تاثیر رکوردشکنی اونس بر قیمت طلا و سکه ایران

یک روز بعد رکوردشکنی انس جهانی، هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار تهران از مرز سه میلیون و ۷۰۰ عبور کرد و سکه امامی به کانال ۴۴ میلیون قدم گذاشت.

تاثیر رکوردشکنی اونس بر قیمت طلا و سکه ایران

هر گرم طلا ۱۸ عیار برای اولین‌بار از فروردین موفق به عبور از مرز سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد و همزمان قیمت سکه امامی بعد تقریبا پنج ماه پا به محدوده ۴۴ میلیون گذاشت. نیم‌سکه بهار آزادی به یک قدمی کانال ۲۴ میلیون رسید و ربع‌سکه بهار آزادی حدود ۱۰۰ هزار تومان برای ورود به کانال ۱۶ میلیون فاصله دارد. ایندفعه افزایش قیمت طلا و سکه محرک داخلی ندارد و می‌توانیم رکوردشکنی انس جهانی را دلیلی برای روشن شدن موتور طلا و سکه معرفی کنیم.

طلا ۱۸ عیار؛ عبور از مرز سه میلیون و ۷۰۰ هزار

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه ۲۴ شهریور تا بعدظهر به گرمی سه میلیون و ۷۲۳ هزار تومان رسید. درمقایسه با آخرین خریدوفروش‌های بازار طلا در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور که هنوز انس جهانی با رکوردشکنی فاصه داشت، قیمت طلا ۱۸ عیار به‌ازای هر گرم ۶۱ هزار تومان ارتقا پیدا کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات روز شنبه، به شکل لحظه‌ای تا سه میلیون و ۷۲۶ هزار تومان بالا رفته است.

قیمت طلا ۱۸ عیار حالا در بالاترین سطح سه‌ماهه قرار دارد و نمودار طلا نشان می‌دهد، قیمت امروز طلا با ۳۱ فروردین امسال برابری می‌کند. طلا ۱۸ عیار با همه این حرف‌ها نسبت به بالاترین محدوده تاریخی که قله سه میلیون و ۸۷۹ هزار تومان در روز ۲۵ فروردین امسال است، گرمی ۱۵۶ هزار تومان فاصله دارد.

سکه امامی؛ ورود به کانال ۴۴ میلیون

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۲۴ شهریور به‌شکل تک‌فروشی معادل ۴۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به‌ثبت رسید. وقتی به عصر چهارشنبه یعنی آخرین خریدوفروش‌های هفته قبل نگاه می‌کنیم، متوجه رشد ۴۶۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی می‌شویم و علاوه بر این بدنیست بدانید درجریان معاملات امروز، قیمت سکه امامی تا مرز ۴۴ میلیون و ۴۰۰ نیز جلو رفته است.

قیمت سکه امامی امروز با عبور از مرز ۴۴ میلیون تومان، بعد تقریبا پنج ماه در این حوالی آفتابی شد. در این مدت قیمت سکه امامی مقاومت بزرگی در ناحیه ۴۳ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان احساس می‌کرد و از آنطرف به عقب‌نشینی از نقطه ۳۹ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان رضایت نمی‌داد.

سکه تمام طرح قدیم؛ روی مرز ۳۹ میلیون

سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم که از سکه امامی ارزش کمتری دارد، شنبه ۲۴ شهریور درحالی به مرز ۳۹ میلیون رسید که عصر چهارشنبه بیشتر از ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان خریدار نداشت.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با این حال بعدظهر شنبه به‌شکل متوسط و تک‌فروشی معادل ۳۹ میلیون تومان روی تابلو صرافی‌ها نقش بست تا ۳۸۵ هزار تومان درقیاس با هفته قبل پیشروی داشته باشد.

تاثیر رکوردشکنی قیمت جهانی اونس بر بازار طلا و سکه ایرانسکه امامی بعد پنج ماه موفق به عبور از مرز ۴۴ میلیون شد

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با این حال برخلاف سکه امامی در سه‌ماه قبلی سطوح بالاتری را به چشم دیده و روز ۱۲ تیرماه امسال ۳۹ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ارزش داشته است. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم روز ۲۵ فروردین امسال برای اولین بار تا محدوده ۴۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بالا رفته است.

نیم‌سکه بهار آزادی؛ یک‌قدمی فتح کانال ۲۴ میلیون

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز شنبه ۲۴ شهریور دراولین روز معاملاتی هفته جدید بازار طلا، به ۲۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد. قیمت امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۲۵۰ هزار تومان از خریدوفروش‌های عصر چهارشنبه پیشین بیشتر است و حالا نیم‌سکه تا فتح کانال جدید، ۹۰ هزار تومان فاصله دارد.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی یک ماه و نیم قبل نیز در همین حوالی خریدوفروش می‌شد، اما نمودار‌ها نشان می‌دهند، نیمه دوم فروردین امسال با رقمی بیش از ۲۸ میلیون به‌عنوان قیمت نیم‌سکه بهار آزادی روبرو بودیم.

بیشتر بدانید| انس جهانی روز جمعه ۲۳ شهریور برای اولین‌بار از مرز دو هزار و ۵۸۰ دلار عبور کرد و همین سیگنال تاثیرش را در معاملات شنبه بازار تهران نشان داد

ربع‌سکه بهار آزادی؛ حوالی مرز ۱۶ میلیون

ربع‌سکه بهار آزادی امروز مثل نیم‌سکه بهار آزادی ۲۵۰ هزار تومان گران شد. قیمت ربع‌سکه بهار آزادی امروز درحالی به ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید که صراف‌ها عصر چهارشنبه ربع‌سکه بهار آزادی را به‌شکل تکفروشی معادل ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌فروختند.

ربع‌سکه بهار آزادی از ابتدای سال تا الان یکبار رنگ کانال ۱۸ میلیون را به‌چشم دیده و روز ۱۶ فروردین امسال معادل ۱۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان فروخته شده است. از یک طرف دیگر در سه ماه قبلی روبروی اسم ربع‌سکه بهار آزادی رقمی نزدیک ۱۵ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان نیز به‌چشم خورده و قیمت امروز ربع‌سکه بهار آزادی بالاترین سطح از ۱۳ مرداد به‌حساب می‌آید.

سکه گرمی؛ اوج‌گیری از کف کانال هفت میلیون

قیمت سکه گرمی با رشد ۱۰۰ هزار تومانی در معاملات امروز بازار، از مرز هفت میلیون فاصله گرفت. عصر چهارشنبه ۲۱ شهریور،

سکه گرمی همزمان با آخرین خریدوفروش‌های بازار هفت میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت داشت، اما همزمان با موج افزایش قیمت طلا و سکه، سکه گرمی بعدظهر شنبه هفت میلیون و ۲۷۰ هزار تومان به فروش رسید.

سکه گرمی همین امسال سطوح بالاتری را تجربه کرده و مثلا اواسط مرداد امسال کمی بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ فروخته شده است. سکه گرمی اواسط فروردین امسال حتی تا مرز هشت میلیون و ۵۰۰ نیز جلو رفته و به‌طور متوسط هشت میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به‌فروش رسیده است.

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد