لوین؛ وقتی انیمه یک تویوتا را مشهور کرد/ عکس

تویوتا لوین AE86، خودرویی که در انیمه Initial D به شهرتی جهانی دست یافت، همچنان در دل علاقه‌مندان به خودرو جای دارد. این خودرو با ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد خود، از جمله تعادل وزن فوق‌العاده و موتور پرقدرت، به نمادی از دریفتینگ تبدیل شد.

لوین؛ وقتی انیمه یک تویوتا را مشهور کرد/ عکس

سری AE86 از تویوتا کرولا لوین و تویوتا اسپرینتر ترونو، مدل‌های کوچک، موتور جلو/چرخ عقب، از سری پنجم کرولا (E80) هستند که توسط تویوتا از سال 1983 تا 1987 در پیکربندی‌های کوپه و لیفتبک عرضه شدند.

نسخه اصلی تویوتا کرولا لوین اسپرینتر ترونو (AE86)

احیای یک اسطوره: تویوتا AE86؛ ستاره دریفتینگ که هیچ‌گاه خاموش نشد (عکس)


** تویوتا کورولا لوین و اسپرینتر ترونو (AE86):  این عبارت به یک مدل خاص از خودروهای تویوتا اشاره دارد که در دهه 1980 میلادی تولید می‌شد. AE86 یک کد شناسایی برای این سری از خودروهاست.

** کورولا لوین و اسپرینتر ترونو:  این دو نام، نام‌های تجاری بودند که تویوتا برای مدل‌های مختلف این سری استفاده می‌کرد. لوین و ترونو هر دو به معنای "رعد و برق" در ژاپنی هستند و نشان‌دهنده عملکرد اسپرت این خودروها بودند.

** AE86:  این کد عددی، کد شناسایی داخلی تویوتا برای این سری از خودروها بود. "A" به نسل خودرو، "E" به نوع بدنه (کوپه یا لیفتبک) و "86" به مشخصات فنی خاص موتور و شاسی اشاره دارد.

این خودروها با وزن سبک، قیمت مناسب، قابلیت اصلاح آسان و داشتن یک گیربکس پنج سرعته دستی، یک دیفرانسیل لغزش محدود (اختیاری)، سیستم تعلیق جلویی مک فرسون، موتور دو میل‌ سوپاپ با دور بالا (7800 دور در دقیقه)، سیستم خنک‌کننده روغن (به عنوان مثال، در ایالات متحده)، توزیع وزن تقریباً 50/50 جلو/عقب و مهم‌تر از همه، چیدمان موتور جلو/چرخ عقب، خود را برای مسابقات آماده می‌کرد. در زمانی که این پیکربندی در صنعت رو به کاهش بود، این خودروها به محبوبیت گسترده‌ای در مسابقات رالی  رسیدند.

ویژگی‌های ذاتی این خودروها همچنین AE86 را به شهرت بین‌المللی زودهنگام و ماندگاری در رشته ورزشی دریفتینگ رساند. AE86 در انیمه و مانگای محبوب و طولانی مدت ژاپنی با عنوان Initial D (1995-2013) به عنوان خودروی اصلی شخصیت اصلی برای دریفتینگ و تحویل توفو معرفی شد.

این خودرو به دلیل حضور پررنگ در انیمه محبوب ژاپنی «رویای رانندگی» Initial D، به شهرت جهانی رسید.

احیای یک اسطوره: تویوتا AE86؛ ستاره دریفتینگ که هیچ‌گاه خاموش نشد (عکس)


AE86 بعداً الهام‌بخش تویوتا 86 (2012-تاکنون) شد، یک خودروی اسپرت که به طور مشترک توسط تویوتا و سوبارو توسعه یافته و توسط سوبارو تولید شده است و همچنین با نام‌های تویوتا GT86، تویوتا FT86، Scion FR-S و سوبارو BRZ به بازار عرضه شده است.

در نوامبر 2021، تویوتا به طور موقت تولید تعداد محدودی از قطعات برای AE86 را از سر گرفت. تویوتا همچنین اعلام کرده است که این راه اندازی مجدد موقتی است و قطعات فقط تا زمانی که موجودی آنها ادامه دارد، در دسترس خواهند بود.

 
تویوتا AE86
تویوتا AE86
تویوتا AE86
تویوتا AE86
تویوتا AE86
تویوتا AE86
تویوتا AE86
 
 
منبع: عصر ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد