جبار کوچکی نژاد:

برخی منابع هدفمندی یارانه ها نه محاسبه و نه جایی منعکس می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی معتقد است: برخی منابع هدفمندی یارانه ها نه محاسبه و نه جایی منعکس می شود و یکراست به جیب شرکت های دولتی ریخته می‌شود که این تخلف است.

برخی منابع هدفمندی یارانه ها نه محاسبه و نه جایی منعکس می شود

جبار کوچکی نژاد با اشاره به هزینه و درآمدهای مرتبط با تبصره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سالیانه و وضعیت این تبصره، بیان کرد: همواره انتظار داریم که دولت در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی، درآمد و هزینه‌های این لایحه را به صورت واقعی ببیند.

نماینده مردم «رشت» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال دولت خرید‌ گندم در بودجه سال 1403 را 143 همت پیش بینی کرد، در صورتی که خرید گندم در حال حاضر 211 همت محاسبه می شود و کم برآوردی در این بخش صورت گرفته است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه درآمدهای منتج به سازمان هدفمندی یارانه‌ها تحقق پیدا نمی‌کند، ادامه داد: متاسفانه بخش اعظمی از منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها تحقق پیدا نمی‌کند و اگر هم تحقق پیدا می‌کرد فاصله بین 143 همت تا 211 همت رقم زیادی را به وجود می آورد.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه دولتمردان ارقام بودجه را واقعی نمی‌بینند، ادامه داد: از این رو ما دچار مشکلات زیادی در این بخش شده ایم و نمی‌توانیم پول خرید گندم را نیز پرداخت نکنیم و باید تمام 211 همت را بپردازیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه وقتی با کسری منابع در این بخش مواجه می‌شویم به سراغ برخی از ردیف‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد و مسکن روستایی رفته و منابع این بخش را صفر می‌کنیم . با در نظر گرفتن این رویکرد، نهایتاً هیچ منابعی به مسکن روستایی در کشور نرسیده و مسکن ساخته نمی شود.
این کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی بودجه غیر واقعی بسته می‌شود، با این حال این شرایط باعث می‌شود تا سایر ردیف‌ها، عملکردی 30 الی 40 درصدی داشته باشد و برخی از ردیف‌ها هم عملکردشان صفر شود بنده پیشنهاد می‌کنم تا تبصره هدفمندی یارانه‌ها در دل بودجه قرار گیرد چرا که این تبصره به نوعی یک بودجه دیگر قلمداد شده و منابع 800 هزار میلیارد تومانی دارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پرداخت برخی از ردیف‌های مربوط به تبصره هدفمندی یارانه‌ها از حساب برخی از شرکت‌ها برداشت شده است، بیان کرد: مسئولین در این بخش تاکید داشتند که همه منابع اخذ شده از شرکت‌ها را بازمی گردانند که متاسفانه این مسئله محقق نشده است به عنوان مثال شرکت آب و فاضلاب چندین ماه است که حقوق کارمندان خود را پرداخت نکرده است. همچنین از حساب سازمان راهداری بیش از 1000 میلیارد تومان جهت تامین ردیف‌های تبصره هدف‌بندی یارانه‌ها، برداشت شده است.

وی تاکید کرد: این قبیل رویکردها باعث می‌شود که نظام و مدیریت بودجه کشور به هم ریخته و آسیب‌های زیادی در کشور به وجود بیاید. بنابراین مشکلات در زمینه تبصره هدفمندی یارانه‌ها باید مورد دقت مجلس قرار گیرد. بدون محاسبه بدون انعکاس!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً در این بخش تخلفاتی صورت می‌گیرد ادامه داد: بر مبنای محاسباتی که صورت دادیم مشاهده کردیم که درست است که مسئولین 211 همت منابع خرید گندم را تامین کرده اند،اما سوال این است که تاکنون به چه میزان در این بخش منابع بازگشتی داشته اند؟چرا که مسئولین در این بخش آرد صنعتی را به صورت آزاد به فروش می‌رسانند و باید مشخص شود که منابع برگشتی آن به چه میزان است! وی افزود: بر مبنای اطلاعات ما مسئولین از این بخش 50 همت درآمد دارند و متاسفانه این موضوع را محاسبه نکرده و آن را جایی منعکس نمی‌کند و نهایتاً می‌گویند که شرکت‌های دولتی این منابع را جز هزینه‌های خود محاسبه کرده و آن را مورد استفاده قرار می‌دهند که باید گفت این تخلف است و باید این منابع به خزانه رفته و نهایتاً از خزانه منابع خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد