نمودار بررسی فساد اقتصادی ایران در یک سال گذشته

آمارها نشان می دهند که در یک سال اخیر فساد در کشور روند رو به رشدی داشته است و شاید از همین رو است که در چند ماه اخیر به خصوص در سال ۹۷، برخورد با مفسدان اقتصادی به صورت جدی آغاز شده است.

نمودار بررسی فساد اقتصادی ایران در یک سال گذشته

نمودار زیر روند مولفه "وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی" را در یک سال گذشته نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود در یک سال گذشته روند نمودار "وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی" صعودی بوده است و این نشان می دهد که در یک سال گذشته از نظر فعالان اقتصادی، مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی رشد داشته است. در حالی که عدد این مولفه در بهار 1396، 6.16 بوده است، این عدد در بهار 1397 به عدد ده (بدترین وضعیت ممکن) نزدیک تر شده و به 6.94 رسیده است. یعنی نمره "وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی" در عرض یک سال حدوداً 13 درصد رشد کرده است.

هر چند که در سال 97 مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی تر شده است اما روند صعودی نمودار "وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی" می تواند زنگ خطری برای مسئولین باشد چرا که طبق گفته احمد توکلی نماینده سابق مجلس و و رئیس دیده بان شفافیت و عدالت، فساد به عنوان عاملی جدی در راستای سقوط نظام عمل می کند و اگر با فساد مبارزه نشود قطعاً نظام جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد.

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها