مصائب خرید خودرو از بین آگهی‌های دیوار و شیپور

فروشنده خودرو با درج رقمی زیر قیمت بازار، برای مالباخته دام پهن می‌کند و خریدار با دیدن پیشنهادی زیر اعداد و ارقام پیشنهادی سایر فروشنده، وسوسه می‌شود. یک جای کار می‌لنگد.

مصائب خرید خودرو از بین آگهی‌های دیوار و شیپور

دریافت بیعانه برای فروش خودرو جزو روش‌های قدیمی کلاهبرداران است.

فروشنده با اصرار روی این موضوع که خریدار دیگری پای معامله است، دنبال وسوسه‌کردن مشتری می‌رود اما بعد واریز پول خبری از خودرو و فروشنده نمی‌شود. با داغ شدن تب آگهی‌های آنلاین حالا ترفند‌های کلاهبرداری ابعاد جدیدی پیدا کرده است. درج ارقام غیرواقعی در دیوار و شیپور یکی از روش‌های جدید برای بالاوپایین کردن بازار است و دست‌کاری خودرو مثل تغییر کیلومترشمار دام دیگری جلو پای خریداران به‌حساب می‌آید. در سال‌های اخیر که مراجعه به کارشناس در خریدوفروش خودرو رواج پیدا کرده، گزارش‌های زیادی از عیب و ایراد‌های برگه کارشناسی خودرو وجود داشته است.

اعلام ارقام غیرواقعی در آگهی

قیمت خودرو در بازار آزاد روزانه بالا و پایین می‌شود و امکان چک کردن قیمت روز خودرو در سایت‌های تخصصی وجود دارد. معمولا متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در آگهی‌های آنلاین به‌عنوان قیمت روز خودرو درنظر گرفته می‌شود. مثلا وقتی اعلام می‌شود قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد به‌عنوان گران‌ترین گزینه یک میلیارد تومان است، عددورقم‌های اعلامی فروشنده‌ها با کمی تفاوت حول‌وحوش همین یک میلیارد تومان خواهد بود.

این وسط ارقام پیشنهادی برخی فروشنده‌ها تفاوت چشمگیری با متوسط قیمت روز خودرو دارد. معمولا هدف از این مدل پیشنهاد‌ها بالا و پایین کردن بازار است و با رفتن سراغ فروشنده و شماره آگهی، به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. احتمالا به‌همین خاطر حساسیت‌ها روی آگهی‌های آنلاین خودرو بالا رفته و بحث دریافت هزینه بابت انتشار آگهی خودرو و مسکن در دیوار و شیپور مطرح شده.

دریافت بیعانه از خریدار

دریافت بیعانه از خریدار جز رسوم قدیمی در معاملات است. معمولا در این روش، فروشنده با ارائه رقمی زیر قیمت بازار، برای مالباخته دام پهن می‌کند و خریدار با دیدن رقمی زیر اعداد و ارقام پیشنهادی سایر فروشنده، وسوسه می‌شود. با تماس خریدار، فروشنده تاکید می‌کند که مشتریان دیگری پای معامله هستند و برای اینکه خیال خریدار راحت شود، قول و قرار پرداخت بیعانه به میان می‌آید.

خریدار خودرو با پرداخت پنج یا ۱۰ میلیون به‌عنوان بیعانه، روی خرید خودرو حساب باز می‌کند، اما وقتی سراغ فروشنده را برای تعویض پلاک و امور نقل‌وانتقال سند می‌گیرد، متوجه کلاهبرداری می‌شود.

دستکاری خودرو برای پیدا کردن مشتری

تغییر کیلومترشمار می‌تواند جزو حربه‌های فروشنده‌های خودرو برای پیداکردن مشتری باشد. تا یکی، دو دهه قبل اغلب کیلومترشمار‌ها به شکل مکانیکی بودند و باوجود دیجیتالی شدن کیلومترشمار هنوز هم فروشنده‌های رندی پیدا می‌شوند که با دستکاری مشخصات خودرو دنبال قالب کردن گنجشک جای قناری می‌روند. معمولا برای درامان ماندن از این روش راه‌های زیادی توصیه می‌شود. یکی از روش‌های ابتدایی چک کردن سروشکل خودرو با عدد روی کیلومترشمار است. بررسی رادیاتور و فاصله موجود در رادیاتور می‌تواند یکی از پاتک‌ها باشد.

مصائب خرید خودرو از بین آگهی‌های دیوار و شیپوراستفاده از مشاور و کارشناس خبره می‌تواند راهی برای فرار از دام برخی فروشنده‌ها باشد

حتی دیسک‌وصفحه خودرو قابلیت پرده‌برداری از رقم تقریبی کیلومتر‌شمار خودرو دارد و دست‌آخر استفاده از مشاور و کارشناس خبره می‌تواند راهی برای فرار از دام برخی فروشنده‌ها باشد. نکته نگران‌کننده، اما همین برگه کارشناسی خودرو تلقی می‌شود. جایی که در سال‌های اخیر گزارش‌های ناامید‌کننده زیادی وجود داشته است.

ایراد در برگه کارشناسی خودرو

برگه کارشناسی خودرو برای هر دو طرف معامله اهمیت دارد. برخی فروشنده‌ها با تکیه بر برگه کارشناسی خودرو و اصلاحا قیمت کارشناسی اقدام به درج آگهی می‌کنند و برگه کارشناسی را حکم و سندی برای قیمت پیشنهادی می‌دانند. درطرف مقابل برگه کارشناسی یکجور ضمانت‌نامه برای خریدار تلقی می‌شود و خریدار روی نظر و عدد اعلامی کارشناس حساب باز می‌کند.

برگه کارشناسی خودرو که گزارش مختصری از وضعیت ماشین را به اطلاع طرفین می‌رساند، اوضاع بدنه و اتاق خودرو و شرایط فنی را زیر نظر می‌گیرد و نهایتا مشخص می‌کند فلان خودرو، فلان میلیون تومان می‌ارزد. با همه این حرف‌ها در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی از وجود ایراد در برگه کارشناسی خودرو مخابره شده و برگه کارشناسی نمی‌تواند نقش همه‌چیز را در معاملات خودرو ایفا کند.

انتخاب عکس جعلی برای آگهی فروش خودرو

عکس جعلی برای آگهی فروش خودرو در دیوار و شیپور به‌وفور به‌چشم می‌خورد. روشی که به‌شکل بصری برای کشاندن مشتری به آگهی استفاده می‌شود و معمولا در همان قرار اول، در ذوق خریدار می‌خورد. معمولا تشخیص عکس فیک از عکس واقعی لابلای آگهی‌های فروش خودرو کار سختی نیست و هروقت سروشکل عکس‌ها شباهتی به محیط زندگی‌ها ایرانی‌ها نداشته باشد و از عکس‌های اتوکشیده استفاده می‌شود، یک جای کار می‌لنگد. استفاده از عکس غیرواقعی در آگهی‌ها تنها مصیبت خریداران خودرو نیست و گاهی اطلاعات ارائه‌شده از سوی فروشنده، به‌اندازه کافی در رفع ابهامات خریدار کمک‌کننده نیست.

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد