آی پی ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به شرایط خاص سیاسی و اجتماعی ایران، استفاده از سرویس‌ آی پی ثابت امری کاملا ضروری است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

آی پی ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و یا بخواهید به کسب و کار اینترنتی خود وارد شوید، وجود آی پی ثابت کاملا احساس می‌شود. اما نحوه استفاده از آی پی ثابت و همچنین خرید آن یک موضوع کاملا مستقل است که در ادامه بررسی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که خدمات آی پی ثابت رایگان قابل اطمینان نیست و امکان قطع شدن ارتباط اصلی وجود دارد.

فرض کنید که شما با استفاده از یک نرم افزار و یا درگاه اصلی مودم خود، یک DNS اختصاصی تعریف می‌کنید، تا زمانی که شبکه باز باشد و شما امکان دسترسی به این آیپی را دارید، اینترنت بین الملل در انتظار شما خواهد بود. اما اگر شبکه شلوغ باشد و یا به هر دلیلی سرویس ارائه دهنده امکان دسترسی به آیپی شما نداشته باشد، از اینترنت بین الملل که هیچ از اینترنت داخلی نیز خبری نخواهد بود. به همین دلیل است پیدا کردن بهترین سایت خرید آی پی ثابت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

خدمات آی پی ثابت چیست؟

به دلیل محدودیت IPv4 شرکت های ارائه دهنده اینترنت به اشخاص حقیقی سرویس آیپی ثابت نمیدهند. از طرفی برخی افراد با نفوذ زیاد به چنین خدماتی دست پیدا می‌کنند که برای آن باید هزینه بسیار زیادی بپردازند. اما یک راه میانبر نیز وجود دارد و استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده ای پی می‌‌باشد. این نرم افزارهای به این دلیل که همواره از یک آیپی انحصاری و ثابت استفاده می‌کنند به عنوان آیپی ثابت شناخته می‌شوند. دقت کنید که اغلب آن ها یک سرور آی پی ثابت را به صورت اشتراکی در اختیار چند نفر قرار میدهند که مشکلی نخواهد نداشت.

اگر ساز و کار شبکه اینترنت را بدانید می‌دانید که این خدمات آی پی ثابت که از سایت‌های مختلف خریداری می‌شود، یک حالت عمومی دارد. چرا که آی پی اختصاصی دستگاه مودم و دستگاه کامپیوتر شما به واسطه خدمات جدیدی که خریداری می‌کنید پنهان خواهد شد. احتمالا نکاتی که تا به این بخش بیان کردیم، اندکی گیج کننده باشد، اما نگران نباشید. به همین اندازه بدانید که آی پی ثابت یک سرویس مکمل اینترنت است که برای ما ایرانیان حکم ورود به اینترنت بین الملل را دارد. امروزه هزینه آی پی ثابت مخابرات بسیار زیاد است، اما استفاده از برنامه های تغییر دهنده ای پی معتبر هزینه بسیار کم دارد و برای خرید آن نیز نیاز به احراز هویت نخواهید داشت.

 مزایای استفاده از آی ثابت چیست؟

معمولا با توجه به شغل و همچنین هدف استفاده افراد مزایای آی پی ثابت نیز تغییر خواهد کرد. در این بخش نیم نگاهی اجمالی به مهمترین مزایای ای پی ثابت خواهید داشت.

  • امنیت شبکه افراد افزایش پیدا می‌کند و هک کردن آن ها کار ساده ای نیست.
  • اگر بخواهید از خارج از  خانه خود به شبکه داخلی خود دسترسی پیدا کنید، امکان پذیر است.
  • برای کسانی که با صرافی، بروکر و سایت‌های حوزه بازار مالی کار می‌کنند، استفاده از سرویس آی پی ثابت امری کاملا ضروری است.
  • گیمرها همیشه به دنبال بهترین سایت خرید آی پی ثابت می‌باشند، چرا برای کاهش ping خود در استریم‌های بزرگ بازی مانند Steam به آیپی ثابت نیاز دارند.
  • بلاگرهای فضای مجازی که دنبال کنندگان زیادی دارند، برای جلوگیری از بن شدن اکانت خود نیاز به برنامه آی پی ثابت خواهند داشت. به عنوان مثال اینستاگرام به این نکات توجه ویژه دارد.
  • در صورتی که از اینترنت زیاد استفاده می‌کنید و شبکه اینترنت شما نیز به صورت عمومی در اختیار اعضای خانواده، دوستان و یا همکاران شما می‌‌باشد به خدمات ای پی ثابت نیاز خواهید داشت. چرا که پهنای شبکه بیشتری در اختیار افراد قرار میدهد.

 

آی پی ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از آی پی ثابت

برای استفاده از آیپی ثابت دو راهکار وجود دارد، اولین راهکار خرید سرویس آیپی ثابت از شرکت ارائه دهنده اینترنت یا همان ISP می‌‌باشد. در این حالت معمولا افراد حقوقی چنین خدماتی دریافت می‌کنند و به اشخاص حقیقی خدمات آیپی ثابت اختصاص داده نمی‌شود. دومین راه حل که مورد علاقه افراد حقیقی نیز می‌‌باشد، خرید برنامه های تغییر دهنده آی پی می‌‌باشد. در صورتی که یک سرور ثابت و اختصاصی داشته باشند، اینترنت آن ها آی پی ثابت است و می‌توانند به مزایای بالا دسترسی داشته باشند.

حتما پس از خرید سرویس ای پی ثابت به سایت «What Is My IP Address» مراجعه کنید و آی پی خود را برای چند روز چک کنید که به صورت ثابت باشد. ای پی شما به دو حالت IPv4 و IPv6 نمایش داده می‌شود که در روزهای بعدی باید مشابه روز قبل باشد. حتی کسانی که سوال «از کجا بفهمیم آی پی ما ثابت است» مطرح می‌کنند با استفاده از همین سایت می‌توانند به پاسخ درست دست پیدا کنند.

کاربردهای آی ثابت چیست؟

اگر بخواهیم در مورد کاربرد سرویس آیپی ثابت صحبت کنیم، باید به صورت دقیق هر کسب و کار را بررسی کنیم. به عنوان مثال برخی از استارتاپ‌های حوزه تکنولوژی نیاز به یک سرور آی ثابت مانند استار لینک دارند،  اما یک شرکت حسابداری با استفاده از یک آی پی ثابت 1 ساله نیز می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند. در ادامه چند کاربرد عمومی سرویس‌ آی پی ثابت را بررسی خواهیم کرد.

  • کسانی که به عنوان وب مستر شناخته می‌شوند، برای دسترسی به ابزارهای حوزه سئو و سایت‌های تحلیلی نیاز به آیپی ثابت خواهند داشت.
  • معامله گران بازار فارکس و ارز دیجیتال برای برداشت وجه خود از سرویس‌های ثابت استفاده می‌کنند، در غیر این صورت به KYC نیاز خواهند داشت.
  • در شرکت‌های کوچک و بزرگ برای مدیریت سیستم امنیتی و دوربین‌های مدار بسته نیاز به یک سرویس آی پی ثابت اختصاصی غیر قابل نفوذ می‌‌باشد.
  • برای شبکه کردن شرکت و یا مجموعه‌های تکنولوژی محور که در یک ساختمان قرار دارد به سرویس آی پی ثابت نیاز است. در غیر این صورت برای شبکه کردن هزینه آن ها چند برابر خواهد شد.
  • برخی از نرم افزارهای اداری بدون دسترسی به خدمات آی پی ثابت و شبکه انحصاری قابلیت استفاده ندارند، چرا که نمی‌توانند امنیت اطلاعات را تامین کنند.
  • در صورتی که بخواهید استریمرهای بزرگ ویدیویی مانند نتفلیکس و یا اپل تی وی استفاده کنید به خدمات آیپی ثابت نیاز خواهید داشت.
  • دستگاه‎‌های پزشکی و همچنین سیستم‌های پرداخت بین المللی برای دسترسی به شبکه اصلی به اینترنت آزاد نیاز دارند که از طریق شبکه آی ثابت امکان پذیر است.
  • کسانی که از خانه های هوشمند استفاده می‌کنند برای استفاده ریموت منزل به خدمات ای پی ثابت نیاز خواهند داشت.

 

آی پی ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت اختصاصی در مورد "آی پی ثابت و همچنین کاربردهای آن" صحبت کردیم. اگر سوال و چالشی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را ثبت کنند. در نهایت اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی نسبت به سرویس آی پی ثابت داشته باشیم، باید بگوییم که خدمات آی پی ثابت 2 صورت قابل استفاده است.

اولین حالت آن خرید خدمات Ip ثابت از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت می‌‌باشد که معمولا به زیر ساخت نیاز دارد و یا هزینه نسبتا بیشتری نیز دارد. دومین حالت آن خرید برنامه‌های آی پی ثابت می‌‌باشد که به شما کمک می‌کند به اینترنت بین الملل بدون محدودیت دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید که ما چیزی تحت عنوان آی پی ثابت رایگان نداریم چرا که سرورهای آن ها همواره با اختلال مواجه است و هر سرور پس از مدت کوتاهی قطع می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد