نانوایان: افزایش قیمت نان کافی نیست

رئیس کمسیون تخصصی آرد و نان گفت: دخالت دولت در فروش اینترنتی نان هم مصداقی دیگر از دخالت نابه‌جای دولت در تولید و عرضه نان است و این دخالت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نانوایی‌ها واحد‌های خصوصی هستند.

نانوایان: افزایش قیمت نان کافی نیست

محمدجواد کرمی، نانوایان افزایش دست‌کم ۱۰۰درصدی قیمت نان را انتظار داشتند، دولت زیادی دخالت می‌کند.

وی در واکنش به تصمیم استانداری تهران برای اعمال تغییراتی در روند فروش اینترنتی نان گفت: اتخاذ تصمیمات این چنینی برآمده از دخالت‌های ناصواب مسئولان دولتی در عملکرد اصناف است؛ این دخالت‌ها در دولت سیزدهم شدت گرفت و یکی از مصادیق آن نصب دستگاه‌های نانینو در نانوایی‌ها و در ادامه آن ارائه گزارش‌های غیرواقعی از صرفه‌جویی در مصرف نان با ایجاد این سامانه است.

وی افزود: همان‌طور که نانینو شکست خورده است طرح جدید استانداری تهران مبنی بر تغییر قیمت نان در فروش اینترنتی با موفقیت روبه‌رو نخواهد شد و راه‌اندازی نانینو تنها این فرصت را به دولت داد که تعداد نان‌های مصرفی مردم را بشمرد و مقایسه آمار‌ها نشان می‌دهد هیچ صرفه‌جویی در آرد و نان پس از نانینو صورت نگرفته است.

مشاور آرد و نان رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: دخالت دولت در فروش اینترنتی نان هم مصداقی دیگر از دخالت نابه‌جای دولت در تولید و عرضه نان است و این دخالت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نانوایی‌ها واحد‌های خصوصی هستند و دخالت در امور آن‌ها تنها فرآیند کسب و کارشان را مختل می‌کند، این دخالت در حالی صورت می‌گیرد که مالک نانوایی در تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی هیچ یارانه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: من عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی نان هستم و نه در اقتصاد‌های توسعه‌یافته بلکه در اقتصاد‌هایی مانند عراق و افغانستان هم این میزان از دخالت دولت را در واحد‌های صنفی نانوایی ندیده‌ام.

کرمی گفت: خریدار اینترنتی در ازای هزینه بیشتری که برای دریافت نان می‌پردازد خدماتی دریافت می‌کند از جمله اینکه زحمت و زمان ایستادن در صف نانوایی را متحمل نمی‌شود و نان را در بسته‌بندی مناسب در منزل تحویل می‌گیرد و مصرف‌کننده در حالی حاضر به پرداخت هزینه مازاد است که گزینه خرید اینترنتی را داوطلبانه انتخاب می‌کند بنابراین این فرآیند دارد بر روال خود انجام می‌پذیرد و دخالت دولت تنها این زنجیره منظم را مختل می‌کند.

وی اظهار کرد: دخالت دولت در تولید و عرضه نان تا جایی پیش رفته که کیفیت و کمیت مصرف کنجد و حتی نوع بانکی که نانوا با آن کار می‌کند را نیز دولت تعیین می‌کند.

رئیس کمیسیون تخصصی آرد و نان اتاق اصناف ایران افزود: تفاوت قیمت نان در خرید فیزیکی و اینترنتی مشوقی برای نانوایان است آن هم در شرایطی که نانوایان از قیمت‌های مصوب نان رضایت ندارند و افزایش اخیر قیمت نان در حالی اتفاق افتاد که قیمت نان حدود چهار سال است تغییر نکرده بود، اما در این چهار سال اقتصاد کشور تورم چشمگیری را متحمل شده است و در این شرایط نانوایان افزایش دست‌کم ۱۰۰درصدی قیمت نان را انتظار داشتند.

منبع: ایلنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عباس
    0

    افزایش قیمت نان در کشور بازی خطرناکی هست
    که دولت به راه انداخته

  • ناشناس
    0

    دیگه مردم توان خرید نان خالی هم ندارن،پس کو آن قله های پیشرفت که مرتب هی می گویید فتح کرده ایم و در حال فتح هستیم.

  • ناشناس
    0

    اگه نانوایان ناراضی هستند دولت مجوز نونوایی را به همه بدهد تا کسانی بیایند که با قیمت قبلی نون با کیفیت به مردم بدن آقای کرمی هم وجدان داشته باند مردم محروم فقط نان میخورن

  • بازنشسته
    0

    اینطور که رئیس پحترم کمیسیون تخصصی! افاضه فرموده اند نتیجه میگیریم که :
    با این روند ، شهروندان فقیر بزودی در صف آخر خدمات نانوایان عزیز قرار خواهند گرفت چون بفرموده ایشان هرکس که توان دارد قادر به خرید خدمات بیشتر خواهند بود ؟!!!
    به هرحال در هر دومورد ، واقعیت این است که فقیر و درمانده و غنی و پولدار جامعه، بهای نان به هر میزان را که تعیین شده باشد به ناچار میپردازند ،
    اما مسئولین امر متوجه باشند که حتما هستند ولی کاری نمیکنند ، اینکه :
    مردم از محل نانوایی ها که بخش خصوصی هستن ، کماکان نان بی کیفیت و بی دوام را که زود هم بیات و غیرقابل مصرف میشود از نانوایان عزیز دریافت میکنند !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آزاد پزان هم با نازلترین قیمت واسه مردن میندازن.

  • ناشناس
    0

    شما که کارتان را بلد هستید از وزن چونه کم میکنید و کسی هم نظارت اداره برو باز چونه هاتو کمتر ش کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد