تخصیص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو

اگر چه گره کور واردات خودرو طی یکسال و نیم پیش به جریان سازی مخالفان واردات ، سازمان ملی استاندارد ، نیروی انتظامی و یا حتی وارد کنندگان خودرو نسبت داده می شد، اما حالا وزیر اقتصاد دولت چهاردهم کره کور واردات را تامین ارز خوانده است.

تخصیص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو

موضوعی که عباس علی آبادی وزیر پیشین صمت آن را تکذیب و عنوان کرده بود مشکلی در تامین ارز نداریم و یا معاون وی یعنی رییس سازمات توسعه تجارت گفته بود "ارز به میزان کافی قابل تامین و تخصیص است و چنانچه مشکلی هم وجود داشته باشد، از سوی وزارت صمت نیست و مرتبط با خود شرکت‌هاست".

حالا وزیر اقتصاد با وعده تامین ارز ورود خارجی ها ، از باز شدن گره کور واردات خبر داده و رییس کل بانک مرکزی نیز از تخصیص یک میلیارددلار برای واردات .

طبق آخرین آمار گمرک که روز گذشته منتشر شد 20 هزار خودرو به ارزش 390 میلیون دلار تا 24 شهریور امسال وارد کشور شده است.

هر چند هنوز اعلام نشده است که  تخصیص یک میلیارد دلار به واردات خودرو در چه بازه زمانی انجام خواهد شد اما مشخص است که دولت چهاردهم برای ساماندهی بازار خودرو ، واردات را بطور جدی در دستور کار قرار داده است.

رویه ای که به نظر می رسد با سیاست های دولت سیزدهم متفاوت است . چرا که سیاستگذار خودرو ترجیحش بر این بود که ارز خودرو بیشتر به سمت مونتاژ و به شرکت های خصوصی اختصاص یابد تا به واردات.

لیست ارزبگیران خودرو که اواخر سال گذشته منتشر شد حکایت از آن داشت که مدیران با یک میلیارد دلار ، کرمان موتور با 750 میلیون دلار و کورش موتور آریا از شرکت های تابع مدیران با 635 میلیون دلار در سرلیست ارزبگیران صمت قرار گرفتند.

حالا مشخص نیست که آیا دولت با تغییر رویه ، قرار است ارز مونتاژکارها  را به واردات بدهد و یا ارز آن ها برقرار و ارز بیشتری به واردات اختصاص پیدا کند؟

منبع: دنیای اقتصاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا کند فرجی بشه ما هم بتونیم خودرو 13 سال کار کردمونا بروز کنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد