خبر خوب در خصوص اعطای وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مشکلات ایجاد شده برای ثبت نام «وام ازدواج» گفت: افزایش متقاضیان وام ازدواج و همچنین میزان تخلفات خرید و فروش آن، شبکه بانکی را دچار سردر گمی کرده است.

خبر خوب در خصوص اعطای وام ازدواج

محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بانکی برای پرداخت وام ازدواج دچار مشکلات و سردرگمی هایی شده زیرا هم از یک سو با افزایش متقاضیان وام و موضوع تبعات سنی مواجه شدیم و از سوی دیگر میزان تخلفات خرید و فروش وام ازدواج در جامعه بسیار زیاد شده است و برخی نیز وام دریافتی را برای امر ازدواج تخصیص نمی دهند و بر مبنای این اتفاقات، جامعه متقاضی وام با میزان ازدواج ها هیچ تناسبی ندارد و ما در این راستا پیش از این تذکر داده‌ بودیم.
وی در ادامه این را نیز گفت که البته جای نگرانی نیست و وام های متقاضیان هرچند با تاخیر، اما تا پایان امسال حتما پرداخت خواهد شد.

تندگویان معتقد است که باتوجه به حجم متقاضی موجود ممکن است برخی از بانک‌ها در ابلاغ اعتبارات و سهمیه‌بندی استان‌ها دچار دیرکرد شوند؛ البته همه افراد وام ازدواج را دریافت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال، دولت با تمام توان اعتبارات را تسویه می‌کند اما به دلیل مشکلات موجود پیش‌بینی‌های تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده است.

تندگویان همچنین در پاسخ به اینکه برخی مخاطبان مراجعه کنندگان وام ازدواج به بانکها عنوان می کنند رقم وام ازدواج در سال جاری به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است، آیا رقم اعلامی را تایید و افزایش رقم وام صحت دارد یا خیر گفت: وام ازدواج برای سال جاری ۵۰ میلیون به ازای هر زوج است که همانگونه که پیش از این اعلام شده باز پرداختش ۷ ساله است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: پیش از این وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله بود و اکنون بازپرداخت وام ازدواج هفت سال شده است که همین امر و شبکه بانکی را در تامین اعتبارات دچار مشکل می‌کند لذا وجود چنین مسائلی باعث می‌شود نیازمند دستورالعملی ویژه باشیم.

وی ضمن تشریح مشکلات مطرح شده در موضوع وام ازدواج تاکید کرد: در حال حاضر زوجین به سبک و سیاق گذشته وام خود را دریافت می‌کنند و هیچ مشکلی در دریافت و پرداخت وام نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد.

تندگویان که معتقد است نرخ رشد ازدواج در کشور همیشه منفی بوده، پیش‌بینی برای تامین رقم وام ازدواج ممکن است براساس این نرخ شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: اما زمانی که نرخ وام ازدواج به قدری افزایش می‌یابد که به عنوان متاع، قابل معامله می‌شود، متقاضیان صوری ایجاد می کند لذا رقم وام و تعداد متقاضیان افزایش می یابد که به نوبه خود افزایش مشکلات کشور نیز بدنبال خواهد داشت.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محسن
    0

    سلام اگه طول بکشه و تاریخ عقد بیشتر از 2 سال بشود اونموقع چه اتفاقی خواهد افتاد

  • ازاد فتحی زاد
    0

    باسلام خدمت برادر عزیز اقای تندگویان همه چه درباره وام ازدواج فرموده اید.الی گرفتن ان اکثر انهایی که فرزندانشان ازدواج می کنند.کهنسالند.وبازنشسته متاسفانه بانکها برای ضمانت بازنشسته ها تره خرد نمی کنند.امیدوارم فکری برای ضمانت بازنشسته ها بشه.درغیر اینصورت مجبورا یاوامشانرابفروشند یاقید انرابزنند.نمونه چنین افرادی حقیر هستم که تمام اعضای خانواده ودوستان بازنشسته هسیم.ومدتهاست دنبال ضامن شاغل می گردم.

  • ناشناس
    0

    متاع بجای پول بدهند بهتر است شرایط بهتری در چند جانبه میشود باللخره اگر واقعا برای ازدواج باشد چند تکه وسایل خانه با نرخ مصوب به زوجین داده شود اون هم ازدواج اولی فقط

  • مریم
    0

    یعنی چی که تا آخر امسال حتما وام ازدواج پرداخت میشه؟؟؟ یعنی کسانی که از اول سال ازدواج کردن تا آخر سال باید منتظر بمونن که وامشون پرداخت بشه مگه کسانی که ازدواج صوری می کنن چند درصد هستن که به این بهونه این همه افرادی که ازدواج کردن و روی این وام حساب باز کردن باید منتظر بمونن چه دلایل غیر منطقی برای تاخیر در پرداخت وام میارین

  • سلیمان عطایی
    0

    سلام کسایی ک وامشونو میفروشن معمولا ضامن ندارن من خودم ۱ونیم ساله ازدواج کردم ولی هنوز موفق ب دریافت وام ازدواجم نشدم بخاطر اینک ضامن کارمند نیست ویعنی کمتر کسی قبول میکنه ک ضمانت بکنه خبر خوبتون این هست ک ضامن عادی هم قبول کنید

  • اکبر
    0

    سلام. خوب مسلما وقتی بانک برای یک زوجی که فقیر هستند و هیچ کارمندی ندارن که به بانک ضمانت بدهند. چاره ای جز فروش ندارند. شما خودتون رو نگاه نکنید. روستاهای آذربایجان غربی واقعا پر از ليسانس و فوق لیسانس بیکار هستند. انشاالله که اوضاع همه خوب باشد.

  • مسعود هستم از رامشیر
    0

    سلام من در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه عقد کردم ودرخواست وام ازدواج کردم والان ۴ماه گذشت وهرچه به کافی نت مراجعه کردم متآسفانه سایت ثبت نام وام ازدواج بسته است چکارکنم

  • میثم حسینی
    0

    سلام من الان از برج4میرم کافی نت ها اصلا سایت ها باز نیس مخصوص بانک ملی ملت رفاه صادرات سپه بعد مگن از بانک مرکزی اینجور شده اگه خبر خوب میدی حداقل سایت هارو باز کنید ثبت کنن مردم بیچاره مسولین ک به فکر کسی نیس خدا جوابشونو بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها