عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

یارانه‌های سنگین آرد، دلیل گرانی نان بود/ سالها بود قیمت نان ثابت مانده بود

یک نماینده مجلس یارانه سنگین دولت بر روی آرد نانوایی‌ها را دلیل افزایش ناگهانی قیمت نان دانست.

یارانه‌های سنگین آرد، دلیل گرانی نان بود/ سالها بود قیمت نان ثابت مانده بود

علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد افزایش قیمت نان توضیح داد: قیمت نان را به استانداری ها سپرده اند زیرا ما سالانه حدود ده میلیون تن گندم مصرف می‌کنیم که این ده میلیون تن با قیمت کیلویی حدود 17 هزار تومان خریداری و تبدیل به آرد می‌شود که با هزینه تبدیلش به آرد چیزی حدود کیلویی بیست هزار تومان تمام می‌شود اما یارانه ای را دولت بابت آرد تقبل می‌کند و شاید نزدیک بیست و پنج برابر ارزان تر آن را تحویل به نانوایان می‌دهد.

این نماینده مجلس افزود: این تنها یک قسمت از هزینه نان است که به اصطلاح هزینه آرد آن است. اما هزینه آرد تنها پانزده تا بیست درصد قیمت کامل نان را شامل می‌شود و آن چیزی که مربوط به دولت است یعنی مربوط به گندم و آردش است دولت یارانه اش را پرداخت میکند و تقریبا میشود گفت قیمت آرد حدود ده سال است که ثابت مانده، با وجود این که قیمت گندم شاید حدود ده برابر افزایش پیدا کرده است اما قیمت آرد تحویلی به نانوایی ها تقریبا ثابت بوده است پس در نتیجه دولت در این سالها یارانه اش را که مربوط به آرد است هیچ تغییری نداده است.

وی یادآور شد: علی الخصوص در این سه سال دولت آقای رئیسی با اهتمامی که ایشان داشتند قیمت گندم حدود پنج برابر افزایش پیدا کرد ولی با این حال قیمت آرد تحویلی به نانوایی ها تغییر پیدا نکرد با این حال خیلی ها در دولت دوازدهم اصرار داشتند قیمت را تغییر بدهند اما در دولت سیزدهم با وجود افزایش چشمگیر قیمت گندم قیمت نان افزایش پیدا نکرد.

عباسی تصریح کرد: همان طور که گفتم قیمت آرد تنها پانزده تا بیست درصد از قیمت نان را شامل‌ می‌شود و چیزی حدود هشتاد تا هشتاد و پنج درصد قیمت نان مربوط است به هزینه های پخت نان به عنوان مثال هزینه کارگری است یا اجاره مکان است و موضوعاتی دیگر که شامل می‌شود و به دلیل این که این هزینه ها در استان های مختلف متفاوت است تعیین قیمت نان را به استانداری ها سپرده اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استانی مانند تهران ممکن است هزینه های پخت نان بالا تر باشد و در استان دیگر این هزینه ها ضمن اجاره و هزینه کارگری کمتر باشد و قاعدتا قیمت نان پایین تر است.

او اظهارداشت: در رابطه با استان تهران تقریبا فکر می‌کنم حدود سه سالی است که قیمت نان تغییری نداشته و در این یکی دو روز است قیمت نان افزایش 40 تا  60 درصدی داشته و از این رو دولت و استانداری باید پاسخگو باشند که چرا به یکباره این افزایش قیمت چشمگیری را ایجاد کرده اند.

منبع: اخبار روز آزاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • عباس
    0

    آقای نماینده گرانی نان برای شما مهم نیست
    چون حقوق مکفی می گیری و وام های خوبی دریافت می کنی
    به جای اینکه به فکر مردم باشی داری توجیح می کنی
    علت گرانی را
    مگه نباید دولت از قشر ضعیف حمایت کنه

  • ناشناس
    0

    با چه منطقی ایرانی ها زنده اند وقتی انقدر بدبخت و بی پول شده اند
    به نظرم فقیرهای ایران باید هر چه سریعتر بمیرند که یارانه هم لازم نباشد داده شود

  • ناشناس
    0

    بترسیدازخداحیاکنید۳۰میلیون نفرزیرخط فقردرایران دیروز۳تابربری قیمت ازادفروش خریدم ۳۰هزارتومان اصلاکم کم مثل اینکه تمام نانوایی ها رومی خواهندازادفروش کنندسنگک ۱۱هزارتومان

  • ناشناس
    0

    لعنت بر اجداد دروغگو. ۲۰دذصد نانواها سهمیه دولتی داشتن و اکثر نانواها خیلی وقت آزاد پزی هستن چرا الکی دروغ میگید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد