نماینده ساری:

دولت به بهانه بی پولی از اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان طفره نرود

نماینده ساری در مجلس در تذکری با گلایه از عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به بهانه بی‌پولی و نبودن زیرساخت، نظارت بیشتر مجلس بر اجرای مصوبه‌های خود را خواستار شد که رئیس جلسه نیز از حضور نظارتی قوی‌تر مجلس در این حوزه خبر داد.

دولت به بهانه بی پولی از اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان طفره نرود

علی بابایی‌کارنامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با موضوع رعایت شأن مجلس که موضوع بند (۱۲) ماده ۲۲ از رئیس جلسه خواست بحث نظارتی مجلس دوازدهم را هرچه زودتر شروع کنند و افزود: در خلأ بین دولت قبل و دولت فعلی اتفاقاتی در کشور افتاده است که برای من نماینده و نمایندگان مجلس در سطح کشور قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس افزود: در این مدت در باب افزایش بی‌رویه نهاده‌های کشاورزی نظارتی صورت نگرفته است و کشاورز در موضوع فروش برنج همچنان دچار چالش است و معلوم نیست تا چه زمانی دولت این موضوع را حل خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به اتفاقاتی که در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام افتاده است، تصریح کرد: مگر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس و خود مجمع قانونگذاری کند، متأسفانه طبق اطلاعی که به ما رسیده در بحث ساماندهی کارکنان دولت اتفاقاتی رقم خورده است که در نوع خود رفتار تازه‌ای است و این روش، روش قانونگذاری نیست و ریاست و نواب رئیس مجلس باید با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت کرده و شأن مجلس و نمایندگان را حفظ کنند.

بابایی گفت: نمی‌شود نمایندگان مردم در مجلس زحمت بکشند، کار کارشناسی انجام دهند و بر اساس مطالبه مردم قانون وضع کنند و مجمع گاهی این قوانین را رد و گاهی تأیید کند لذا خواهشم از ریاست مجلس این است که به این موضوع ورود کند وگرنه نمایندگان مجلس بیکار نیستند که طرح و لایحه بنویسند و کار کارشناسی کنند و در نهایت نتیجه چیزی شود که برخلاف رویه امروز مردم است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان خطاب به رئیس جلسه گفت: شما و رئیس مجلس باید بر اجرای این قانون نظارت داشته باشید چرا که مطالبه مردم از ما نظارت بر اجرای قانون است، نمی‌شود قانون وضع شود و با بهانه بی پولی و نداشتن امکانات و زیرساخت قوانین اجرایی نشود، اگر گره کوری در قانون وجود دارد، دولت بر اساس قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس لایحه ارائه دهد تا قوانین اصلاح شود، اما مشروط به این نکند که مجلس مخالف اجرای قانون است و نظرات ضد و نقیض هم اعلام نکند.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: روز گذشته در بحث نظارت به اتفاق اعضای هیئت رئیسه در خدمت روسای کمیسیون‌ها بودیم و بحث نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه و قوانینی که از طریق نمایندگان ملت بزرگ ایران به تصویب می‌رسد، مورد تأکید قرار گرفت که یکی از دستاورد‌های مجلس یازدهم موضوعی به عنوان سه‌شنبه نظارتی بود که در بین عموم مردم، دولتی‌ها و مجلسی‌ها جا افتاده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید صحبت‌های بابایی کارنامی در مورد ساماندهی کارکنان دولت، ادامه داد: به لحاظ اینکه مردمی که امنیت شغلی نداشتند با این مصوبه مجلس به عنوان یکی از مصوبه‌های خوب مجلس یازدهم امید پیدا کرده بودند و حتما پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در موضوع قانونی که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مصوب شده بود حدود یک ماه مانده به رأی‌گیری یکی از نمایندگان موضوع حذف تبدیل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۰ درصد داد که مجلس انقلابی از آن دفاع کرد. با وجود اینکه مردم شریف ایران هم از ما کمی دلگیر شدند، اما تبدیل ۹ درصد به ۱۰ به خاطر جامعه بزرگ بازنشستگان و به ویژه فرهنگیان بود که طبق اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس این یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود ۷۰ همت است که تقریبا همان میزانی است که باید طبق قانون به بازنشستگان داده شود لذا دولت چهاردهم باید این موارد را جدی بگیرند.

نایب رئیس مجلس در پایان تأکید کرد: در مجلس دوازدهم به سمت نظارت بیشتر و حضور قوی نظارتی در کمیسیون‌ها پیش خواهیم رفت.

منبع: خانه ملت
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    دانکی دولت عبور کرده پس بی خیال بازنشستگان لذا به کارمندان اضافه تر کن

  • غریبه آشنا
    0

    ای بابا اینها حقوق بازنشسته ها را قطع نکنند
    همسان سازی پیش کششان
    چند سال فقط وعده سر خرمن داده اند

  • ناشناس
    0


    ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 30میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند. و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 20 و 30 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
    فیش حقوقی شهریور ماه سال 1403 بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شد؛ ولی اما متأسفانه هیچ خبری از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا؟ امروز پنج شنبه 29 شهریور 1403هست پس احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟
    شرم آور و تاسف بار است که در این مدت 5 ماه و 29 روز است که هنوز هم تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص، معلوم و روشن نشده است.




  • ناشناس
    0

    در پاسخ به مسعود پزشکیان، رئیس قوه مجریه، محمدباقر قالیباف و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای
    سلام علیکم
    امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ هست که متأسفانه هنوز هم تکلیف پرداخت تفاوت افزایش معوقات بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون مشخص و روشن نیست چرا؟ به خاطر ناتوانی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس! در مجلس شورای اسلامی بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر نماینده درخانه ملت حضور دارند و فقط متأسفانه ۱ و ۲ نفر از حق و حقوق بازنشستگان شرکت مخابرات دفاع و حمایت می کنند سوال اینجاست که پس بقیه نمایندگان مجلس درخانه ملت چکار می کنند؟ ما بازنشستگان مخابرات میخواهیم بن خواربار وسایر رفاهیات بر اساس قانون وآئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران بر اساس حداقل دستمزد همان سال پرداخت گردد نه بر اساس سال ۱۴۰۰ بن خواربار در سال ۱۴۰۳ باید ماهیانه ۳۹۶۰۰۰۰ تومان باشد نه ۱۴۰۰۰۰۰ تومان

    دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان شرکت مخابرات را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان مخابرات توسط دولت نمی‌شود
    دولت به جای حمایت از بازنشستگان مخابرات زیر پای آنان را خالی می‌کند
    دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان مخابرات نمی‌کند.
    بازنشستگان شرکت مخابرات در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
    دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.




  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0



    با سلام لطفا آقای میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی پاسخگو باشند.
    به چه دلیل سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و سایر مزایای بنده را در حکم بازنشستگی سالانه سال ها 1399، 1400، 1401 و 1402 کم کرده است چرا؟
    حقوق ما را چه مرجعی پاسخگوست.
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: 1531439901

  • امروز پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 هست پس احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟
    0

    امروز پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 هست پس احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟

  • ناشناس
    0

    برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ، مستاجران سریعا اقدام کنند/ و این در حالی است که متأسفانه بانک ملی نسیم شهر بهارستان وام ودیعه مسکن مبلغ 15 میلیون تومان بنده را در سال 1399 تاکنون پرداخت نکرده است و خودداری کرده است و تاکنون هم در رسایه ها هزاران بارهم در مورد اعتراض کرده ام ولی اما متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    جناب آقای نصراله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس
    بنده در مورد وام 100 میلیون تومان بدن ضامی در بهمن ماه سال 1400 علیه چندین بانک در بانک مرکزی و هم دیوان عدالت اداری شکایت کرده ام رسیدگی نکرده اند و شکایت بنده را به بهانه های مختلف رد کرده اند چرا؟
    و این در حالی است که وام 50 و 100 میلیون تومان بدون ضامن با دستور دولت و بانک مرکزی بوده است.

  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0

    وام فوری ۲۰۰ میلیونی بانک مهر ایران با سود ۴ درصد | شرایط آسان دریافت وام فوری ۲۰۰ میلیونی بانک رسالت با اقساط ۶۰ ماهه و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
    بنده در مرداد ماه امسال وام بانک رسالت ثبت نام کرده ام ولی اما متأسفانه فقط مبلغ 40 میلیون تومان تایید کردن چرا و این در حالی است که در رسانه ها مبلغ وام بانک رسالت 200 الی 400 میلیون تومان بوده است.

  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0

    بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند

    با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟

    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0



    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است

    برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟

    بازنشسته تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟ 15 الی 16 میلیون تومان!/ بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر عیدی می‌گیرند؟ 2 میلیون و 500 هزار تومان! شرم آور و تاسف بار است که بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 الی 35 سال سابقه و پرداخت حق بیمه مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان عیدی پرداخت می کنند چرا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد