منتظر این اتفاق در بازار ارز باشید/ سکه در خاکریز جدید قرار گرفت

با افزایش ریسک های سیاسی و سیگنال های منفی قیمت دلار، درهم ، سکه و طلا به صورت هیجانی نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت کرده اند.در این شرایط، پرسش کلیدی این است که آیا نوسانات افزایشی بازار فردوسی ادامه خواهد یافت و آیا خرید دلار در این وضعیت معقول است؟ نظرات فعالان اقتصادی در این زمینه چیست؟

منتظر این اتفاق در بازار ارز باشید/ سکه در خاکریز جدید قرار گرفت

با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و واکنش موشکی ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، بازار ارز و سکه به سمت صعودی شدن حرکت کرده اما کارشناسان معتقدند این هیجان زودگذر و نسبی است. 

رفتار معامله‌گران نیز نشان از آن دارد که روند آتی در بازار را کاهشی می‌دانند. 

در این زمینه، بر اساس ادعای معامله‌گران، قیمت دلار در تهران امروز افزایش داشته و از کف کانال ۶۱ هزار تومان به نیمه کانال ۶۲ هزار تومان رسید اما دوباره به کف کانال ۶۲ هزار تومان برگشت . همچنین، نرخ حواله درهم نیز امروز یک کانال افزایش یافته و در محدوده ۱۷ هزار تومان در حال نوسان است.

در این شرایط، پرسش کلیدی این است که آیا نوسانات افزایشی نرخ ارز ادامه خواهد یافت و آیا خرید دلار در این وضعیت معقول است؟ نظرات فعالان اقتصادی در این زمینه چیست؟

فعالان اقتصادی معتقدند که این رفتار طبیعی بازار است که در زمان بروز تنش‌های سیاسی، هیجان و نوسانات بیشتری را تجربه کند. 

به گفته تحلیلگران اقتصادی در گذشته نیز بارها شاهد چنین روزهایی در بازار ارز بوده‌ایم، اما نکته حائز اهمیت این است که دوره‌های پرنوسان بازار ارز معمولاً کوتاه‌مدت هستند. چرا که با کاهش تنش‌ها و همچنین قدرت بازارساز در عرصه ارزی، به سرعت روند صعودی قیمت‌ها متوقف شده و بازار به سمت کاهش قیمت‌ها حرکت می‌کند.

به همین دلیل، خبرآنلاین به تحلیل نمودار نرخ ارز دلار در زمان عملیات وعده صادق ۱ در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ پرداخت. شواهد نشان می‌دهد که در آن زمان قیمت دلار پیشروی کرد و پس از  مدتی با کاهش مواجه شد. در نهایت، دلار پس از عملیات وعده صادق ۱ به کانال ۵۸ هزار تومان بازگشت.

ماجرای نوسان هیجانی دلار تهران در سال جاری به همین یک مورد ختم نمی شود و موارد مشابهی در بازار ارز تهران قابل مشاهده است. به عنوان مثال، قیمت دلار در پی شهادت اسماعیل هنیه در مرداد ماه امسال به ۶۲ هزار تومان رسید، اما پس از چند روز با کاهش مواجه شد و به محدوده ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان بازگشت.

بنابراین در شرایط کنونی نیز به نظر می رسد با کاهش ریسک های سیاسی نرخ دلار پتانسیل اصلاح را دارد.

در کنار نرخ دلار، طلا و سکه نیز سرنوشتی مشابه با بازار ارز دارند. امروز، قیمت طلا ۱۸ عیار به حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و سکه امامی در مقطع کوتاهی به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ اما در نهایت در سطح دوم این کانال نوسان داد.

منبع: خبر آنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد