توضیح وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت رفع فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درباره بحث فیلترینگ باید گفت محور این کار شورای‌عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است، اما سلسله جلساتی برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای در این زمینه داریم.

توضیح وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت رفع فیلترینگ

سیدستار هاشمی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران درباره برنامه خود جهت بهبود تجربه کاربران از اینترنت اظهار کرد: در اینجا دو نگاه وجود دارد اول اینکه نظارت‌هایمان در این زمینه را تقویت کنیم و این کار را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد و دوم این که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم که هر دو موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور محترم هم بحث رضایت مردم را مطالبه می‌کنند و مرتب در جلسات هیئت دولت این موضوع را تاکید دارند و مکلف هستیم که این را پیگیری کنیم. برنامه مشخص فعلا این است که طراحی در حال انجام است و گام به گام پیش می‌رویم. جالب است بدانید که در جلسه شورای معاونان ضمن معارفه معاونان جدید یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم که به صورت دوره‌ای و مرتب در تعامل با خبرنگاران باشند و نشست‌های رسانه‌ای بگذارند و پاسخگو باشند.

وی همچنین درباره موضوع فیلترینگ توضیح داد: محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است، اما سلسله جلساتی برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای داریم. پیگیری می‌کنیم و اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در بحث هوش مصنوعی نیز ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد یکی از آن‌ها سازمان ملی هوش مصنوعی است که با آن‌ها جلسه‌ای داشتیم؛ در کنار آن در این بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور دارند و باید همه ظرفیت‌ها را در قالب هم‌افزایی پای کار بیاوریم و به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

هاشمی همچنین با اشاره به برنامه ورود رشته آی سی تی به مدارس، تشریح کرد: با آموزش و پرورش در حال تعامل هستیم؛ این تکلیف ماست و حتما کار را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که برای بهبود کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد، گفت: در بحث ارتباطات ما قائل به افزایش کیفیت هستیم. ما یک تیمی را برای این موضوع تشکیل دادیم که در حال بررسی ابعاد مختلف هستند. تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها، مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات بهبود یافته است. این اقدامات به صورت گام‌به‌گام پیش‌می‌رود و از همکارانم درخواست کرده‌ام این مسئله را پیگیری کنند.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • میثم تمار
    0

    این شوراها مثل شورای عالی فضای مجازی نهادی برخلاف قانون اساسی کشور و در واقع ابتکاری برای دور زدن مجلس بوده

    همین مجلسی که بواسطه یک شورای دیگر از کنترل مردم خارجش کرده اند.
    شورا در شورا
    شورا بازی
    شورای انقلاب فرهنگی هم که دسته گل‌هایش عیان است.
    مردم هم در تصمیم گیری‌های این شورا‌ها کوچکترین نقشی ندارند.

  • ناشناس
    0

    مثل اینکه دولت آقای پزشکیان هم اهل گام به گام است که هر گام یکسال طول می‌کشد.....

  • میثم تمار
    0

    مگر نه اینکه اکثر مردم خواهان برداشتن فیلترینگ هستند. خب چرا نمی‌شود؟
    نخست اینکه نمایندگانی در مجلس هستند که با نظر اکثریت به مجلس راه نیافته اند. نمونه‌اش امثال نبویان‌ها، ثابتی‌ها، رسایی‌ها و....
    در نتیجه این افراد نظر اکثریت را پشتیباتی نمی‌کنند.
    دلیل این اتفاق حذف عمدی مردم از این انتخابات توسط یک شوراست!
    دوم اینکه شورایی دیگر بنام شورای عالی مجازی هیچ یک از افرادش را مردم تعیین نمیکنند. در نتیجه این‌ها چه اعتنایی به مردم دارند؟ برفرض ۹۰ درصد مردم خواهان فیلترینگ نباشند! این‌ها به سادگی با خواسته ۹۰ درصد مخالفت می‌کنند.

    گره‌های دیگری نیز هست که این شورا ها بوجود آورده‌اند که بنده از گفتنشان صرف نظر می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد