راز موفقیت رتبه های برتر کنکور انسانی

امروزه بسیاری از داوطلبان کنکور آرزو دارند در رشته و دانشگاه دلخواه خود پذیرفته شوند، اما اغلب آن‌ها با مسیر موفقیت در کنکور انسانی آشنایی ندارند و نمی‌توانند برنامه‌ریزی مطالعاتی مناسبی داشته باشند.

راز موفقیت رتبه های برتر کنکور انسانی

داوطلبان کنکور انسانی به دلیل حجم بالای منابع و حفظی بودن مطالب، دچار اضطراب می‌شوند. در این محتوا قصد داریم با رازهای موفقیت رتبه‌های برتر کنکور انسانی آشنا شویم و به کاهش استرس شما کمک کنیم. توصیه می‌شود به نکات مطرح‌شده توجه جدی داشته باشید.

ویژگی‌های یک برنامه جامع برای کسب رتبه‌های برتر کنکور انسانی

برای داشتن کامل‌ترین برنامه درسی، باید تمامی جوانب را بررسی کنید. با آگاهی از استعدادها، علایق و ویژگی‌های اخلاقی و همچنین توجه به سوابق تحصیلی خود، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای موفقیت در کنکور انسانی داشته باشید. در ادامه با ویژگی‌های این برنامه جامع آشنا می‌شویم:

  1. ساده بودن: برنامه مطالعاتی باید ساده و روان نوشته شود تا بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید و از خستگی در امان بمانید.
  2. قابل اجرا بودن: این برنامه باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتوانید آن را به راحتی دنبال کنید و دلسرد نشوید.
  3. انعطاف‌پذیری: برنامه مطالعاتی باید به نحوی طراحی شود که امکان لحاظ کردن اتفاقات پیش‌بینی‌نشده را فراهم کند، به‌گونه‌ای که فرصت کافی برای جبران عقب‌افتادگی‌ها داشته باشید.
  4. متنوع بودن: اگر برنامه درسی شما یکنواخت باشد، به سرعت خسته خواهید شد. بنابراین در هر روز، دروس مختلف را مطالعه کنید.
  5. زمان‌بندی داشتن: برای اینکه از مطالعه دروس خود خسته نشوید و استراحت کافی داشته باشید، بهتر است مدت زمان استراحت و مطالعه را مشخص کنید.
  6. قابل ارزیابی: موفق‌ترین برنامه کنکور انسانی باید به گونه‌ای تنظیم شود که امکان ارزیابی میزان پیشرفت شما در هر مرحله وجود داشته باشد.

نحوه مطالعه دروس کنکور انسانی

به دلیل اینکه اغلب دروس کنکور انسانی حفظی هستند، لازم است آن‌ها را به گونه‌ای مطالعه کنید که در ذهنتان تثبیت شوند. بهترین راهکار برای این امر، تست‌زنی مداوم و فراوان است.

نحوه مطالعه دروس کنکور انسانی - تصویر 2

پس از اتمام مطالعه یک مبحث، بهتر است ۱۰ الی ۲۰ تست به‌صورت تصادفی از مباحث گذشته انتخاب کرده و در مدت زمان محدودی به آن‌ها پاسخ دهید. این اقدام نقش قابل‌توجهی در تثبیت مطالب درسی در ذهن شما خواهد داشت.

راهکار دیگری که می‌توانید برای تثبیت مطالب درسی کنکور انسانی بهره ببرید، پرسش و پاسخ است. به این شکل که در زمان مطالعه یک مبحث درسی، قسمت‌های مهم آن را به‌صورت سؤال درآورده و پاسخ آن را نیز در زیر آن یادداشت کنید.

بعد از اتمام مطالعه آن مبحث، سؤال‌ها را به ترتیب از خود بپرسید و به آن‌ها پاسخ بدهید. این کار نیز برای تثبیت نکات و مطالب درسی بسیار اثربخش خواهد بود.

روزی چند ساعت برای کسب رتبه‌های برتر در کنکور انسانی مطالعه کنیم؟

میزان مطالعه روزانه شما باید به قدری باشد که مفاهیم اصلی هر مبحث درسی را به خوبی درک کرده و تقریباً به آن تسلط داشته باشید. توصیه بهترین مشاور کنکور انسانی به شما این است که حدود یک الی یک و نیم ساعت را به مطالعه دروس تخصصی اختصاص دهید.

روزی چند ساعت برای کسب رتبه_های برتر در کنکور انسانی مطالعه کنیم؟ - تصویر 3

سپس مقداری استراحت کنید تا مغز شما بتواند انرژی خود را بازیابی کند. اگر در زمان مطالعه و در فاصله‌های نیم ساعته احساس خستگی داشتید، می‌توانید به مدت ۵ دقیقه استراحت کنید.

همچنین، مهم است که در زمان استراحت بین دروس به سراغ گوشی موبایل و شبکه‌های اجتماعی نروید، زیرا این کار می‌تواند باعث حواس‌پرتی و اختلال در روند مطالعه شما شود.

اثرات تست زنی برای موفقیت در کنکور انسانی

در نظر داشته باشید که مطالعه دروس به تنهایی برای کسب رتبه برتر در کنکور انسانی کافی نیست. برای این منظور بایستی با تکنیک‌های تست زنی آشنایی داشته باشید و پاسخ دادن به سوالات تستی را تمرین کنید.‌ تست‌هایی که برای موفقیت در کنکور انسانی باید آن‌ها را تمرین کنید، به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

تست‌های آموزشی

هدف از تمرین این تست‌ها، درک بهتر و تثبیت مطالب درسی است. بنابراین، هر زمانی که یک مبحث درسی را مطالعه کردید، لازم است که تست‌های آموزشی آن را کار کنید. در این نوع تست‌ها، زمان و درصدگیری اهمیت چندانی ندارد.

تست‌های مدت‌دار

هنگامی که می‌خواهید این تست‌ها را کار کنید، باید تمام یک مطلب یا کتاب درسی را مطالعه کرده باشید و به دنبال ارزیابی دانش خود باشید. لازم است که در یک بازه زمانی معین به این نوع تست‌ها پاسخ دهید.

تست‌های جامع

این نوع تست‌ها در حقیقت همان سوالات کنکور سال‌های پیشین یا کنکورهای آزمایشی هستند که در آن‌ها شرکت می‌نمایید. با شرکت در این آزمون‌ها، احساس می‌کنید که در فضای کنکور قرار دارید و دانسته‌های خود را محک می‌زنید. در این تست‌ها، درصدگیری اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا سبب می‌شود که نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی پیدا کنید.

توجه به ضرایب دروس کنکور انسانی

همان‌طور که می‌دانید، در کنکور امسال خبری از دروس عمومی نیست و داوطلبان کنکور انسانی فقط باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. نکته‌ای که در اینجا بسیار مهم است، توجه جدی به ضریب درس‌های کنکور انسانی 1404 است.

توجه به ضرایب دروس کنکور انسانی - تصویر 4

آن دسته از دروسی که ضریب آن‌ها بالاتر است، اهمیت بیشتری دارند و باید زمان مطالعه بالاتری را به آن‌ها اختصاص دهید. البته اگر هدف شما کسب رتبه‌های برتر در کنکور انسانی است، باید از دروس با ضرایب پایین نیز غافل نشوید. لیست ضرایب دروس کنکور انسانی به شرح زیر است:

  • ریاضی: ۶
  • اقتصاد: ۲
  • زبان و ادبیات فارسی (تخصصی): ۸
  • زبان عربی (تخصصی): ۵
  • تاریخ و جغرافیا: ۵
  • علوم اجتماعی: ۵
  • فلسفه و منطق: ۵
  • روانشناسی: ۲

لازم به ذکر است که در رشته‌های مهم گروه علوم انسانی مثل رشته علوم قضایی، حقوق، ادبیات و همچنین فلسفه، ضریب دروسی از جمله عربی، ادبیات اختصاصی، فلسفه و منطق تاثیرگذارتر خواهد بود.

سخن پایانی

سعی کردیم در این محتوا شما را با رازهای موفقیت رتبه‌های برتر کنکور انسانی آشنا کنیم. هدف‌گذاری درست، داشتن برنامه مطالعاتی جامع و همچنین استفاده از منابع درسی مناسب می‌توانند مسیر موفقیت در کنکور انسانی را برای شما هموارتر کنند. در این مسیر، بهتر است که از یک مشاور تحصیلی حاذق و مجرب کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید به وب‌سایت مشاوره‌ای کنکور ما مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

۱- اصلی‌ترین اقدام برای کسب رتبه‌های برتر در کنکور انسانی چیست؟

اصلی‌ترین کاری که باید برای موفقیت در این آزمون انجام دهید، داشتن یک برنامه مطالعاتی جامع، درست و اصولی است.

۲- ویژگی‌های مهم برنامه درسی کنکور انسانی چیست؟

برنامه کنکور انسانی بایستی قابل اجرا، متنوع، ساده، انعطاف‌پذیر، دارای زمان‌بندی و قابل ارزیابی باشد.

۳- برای موفقیت در کنکور انسانی، روزی چند ساعت مطالعه کنیم؟

تعداد ساعات مطالعه در طی روز به وضعیت هر داوطلب بستگی دارد. اما توصیه ما این است که مدت زمان مطالعه هر مبحث درسی بین یک الی یک و نیم ساعت باشد تا مغز شما بتواند به خوبی مطالب را درک و تثبیت کند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد