این مشاغل در ۵ سال آینده نابود می‌شوند

دبیرکل خانه تعاونگران گفت: تغییرات اقلیمی و بحران‌های زیست‌محیطی می‌توانند به ایجاد مشاغل جدید در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط زیست و کشاورزی پایدار منجر شوند.

این مشاغل در ۵ سال آینده نابود می‌شوند

علی حسین شهریور درباره مشاغل آینده در ایران، اظهار داشت: توسعه فناوری هوش مصنوعی، اتوماسیون‌ها و دیجیتال سازی، تحریم‌ها و سیاست‌های بین‌المللی بر آینده مشاغل در کشور تأثیر دارند، که باید با راهکار‌های موثر برای توسعه نیروی انسانی گام برداشت.

وی گفت: پیش‌بینی دقیق مشاغلی که در ایران طی پنج سال آینده نابود می‌شوند و یا ظهور خواهند کرد، بسیار دشوار است. این به دلیل پیچیدگی‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی و سیاسی است که بر بازار کار تأثیر می‌گذارند. با این حال، می‌توانیم با بررسی روند‌های جهانی و داخلی، برخی از روند‌های کلی را پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر تغییر بازار کار در ایران افزود: توسعه فناوری یکی از موضوعات مهم است. پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی، اتوماسیون و دیجیتال‌سازی بسیاری از مشاغل سنتی را تحت تأثیر قرار داده و مشاغل جدیدی را ایجاد خواهد کرد. همچنین تغییرات در ساختار اقتصادی نیز مهم است. تغییر ساختار اقتصادی ایران از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد بازار و خصوصی‌سازی می‌تواند به ایجاد مشاغل جدید در بخش خصوصی منجر شود.

شهریور ادامه داد: تحریم‌ها و سیاست‌های بین‌المللی بر روی صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری تأثیرگذار بوده و در نتیجه بر بازار کار نیز تأثیر می‌گذارد. رشد جمعیت و تحولات جمعیتی موضوع دیگری است. افزایش جمعیت و تغییر ساختار سنی جمعیت می‌تواند بر تقاضا برای برخی مشاغل خاص تأثیر بگذارد.

دبیرکل خانه تعاونگران افزود: تغییرات اقلیمی و بحران‌های زیست‌محیطی می‌توانند به ایجاد مشاغل جدید در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط زیست و کشاورزی پایدار منجر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشاغلی که ممکن است در آینده با کاهش تقاضا روبرو شوند شامل مشاغلی است که تکراری و ساده است. مشاغل تکراری و ساده، مشاغلی که به راحتی می‌توان آنها را اتوماتیک کرد، مانند برخی از مشاغل تولیدی و اداری، ممکن است با کاهش تقاضا روبرو شوند.

منبع: تسنیم
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد