانید روند اجرای معاملات با همه جزییات را همان‌طور که خودتان انجام می‌دادید به صورت خودکار انجام شود تا ربات معامله‌گر شما، ترید را بجای شما انجام دهد. پس یکی دیگر از روش‌های معاملاتی، استفاده از ربات یا معاملات الگوریتمی است. برای این کار در متاتریدر می‌توانید از بخش MetaEditor استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با نحوه معامله کردن به لحاظ برنامه‌ریزی و فنی در فارکس آشنا شدید و فهمیدید که قبل از انجام معامله باید بروکر و حساب معاملاتی درستی انتخاب کنید، استراتژی مشخصی داشته باشید و روی حساب دمو تمرین کنید. آموزش نحوه معامله در فارکس کمک می‌کند که بتوانید به خوبی معاملات باز خود را مدیریت کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد